Τα Starbucks προσπαθούν να κάνουν τους Ινδούς να πίνουν καφέ αντί για τσάι

Φώτο: Associated Press

Μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες καφέ στον πλανήτη, η Starbucks, προχωρά, σύμφωνα με δημοσιεύματα στον αμερικανικό Τύπο σε πολύ σημαντικό άνοιγμα στην Ινδία, μία χώρα – λάτρη του τσαγιού, ενδεχομένως εξ αιτίας της ιστορίας της ως πρώην αποικία της Μεγάλης Βρετανίας.

Τα Starbucks σκοπεύουν να λειτουργούν 1.000 καταστήματα στην Ινδία έως το 2028, πράγμα που σημαίνει ότι η εταιρεία θα πρέπει να εγκαινιάζει ένα καφέ κάθε τρεις ημέρες για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, καθώς αυξάνεται η ζήτηση για καφέ στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη μεγάλη οικονομία του κόσμου.

Για να επιτύχει το στόχο της, η κολοσσιαία αλυσίδα καφέ θα επικεντρωθεί στο να ανοίγει καταστήματα σε μικρότερες πόλεις και ταυτόχρονα να διπλασιάσει το εργατικό της δυναμικό στη χώρα στους 8.600 εργαζομένους, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της επιχείρησης.

Αυτή τη στιγμή, τα Starbucks διαθέτουν 390 καταστήματα στην Ινδία, ενώ η παρουσία τους στη χώρα ξεκίνησε πριν από 11 χρόνια όταν έστησαν μία κοινοπραξία σε ποσοστό 50% και 50% με την Tata Consumer Products, μία από τις πιο γνωστές Ινδικές εταιρείες στον τομέα.

Τα πρώτα καταστήματα άνοιξαν στο Μουμπάι, με το πρώτο να είναι ένα διώροφο καφέ με διακόσμηση εμπνευσμένη από την τοπική παράδοση, έπιπλα από εκεί και τοίχους στολισμένους με εικόνες από τη μητρόπολη.

Πέραν των διάσημων λάτε και φραπουτσίνο, τα Starbucks στην Ινδία προσφέρουν και μία ποικιλία ροφημάτων «εμπνευσμένα από την Ινδία» όπως αποκαλούνται, συμπεριλαμβανομένου καφέ φίλτρου από τη Νότια Ινδία και τσάι μασάλα, ένα μείγμα τσαγιού με γάλα και μυρωδικών.

Και παρά το γεγονός ότι πολλοί Ινδοί συνεχίζουν να ξεκινούν τη μέρα τους με ένα καφέ τσάι, αυξάνεται διαρκώς η ζήτηση για καφέ, γεγονός που ελκύει τοπικές και διαθνείς αλυσίδες καφέ να ανοίγουν καταστήματα στη χώρα.

Κατά τη διάρκεια μία επίσκεψης στην Ινδία, ο διευθύνων σύμβουλος των Starbucks, Laxman Narasimhan, είπε ότι η Ινδία έχει γίνει μία από τις «ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές για την αλυσίδα καφέ στον κόσμο».

Η ασιατική χώρα, με τη διαρκώς αυξανόμενη μεσαία τάξη, εξελίσσεται σε σημαντική αγορά για τις Δυτικές επιχειρήσεις, ειδικά σε μία στιγμή που η Κίνα αντιμετωπίζει πολύ μεγάλα οικονομικά προβλήματα, συμπεριλαμβανομένης και της μείωσης της κατανάλωσης.

Παρά την επιβράδυνση στην Κίνα, ο Ασιατικός γίγαντας παραμένει η μεγαλύτερη και πιο ταχέως αναπτυσσόμενη ξένη αγορά για τα Starbucks. Ο αμερικανικός κολοσσός σκοπεύει να φτάσει τα 9.000 καταστήματα στη χώρα έως το 2025 από τα περίπου 6.500 που διαθέτει αυτή τη στιγμή.

ΣΧΕΤΙΚΑ