Μειώσεις τιμών ανακοινώνουν σούπερ μάρκετ στις Ηνωμένες Πολιτείες

Σούπερ μάρκετ στην πολιτεία της Νέας Υόρκης / Φωτογραφία: Shutterstock

Οι εταιρείες λιανικής έχουν προχωρήσει τα τελευταία χρόνια σε σημαντικές αυξήσεις τιμών, καθώς εκτινάχτηκε ο πληθωρισμός.

Η αλυσίδα, Walgreens, έγινε η τελευταία εταιρεία λιανικής που μειώνει οριζόντια τις τιμές σε εκατοντάδες προϊόντα που πωλούνται στα καταστήματά της σε μία προσπάθεια να δελεάσει τους καταναλωτές που έχουν απομακρυνθεί εξ αιτίας του υψηλού πληθωρισμού και των αυξήσεων τιμών.

Η εταιρεία ανακοίνωσε σημαντικές οριζόντιες και άμεσες μειώσεις σε περισσότερα από 1.500 προϊόντα στα διαδικτυακά και τα φυσικά καταστήματά της.

Αντίστοιχες κινήσεις μειώσεις τιμών έχουν ανακοινώσει τις τελευταίες εβδομάδες και αντίπαλες εταιρείες λιανικής, όπως η Target, η Walmart και η Amazon, σε μία προσπάθεια να δώσουν ξανά ώθηση στις καταναλωτικές δαπάνες, καθώς χιλιάδες νοικοκυριά παλεύουν με τις αυξημένες τιμές.

«Η Walgreens κατανοεί ότι οι πελάτες μας πιέζονται οικονομικά και παλεύουν να αγοράζουν τα βασικά αγαθά της καθημερινότητάς τους», τόνισε ο Πρόεδρος της εταιρείας, προσθέτοντας ότι «συνεχίζουμε να είμαστε αφοσιωμένοι στους πελάτες μας και στη νέα μείωση τιμών σε τουλάχιστον άλλα χίλια προϊόντα, δραστηριότητα που έχουμε ξεκινήσει από τον Οκτώβριο του 2023».

Τα πιο πρόσφατα αποτελέσματα του κολοσσού της λιανικής έδειξαν ότι το περασμένο τρίμηνο οι πωλήσεις ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών, ωστόσο η εταιρεία μείωσε την πρόβλεψη κερδών, λόγω του «δύσκολου περιβάλλοντος στον τομέα της λιανικής των ΗΠΑ».

Αξίζει, βέβαια, να σημειωθεί ότι οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής προχωρούν το τελευταίο διάστημα στις Ηνωμένες Πολιτείες σε διαρκείς μειώσεις τιμών, καθώς προσπαθούν να ξανακερδίσουν τους καταναλωτές – είτε στα καταστήματα είτε στο διαδίκτυο – ώστε να αυξήσουν τις δαπάνες τους είτε για τα βασικά, όπως τα τρόφιμα, είτε και για δευτερεύοντα, όπως ρούχα, διακοσμητικά για το σπίτι, έργα τέχνης, αξεσουάρ για χόμπι και άλλα.

Οι εταιρείες λιανικής έχουν προχωρήσει τα τελευταία χρόνια σε σημαντικές αυξήσεις τιμών, καθώς εκτινάχτηκε ο πληθωρισμός.

Όμως, αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα νοικοκυριά να μειώσουν τις καταναλωτικές δαπάνες και οι υψηλές τιμές να κάνουν τους Αμερικανούς να επιλέγουν ανάμεσα στις βασικές ανάγκες και τις επιθυμίες τους.

Ταυτόχρονα, ο υψηλός πληθωρισμός παραμένει μία τεράστια πρόκληση για της οικονομία των ΗΠΑ – όπως και για την οικονομία της Ευρώπης – καθώς τα δύο τρίτα του ΑΕΠ της χώρας, η οποία οδεύει και σε κρίσιμες εκλογές τον επόμενο Νοέμβριο, προέρχεται από τις καταναλωτικές δαπάνες.

Μάλιστα, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, οι τιμές βασικές αγαθών καταγράφουν σε διάστημα τριών ετών αυξήσεις που κυμαίνονται από 20% έως 30% δημιουργώντας οικονομική ασφυξία, κυρίως στα πιο ευάλωτα νοικοκυριά.

ΣΧΕΤΙΚΑ