Ξιφαράς: Τις επόμενες ημέρες η επανεκκίνηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας-Θεσσαλονίκης

NEWSROOM
Συρμός του προαστιακού σιδηροδρόμου
Φωτογραφία: Eurokinissi

Στην ιδιαίτερη σημασία του κλάδου των logistics, «αναδυόμενη δύναμη» για την ελληνική οικονομία, στις ευκαιρίες και τις προκλήσεις αναφέρθηκαν οι ομιλητές στο πάνελ του πρώτου Growthfund Summit που διοργανώνει το Υπερταμείο στην Αθήνα, με θέμα «ο κρυμμένος θησαυρός» των ελληνικών logistics.

Ταυτόχρονα επισήμαναν την ανάγκη να προχωρήσουν έργα στις υποδομές της χώρας μας, με έμφαση στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

«Γίνεται μεγάλη προσπάθεια ώστε τις επόμενες ημέρες να επανεκκινήσει η σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας-Θεσσαλονίκης έστω με μία μόνο γραμμή για τις εμπορευματικές μεταφορές για τις πρώτες 10 ημέρες, και αμέσως μετά, λόγω και της εορταστικής περιόδου, τα επιβατικά δρομολόγια» ανέφερε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Ιωάννης Ξιφαράς.

Αναφερόμενος στα επόμενα βήματα για τις σιδηροδρομικές υποδομές τόνισε πως αναμένονται 530 νέες προσλήψεις, υπογραμμίζοντας πως υπάρχει μεγάλη ανάγκη για μεταφορά τεχνογνωσίας σε νέα στελέχη, μία διαδικασία που «πάγωσε» κατά τη διάρκεια της κρίσης. Υπογράμμισε τη σημασία της διασύνδεσης των λιμανιών με τον σιδηρόδρομο, ενώ ανέφερε πως η ελληνική κυβέρνηση βρίσκεται σε μία διαδικασία συζητήσεων με το ιταλικό κράτος για ενδεχόμενες τροποποιήσεις στη σύμβαση παραχώρησης του δικτύου προκειμένου να είναι πιο επωφελής για το ελληνικό επιβατικό κοινό καθώς και για τον επενδυτή.

Τέλος, αναφέρθηκε στη σημαντική πρόοδο που υπάρχει στην αύξηση των δημοσίων σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων από 58 το 2019 σε σχεδόν 5.000 σήμερα, ενώ προανήγγειλε νέα νομοθετική πρωτοβουλία για την αλλαγή τής κατηγοριοποίησης του επαγγελματικού διπλώματος για τα ηλεκτρικά οχήματα προκειμένου να αυξηθεί η κίνηση με το υφιστάμενο προσωπικό για τις επιχειρήσεις.

Ο πρόεδρος στο Εθνικό Συμβούλιο Εφοδιαστικής, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, στην παρέμβαση του τόνισε πως «η αγορά των logistics δεν έχει δείξει ακόμα τη δυναμική της, αλλά οι καλές ημέρες είναι μπροστά μας», υπογραμμίζοντας την ανάγκη βελτίωσης της διασύνδεσης με το σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ χαρακτήρισε τις ελληνικές εταιρείες του κλάδου ως μικρές και εσωστρεφείς. Επιπρόσθετα, αναφέρθηκε στις εξελίξεις για την ανάπτυξη των επιχειρηματικών πάρκων logistics που βρίσκονται σε εξέλιξη, εκτιμώντας πως θα έχει βρεθεί ο κατάλληλος επενδυτής για το επιχειρηματικό πάρκο της Φυλής εντός του επόμενου εξαμήνου. Όπως τόνισε, υπάρχουν 391 εταιρείες στον Ελαιώνα, υπεύθυνες σχεδόν για το σύνολο των εγχώριων μεταφορών, που λειτουργούν σε τριτοκοσμικές συνθήκες. Με τη μεταφορά στο νέο επιχειρηματικό πάρκο στη Φυλή θα μειωθεί κατά 6.500 φορτηγά η κίνηση στον Κηφισό, ενώ σημαντική ώθηση στα logistics θα δώσει η σύνδεση με τον σιδηρόδρομο και την Αττική Οδό. Το κόστος της μεταφοράς των εταιρειών ανέρχεται σε 20 εκατ. ευρώ που καλύπτονται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ενώ η συνολική επένδυση θα ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ.

Την Ελλάδα ως εφαλτήριο για την επέκταση στην ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Ευρώπης κατονόμασε, κατά τη διάρκεια της παρέμβασή του ο γενικός διευθυντής της Inventio, Κώστας Μπήτρος, αναφέροντας συγκεκριμένα «η στόχευσή μας ήταν πάντα στο εξωτερικό και θεωρούσαμε τις ελληνικές επιχειρήσεις ως το εφαλτήριο για το εξωτερικό». Σημείωσε δε ότι η εταιρεία έχει σημαντικό αποτύπωμα στις αγορές της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας, συνεχίζει την επέκτασή της στη Σερβία, έχοντας θέσει ως στόχο να φθάσει έως και τη Γερμανία. Αναφερόμενος στην ελληνική αγορά χαρακτήρισε τον κλάδο κατακερματισμένο, σημειώνοντας πως τα επόμενα χρόνια θα χρειαστούν σημαντικές επενδύσεις σε αποθήκες, στους τόνους και σε παρεμβάσεις στο πλαίσιο των κανόνων του ESG. «Πρέπει να γεφυρώσουμε το χάσμα σε τεχνολογία, ρομποτική και σε ανθρώπινο δυναμικό». Τέλος υπογράμμισε την ανάγκη ενδεχόμενης επέκτασης της χρονικής διάρκειας των περιβαλλοντικών επενδύσεων αναφέροντας συγκεκριμένα πως «ενδεχομένως να μην είναι εφικτό να πραγματοποιηθούν οι περιβαλλοντικές επενδύσεις που απαιτείται, εντός της επόμενης εξαετίας».

Από την πλευρά του, ο Γρηγόρης Σκλήκας, CEO των ΕΛΤΑ και πρόεδρος του Δ.Σ. ΕΛΤΑ COURIER, ΕΛΤΑ A.E ανέφερε πως έχουμε μετρήσει τις οδικές μεταφορές που πραγματοποιούμε και ξεπερνούν 1,1 φορά τον κύκλο της γης ημερησίως» ενώ σημείωσε πως στα επόμενα βήματα της εταιρείας εντάσσεται και η αξιοποίηση drones για τις μεταφορές και η επικαιροποίηση του δικτύου αποστολών προκειμένου να αποδεσμευτούν δυνάμεις με τη βοήθεια των κατάλληλων συνεργατών για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας.

«Επάρκεια, σωστό προϊόν στη σωστή τιμή, άμεσος εντοπισμός σημείων αισχροκέρδειας και πρόσβαση των πελατών στη σωστή ποιότητα και στη σωστή τιμή» είναι ο στόχος σύμφωνα με τον Απόστολο Αποστολάκο, διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας ΑΕ. «Το Υπερταμείο βρίσκεται μέσα στα σπίτια όλων μας, όλα τα λαχανικά και ψάρια έχουν περάσει από τις υποδομές μας» ανέφερε, υπογραμμίζοντας πως η Πολιτεία στηρίζει τη διακίνηση φρέσκων και νωπών προϊόντων σε όλη την επικράτεια. Σύμφωνα με τον κ. Αποστολάκο, χάρη στην ορθή λειτουργία του Οργανισμού, η χώρα δεν αντιμετώπισε ζητήματα επάρκειας παρά τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα κατά τη διάρκεια της πανδημικής κρίσης, όπως παρατηρήθηκε σε άλλες χώρες, ενώ διαχειρίζεται αποτελεσματικά την αυξημένη ζήτηση προϊόντων κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου. «Οφείλουμε να είμαστε γρήγοροι και να διασφαλίσουμε την ύψιστη διαθεσιμότητα ενόψει νέων ενδεχόμενων επισιτιστικών κρίσεων» ανέφερε, τονίζοντας πως στόχος του Οργανισμού είναι να λειτουργεί: On time, on control και με πολύ φως καθώς, όπως είπε χαρακτηριστικά, «ό,τι φωτίζεται διορθώνεται, ενώ ό,τι συσκοτίζεται δεν διορθώνεται».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ