Ετσι θα βελτιωθεί η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Το σύστημα ψύξης της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού οχήματος παίζει σημαντικό ρόλο στη σωστή λειτουργία, στην αποφόρτιση, στην μακροζωία και στην ασφάλεια των συσσωρευτών.
Τα τελευταία χρόνια η πρόοδος που έχουν σημειώσει οι κατασκευαστές μπαταριών, αλλά και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, είναι τεράστια και τα όποια προβλήματα είχαν εντοπιστεί τα προηγούμενα χρόνια έχουν ξεπεραστεί. Παράλληλα, ενώ έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος στη χωρητικότητα και στη διάρκεια ζωής των μπαταριών που επιτρέπουν το όχημα να έχει μεγαλύτερη ισχύ και αυτονομία, μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας παραμένει η ασφάλεια της μπαταρίας.
Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η γρήγορη αποφόρτιση της μπαταρίας δημιουργεί μεγάλα ποσοστά θερμότητας. Όσο πιο γρήγορα αποφορτίζεται μια μπαταρία τόσο περισσότερη θερμότητα παράγεται και το έργο της ψύξης γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο. Επειδή οι μπαταρίες κατασκευάζονται για να λειτουργούν μεταξύ ορισμένων θερμοκρασιών, θα σταματήσουν να λειτουργούν εάν δεν υπάρχει σωστό σύστημα ψύξης το οποίο είναι υπεύθυνο για να διατηρήσει τη θερμοκρασία σε συγκεκριμένο εύρος λειτουργίας. Τα συστήματα ψύξης πρέπει να είναι σε θέση να διατηρούν τη μπαταρία σε θερμοκρασία μεταξύ 20 και 40 βαθμών Κελσίου, καθώς και να τη διατηρούν σταθερή στο μέτρο του δυνατού.
Εάν υπάρχει μεγάλη διαφορά θερμοκρασίας, τότε μπορεί να υπάρξουν διαφορετικοί ρυθμοί φόρτισης και γρήγορη αποφόρτιση για κάθε κυψέλη, επιδεινώνοντας την απόδοση της μπαταρίας, αλλά κυρίως τη χωρητικότητά της, με αποτέλεσμα να μειώνεται αισθητά η αυτονομία της. Σημαντική απόρροια της κακής ψύξης είναι η μείωση της χωρητικότητας και η θερμική διαφυγή.
Δεδομένου ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα αποτελέσουν το μέλλον της αυτοκίνησης με τη ζήτηση να ανεβαίνει κατακόρυφα τα επόμενα χρόνια, η μεγαλύτερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και η υψηλότερη απόδοση της ισχύος αποτελούν τα «κλειδιά» της λύσης μέρους του προβλήματος της αυτονομίας, που θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της κατηγορίας. Για να επιτευχθεί αυτό, τα συστήματα θερμικής διαχείρισης της μπαταρίας θα πρέπει να είναι σε θέση να μεταφέρουν άμεσα τη θερμότητα μακριά από την μπαταρία, καθώς φορτίζονται και αποφορτίζονται. Λόγω της υψηλής κινητικότητας των ιόντων της μπαταρίας η θερμοκρασία που παράγεται είναι μεγάλη με την ψύξη του κυκλώματος να έχει ακόμη μεγαλύτερη σημασία. Αυτός είναι και ο λόγος που όλες οι μεγάλες εταιρείες που έχουν βγάλει ή θα βγάλουν ηλεκτρικά μοντέλα στην παραγωγή συνεχίζουν να επενδύουν και στην έρευνα που έχει να κάνει με την ψύξη της μπαταρίας, γνωρίζοντας ότι η παραμικρή λεπτομέρεια σε αυτό τον τομέα θα είναι αυτή που θα τους κάνει να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό.