Η τελευταία περίπτωση, όπου πρατηριούχος στη Λεωφόρο Μεσογείων ξήλωσε αντλίες και σύστημα εισροών- εκροών, για να αποφύγει την κατάσχεση λόγω νοθείας καυσίμων, είναι χαρακτηριστική του πώς λειτουργούν κάποιοι επιτήδειοι στην αγορά, αλλά και της αναγκαιότητας να “πέσουν κεφάλια”, όπως λένε αρμόδιες πηγές. Όπερ και εγένετο.
Σύντομα θα δημοσιευτούν υπουργικές αποφάσεις, που θα επικαιροποιούν το πλαίσιο για σφράγιση πρατηρίων καυσίμων και επιβολή κυρώσεων, με στόχο την αποτελεσματικότερη παρακολούθηση της αγοράς, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα και την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Στα τέλη του τρέχοντος έτους η AVIN θυγατρική του ομίλου Motor Oil θα έχει έτοιμο προς χρήση από το κοινό το πρώτο πρατήριο υδρογόνου, το οποίο θα μπορεί να εξυπηρετεί τόσο Ι.Χ όσο και βαρέα οχήματα.
Οι ιδιοκτήτες των πρατηρίων καυσίμων που σφραγίζονται, απαγορεύεται να δραστηριοποιούνται με οποιονδήποτε άλλον τρόπο ή ιδιότητα ή να συμμετέχουν σε επιχειρήσεις εμπορίας ή διακίνησης ενεργειακών προϊόντων για δύο έτη από τη διαπίστωση της παράβασης.
Στην Απόφαση εξειδικεύονται η διαδικασία επιβολής κυρώσεων στις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων και στα διυλιστήρια που δεν θα τηρήσουν τα μέτρα δέουσας επιμέλειας.
Λίαν αποκαλυπτικά είναι τα απολογιστικά στοιχεία από τους τελωνειακούς ελέγχους, που διενεργήθηκαν στη διάρκεια του 2023, ειδικά όσον αφορά στο «καυτό» πεδίο των καυσίμων.
Πρόστιμα συνολικού ύψους 10.000 ευρώ επιβάλλονται σε 2 πρατήρια υγρών καυσίμων σε Φθιώτιδα και Κεφαλλονιά, με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα, καθώς ύστερα από ελέγχους της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) διαπιστώθηκε ότι παραβίαζαν τις κείμενες διατάξεις περί αθέμιτης κερδοφορίας (Νόμος 4818/2021).