Αυξάνονται οι ανησυχίες στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων – Καθυστερεί την παραγωγή και η Ford
Ειδικοί εκτιμούν ότι οι περισσότεροι χρήστες αυτής της νέας τεχνολογίας και άτομα που θέλουν να μειώσουν τις εκπομπές έχουν ήδη αγοράσει ηλεκτρικά οχήματα.
Με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες να επιβραδύνονται, η Ford Motor ανακοίνωσε ότι θα καθυστερήσει την κυκλοφορία στην αγορά των νέων μεγάλων ηλεκτρικών SUV, καθώς η κολοσσιαία αυτοκινητοβιομηχανία εμπλουτίζει τη σειρά των υβριδικών οχημάτων της.
Η αυτοκινητοβιομηχανία που εδρεύει στο Μίσιγκαν ανακοίνωσε ότι η κυκλοφορία ενός νέου ηλεκτρικού pickup που θα κατασκευαστεί στο καινούργιο εργοστάσιο στο Τενεσί θα καθυστερήσει μέχρι το 2026.
Ενώ η κυκλοφορία του μεγάλου ηλεκτρικού SUV, με τρεις σειρές καθισμάτων, θα καθυστερήσει έως το 2027. Το συγκεκριμένο όχημα έχει προγραμματιστεί να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Όακβιλ, στο Οντάριο, που βρίσκεται κοντά στο Τορόντο.
Οι καθυστερήσεις αυτές έρχονται σε μία στιγμή που η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες επιβραδύνθηκε κατά 3,3% κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους – ένα σοκαριστικό αποτέλεσμα αν αναλογιστεί κανείς την περυσινή αύξηση των πωλήσεων κατά 47% και την κατάκτηση ενός σημαντικού μεριδίου αγοράς που διαμορφώθηκε πέρυσι στο 7,6%.
Συνολικά, οι πωλήσεις νέων οχημάτων αυξήθηκαν κατά μόλις 5,1%, ενώ το μερίδιο αγοράς υποχώρησε στο 7,15%.
Η τάση αυτή αποτυπώνει τις ανησυχίες των καταναλωτών για τα ηλεκτρικά οχήματα, κυρίως όσον αφορά τη διάθεση φορτιστών στα οδικά δίκτυα ανά τον κόσμο, αλλά και τις υψηλές τιμές των εν λόγω οχημάτων συγκριτικά με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα που κινούνται με βενζίνη ή πετρέλαιο.
Από την άλλη, οι πωλήσεις υβριδικών οχημάτων ενισχύθηκαν κατά 45% κατά το διάστημα από τον Ιανουάριο έως το Μάρτιο, ενώ οι πωλήσεις των υβριδικών plug-in, τα οποία μπορούν να κινηθούν για λίγο με μπαταρία πριν ξεκινήσει το ηλεκτρικό σύστημα αερίου ενισχύθηκαν κατά 53%.
Η Ford ανακοίνωσε επίσης ότι θα βγάλει στην αγορά και τις υβριδικές εκδόσεις όλων των επιβατικών αυτοκινήτων της στα τέλη της δεκαετίας στη Βόρεια Αμερική.
Ειδικοί εκτιμούν ότι οι περισσότεροι χρήστες αυτής της νέας τεχνολογίας και άτομα που θέλουν να μειώσουν τις εκπομπές έχουν ήδη αγοράσει ηλεκτρικά οχήματα. Και προσθέτουν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει τώρα να πείσουν τους δύσπιστους αγοραστές να περάσουν στην ηλεκτροκίνηση, όμως αυτοί οι πελάτες φοβούνται την περιορισμένη εμβέλεια των οχημάτων και την έλλειψη σταθμών φόρτισης.
Η Ford εκτιμά ότι οι προ φόρων απώλειες της μονάδας ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθούν φέτος από τα 4,7 δισεκατομμύρια δολάρια στα 5 με 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Όμως, αναμένει αύξηση κερδών στα 8 με 9 δισεκατομμύρια δολάρια από τα 7,2 δισεκατομμύρια δολάρια στη μονάδα των συμβατικών της αυτοκινήτων.