Test drive βουλευτών σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Την ευκαιρία να διαπιστώσουν ιδίοις όμμασι τις δυνατότητες που προσφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν τις επόμενες τρεις ημέρες οι βουλευτές των κομμάτων.
Θέλοντας να δώσει το καλό παράδειγμα σε ό,τι αφορά την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, η Βουλή έχει απευθύνει πρόσκληση σε τρεις εταιρείες εισαγωγής και διανομής αυτοκινήτων να μεταφέρουν από ένα ηλεκτρικό όχημα στους χώρους στάθμευσης του κτηρίου των παλαιών ανακτόρων.
Ως εκ τούτου, οι βουλευτές θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά πως λειτουργούν τα ηλεκτρικά μοντέλα και να ενημερωθούν για την αυτονομία που διαθέτουν, ενώ όσοι θέλουν θα μπορούν να κάνουν και test drive. Τα αυτοκίνητα που θα μεταφερθούν σήμερα το πρωί στη Βουλή είναι ένα Nissan Leaf, ένα BMW i3 και ένα e-Golf.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες της Βουλής είχαν απευθύνει πρόσκληση και στην αντιπροσωπεία της Peugeot για την αποστολή ενός ηλεκτρικού μοντέλου e 208, ωστόσο αυτό δεν ήταν εφικτό δεδομένου ότι το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα σε λίγους μήνες.
Όπως τονίζουν πηγές που ανέλαβαν την πρωτοβουλία, στόχος είναι μέσα στο 2020 ικανοποιητικός αριθμός βουλευτών να κάνει τη μετάβαση σε αυτοκίνητα χαμηλής και μηδενικής εκπομπής ρύπων. Για την πληρέστερη ενημέρωση της εθνικής αντιπροσωπείας τα αυτοκίνητα θα συνοδεύονται από εκπαιδευμένους πωλητές.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ηλεκτρικά οχήματα έχουν τη δυνατότητα να προμηθευτούν οι βουλευτές από όλες τις περιφέρειες της ηπειρωτικής Ελλάδας και όχι μόνο εκείνοι που εκλέγονται στην Αττική. Στον προϋπολογισμό της Βουλής για το 2020 προβλέπονται πιστώσεις για τη χρηματοδοτική μίσθωση (leasing) αυτοκινήτων ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ, έναντι 2,6 εκατομμυρίων ευρώ το 2019. Η αύξηση οφείλεται στην αναμενόμενη χρήση μη ρυπογόνων και τεχνολογικά καινοτόμων αυτοκινήτων, όπως υβριδικών και ηλεκτρικών.
Οι συμβάσεις για το σύνολο των οχημάτων που χρησιμοποιείται τώρα από βουλευτές λήγουν στις 31 Δεκεμβρίου, ωστόσο υπάρχει η δυνατότητα χρήσης των υφιστάμενων αυτοκινήτων για τρεις επιπλέον μήνες, έως το τέλος Μαρτίου 2020.
Το βασικό εμπόδιο για την απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος τώρα είναι η έλλειψη δικτύου υποδομών με σταθμούς φόρτισης, δεδομένου ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα που κινούνται με ηλεκτρισμό διαθέτουν αυτονομία που ανέρχεται σε περίπου 250 χιλιόμετρα.
Για να αντιμετωπιστεί το εμπόδιο αυτό η Βουλή έχει συνάψει συμφωνία με τη ΔΕΗ προκειμένου να τοποθετηθούν πέντε ταχυφορτιστές για τις ανάγκες των βουλευτών, ενώ τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να ξεκινήσουν εργασίες για την αναβάθμιση του δικτύου ηλεκτρισμού στο κτήριο, προκειμένου οι φορτιστές των αυτοκινήτων να λειτουργούν απρόσκοπτα.
Η κυβέρνηση έχει βάλει ψηλά τον πήχη σε ό,τι αφορά την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στις επιβατικές μεταφορές. Σύμφωνα με το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), στόχος είναι το μερίδιο των ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων στις νέες ταξινομήσεις να έχει ανέλθει στο 30% μέχρι το έτος 2030.
Για το σκοπό αυτό, η διυπουργική επιτροπή για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης έχει αναλάβει την εκπόνηση εθνικού σχεδίου για την ηλεκτρική κινητικότητα το οποίο θα πρέπει να είναι έτοιμο έως τις 30 Ιουνίου 2020.