Neuropublic: Ψηφιακές υπηρεσίες «μιας στάσης» στον Δήμο Θεσσαλονίκης
Από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας πάνω από 10.000 μοναδικοί χρήστες συνδέθηκαν στην εφαρμογή.
Σε εφαρμογή τέθηκε το έργο «Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εξυπηρέτησης του Πολίτη - ΟΠΣΕΠ», το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το Ε.Π. «Κεντρική Μακεδονία 2014-2020» του ΕΣΠΑ 2014-2020.
Σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από την εταιρεία Neuropublic, μια εταιρεία Πληροφορικής και Τεχνολογίας που ιδρύθηκε το 2003 στον Πειραιά και εξειδικεύεται στην ανάπτυξη ολοκληρωμένων πληροφοριακών συστημάτων και εφαρμογών υψηλών απαιτήσεων σε Web και Cloud περιβάλλον, με έργα που συμβάλουν στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της Χώρας.
Στόχος του έργου είναι η ψηφιακή αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει ο Δήμος Θεσσαλονίκης προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Η υπηρεσία παρέχεται μέσω της ιστοσελίδας του Δήμου Θεσσαλονίκης και από το σύνδεσμο https://politis.thessaloniki.gr δίνοντας στον πολίτη-επιχείρηση τη δυνατότητα να συνδεθεί κάνοντας χρήση των κωδικών taxis.
Κατά την υλοποίηση του έργου δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στα παρακάτω χαρακτηριστικά:
- Διαθεσιμότητα Ψηφιακών Υπηρεσιών μέσω απλού για τον χρήστη περιβάλλοντος, ώστε να προσφερθεί εύκολη και άμεση πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες για το ευρύ κοινό.
- Διαλειτουργικότητα με στόχο την αλληλεπίδραση και την αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ των υφιστάμενων πληροφοριακών συστημάτων του Δήμου και εξωτερικών φορέων.
- Εξυπηρέτηση Πολιτών και Επιχειρήσεων προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα και η ταχύτητα εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων από το Δήμο Θεσσαλονίκης.
- Οικονομικές Υπηρεσίες ώστε να διευκολυνθεί η ηλεκτρονική ενημέρωση των πολιτών, πληρωμή τελών και κλήσεων, καθώς και η υποβολή αιτημάτων και εγγράφων για την έκδοση βεβαιώσεων και πιστοποιητικών.
- Διαφάνεια και ασφάλεια ώστε να είναι προσβάσιμες και κατανοητές οι πληροφορίες από τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, ενώ ταυτόχρονα προστατεύονται τα προσωπικά δεδομένα και οι συναλλαγές τους από κακόβουλες ενέργειες.
Συγκεκριμένα, το έργο στοχεύει στην ανάπτυξη και προμήθεια εφαρμογών, αφενός τη διάθεση ψηφιακών υπηρεσιών στο ευρύ κοινό και αφετέρου τη μεγιστοποίηση της διαλειτουργικότητας μεταξύ των υφιστάμενων πληροφοριακών συστημάτων του Δήμου αλλά και εξωτερικών φορέων.
Το ΟΠΣΕΠ («Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εξυπηρέτησης του Πολίτη») απευθύνεται σε κάθε κάτοικο και επιχείρηση της Θεσσαλονίκης, προσφέροντας τη δυνατότητα διεκπεραίωσης αιτήσεων ευρείας γκάμας θεμάτων, για τις οποίες μέχρι τώρα ήταν απαραίτητη η παρουσία στο Δημαρχείο. Επιπλέον, ο χρήστης μπορεί να παρακολουθεί τις οφειλές του (π.χ. Τέλη Ακίνητης Περιουσίας, Δημοτικά Τέλη, Τέλη Διαφήμισης, Τέλη Κατάληψης Κοινοχρήστων Χώρων, Πρόστιμα Παραβάσεων κ.α.) και να ολοκληρώνει τις πληρωμές του ηλεκτρονικά.
Στην πλατφόρμα του ΟΠΣΕΠ, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν και να ενημερώνουν το προσωπικό τους προφίλ ως ιδιώτες ή εκείνο της επιχείρησής τους, ώστε να λαμβάνουν χρήσιμες ενημερώσεις.
Από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του, πάνω από 10.000 μοναδικοί χρήστες συνδέθηκαν στην εφαρμογή και επισκέφθηκαν πάνω 100.0000 φορές τις διάφορες σελίδες ενδιαφέροντός τους.
«Η προσπάθειά μας για έναν «έξυπνο», λειτουργικό Δήμο προς όφελος των πολιτών με την παροχή νέων ψηφιακών υπηρεσιών συνεχίζεται. Στόχος μας είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Δήμου, η απλούστευση των διαδικασιών, ώστε να μπει ένα τέλος στην αναμονή των δημοτών μας στα γκισέ και να καταστεί η δουλειά των υπαλλήλων μας πιο αποδοτική και πιο αποτελεσματική», σημειώνει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης.
«Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε την επόμενη ημέρα του Δήμου Θεσσαλονίκης, διαμορφώνουμε το νέο του πρόσωπο, ένα πρόσωπο σύγχρονο και φιλικό προς το δημότη. Εργαζόμαστε μεθοδικά, ώστε να κάνουμε πράξη τη δέσμευσή μας, το σύνολο των υπηρεσιών του Δήμου να προσφέρεται ψηφιακά, βάζοντας τίτλους τέλους σε χρόνιες παθογένειες της διοίκησης που ταλαιπωρούν τους πολίτες», υπογραμμίζει ο αντιδήμαρχος Ψηφιακής Πολιτικής και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κώστας Βασιλόπουλος.