Πρατήρια καυσίμων: «Βρέχει» πρόστιμα και «λουκέτα»

Η τελευταία περίπτωση, όπου πρατηριούχος στη Λεωφόρο Μεσογείων ξήλωσε αντλίες και σύστημα εισροών- εκροών, για να αποφύγει την κατάσχεση λόγω νοθείας καυσίμων, είναι χαρακτηριστική του πώς λειτουργούν κάποιοι επιτήδειοι στην αγορά, αλλά και της αναγκαιότητας να “πέσουν κεφάλια”, όπως λένε αρμόδιες πηγές. Όπερ και εγένετο.    

Η Απόφαση των συναρμόδιων υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης, Εσωτερικών, Υποδομών και της ΑΑΔΕ, έρχεται να επικαιροποιήσει τις διαδικασίες επιβολής κυρώσεων για παραβάσεις που σχετίζονται με τα συστήματα εισροών- εκροών και το συμπέρασμα είναι ένα: θα “βρέξει” πρόστιμα και “λουκέτα”.    

Οι πιο βαριές «καμπάνες»   

Οι πιο αυστηρές ποινές προβλέπονται για παραβάσεις, που αφορούν στην εγκατάσταση και λειτουργία των συστημάτων εισροών- εκροών.    

Μόνο τυχαία δεν είναι η αυστηροποίηση του πλαισίου, αν λάβει κανείς υπόψιν ότι πληθαίνουν οι περιπτώσεις, όπου οι νέες τεχνολογίες τίθενται στην υπηρεσία των επιτηδείων. Με λογισμικά στο cloud γίνεται παρέμβαση εξ αποστάσεως με μικροσκοπικά τηλεκοντρόλ στα συστήματα εισροών- εκροών, με αποτέλεσμα οι... πονηροί πρατηριούχοι και τα κυκλώματα να πουλάνε... αέρα ή νοθευμένα καύσιμα και εν συνεχεία να στέλνουν αλλοιωμένα στοιχεία στο TAXIS.     Οι “καμπάνες” είναι βαριές: 

  • Πρόστιμα 100- 150 χιλιάδες ευρώ 
  • Σφράγιση για 2 χρόνια 
  • Οριστική ανάκληση άδειας λειτουργίας  

  Οι παραπάνω κυρώσεις επιβάλλονται στις περιπτώσεις όπου το πρατήριο λειτουργεί χωρίς να έχει εγκατασταθεί σύστημα εισροών- εκροών ή οι δεξαμενές και αντλίες δεν είναι συνδεδεμένες με αυτό ή τα καύσιμα διακινούνται από μη αδειοδοτημένες αντλίες, δεξαμενές, σωληνώσεις ή υπάρχει αλλοίωση- παρέμβαση στο σύστημα εισροών- εκροών ή αποστέλλονται παραποιημένα- εικονικά στοιχεία στο TAXIS.    

«Βρέχει» πρόστιμα   

Ακόμα και για πιο... light παραβάσεις, ο πέλεκυς πέφτει βαρύς. Ενδεικτικά: 

  • Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι ο εξοπλισμός που εγκαταστάθηκε από τον εγκαταστάτη του συστήματος παρακολούθησης εισροών εκροών δεν πληροί τις απαιτήσεις, 100.000 ευρώ 
  • Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι ο εξοπλισμός που εγκαταστάθηκε από τον εγκαταστάτη του συστήματος παρακολούθησης εισροών εκροών συνοδεύεται από πλαστά ή παραποιημένα πιστοποιητικά, 100.000 ευρώ 
  • Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι σε δεξαμενή υγρών καυσίμων, δεν υπάρχει επικολλημένος ο μοναδικός αριθμός ταυτότητάς της, 2.000 ευρώ ανά δεξαμενή 
  • Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι στην εγκατάσταση δεν υπάρχει η φυσική (ορειχάλκινη) βέργα για τη μέτρηση της στάθμης υγρών καυσίμων των δεξαμενών, ή ακόμα και εάν υπάρχει, αυτή δεν πληροί τις προδιαγραφές 10.000 ευρώ 
  • Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι για τις δεξαμενές υγρών καυσίμων της εγκατάστασης δεν έχουν εκδοθεί Πιστοποιητικά Ογκομέτρησης και ογκομετρικοί πίνακες από διαπιστευμένο φορέα, 4.000 ευρώ για κάθε δεξαμενή   
  • Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι ογκομετρικός πίνακας δεξαμενής και Πιστοποιητικό Ογκομέτρησης χωρίς όμως να πληρούνται οι όροι της διαπίστευσης, 10.000 ευρώ για κάθε δεξαμενή 
  • Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι φυσικό ή νομικό πρόσωπο δραστηριοποιείται ως εγκαταστάτης συστημάτων παρακολούθησης εισροών εκροών, χωρίς, προηγουμένως, να το έχει γνωστοποιήσει στην αρμόδια υπηρεσία του Υπ. Ανάπτυξης, 20.000 ευρώ 
  • Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι κατασκευαστής λογισμικού του συστήματος παρακολούθησης εισροών εκροών, δεν έχει υποβάλει Υπεύθυνη Δήλωση ότι το λογισμικό συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας, 40.000 ευρώ 
  • Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι το λογισμικό του συστήματος παρακολούθησης εισροών εκροών δεν συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας, μολονότι έχει υποβληθεί Υπεύθυνη Δήλωση, 100.000 ευρώ 

  Το... “κερασάκι” στην τούρτα είναι η δημοσιοποίηση των στοιχείων των παρανόμων, όπου τα κατά περίπτωση πρόστιμα ξεπερνούν τις 50.000 ευρώ, εφόσον οι παραβάτες δεν κάνουν προσφυγή εντός 10 ημερών ή αν απορριφθεί η προσφυγή τους.     Εν τω μεταξύ, με άλλη Απόφαση πάει “πίσω” περίπου ένα δίμηνο, η λειτουργία του Τελωνειακού Ελεγκτικού Κέντρου Αττικής. Αν όλα πάνε καλά, οι νέο Ράμπο θα αναλάβουν δράση στις 10 Φεβρουαρίου και αμέσως μετά θα ξεκινήσει και το αντίστοιχο ΤΕΚ στη Θεσσαλονίκη.  

ΣΧΕΤΙΚΑ