ΕΡΓΟΣΕ: «Τρέχει» έργα εκατοντάδων εκατομμυρίων το επόμενο τρίμηνο

Shutterstock

Τη δημοπράτηση έργων με προϋπολογισμό που υπερβαίνει τα 250 εκατομμύρια ευρώ και την υπογραφή συμβάσεων για σιδηροδρομικές εργασίες άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ προγραμματίζει η ΕΡΓΟΣΕ τους επόμενους τρεις μήνες.

Το μεγαλύτερο από τα έργα που θα δημοπρατήσει η εταιρεία αφορά στην κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από τη Ροδοδάφνη έως το Ρίο, προϋπολογισμού 110 εκατομμυρίων ευρώ. Εκτός από την κατασκευή της επιδομής, ο ανάδοχος που θα προκύψει από το διαγωνισμό θα αναλάβει και την εγκατάσταση των συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, τηλεπικοινωνιών και τηλεδιοίκησης. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της εταιρείας, η διαγωνιστική διαδικασία για την επιλογή αναδόχου θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο του επόμενου έτους.

Το δεύτερο μεγαλύτερο έργο που θα δημοπρατήσει η εταιρεία τις επόμενες 100 ημέρες αφορά στην αναβάθμιση της γραμμής Λάρισα – Βόλος, με την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και συστημάτων σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών. Το έργο με εκτιμώμενο προϋπολογισμό ύψους 66 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα επιτρέψει την κυκλοφορία περισσότερων τρένων με μεγαλύτερη ασφάλεια στη γραμμή μήκους 61 χιλιομέτρων, αναμένεται να δημοπρατηθεί έως το τέλος του μήνα.

Μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες θα ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για την επιλογή αναδόχου για το έργο της εγκατάστασης συστήματος σηματοδότησης στη γραμμή Ειδομένη – Θεσσαλονίκη με προϋπολογισμό 46 εκατομμυρίων ευρώ.

Το Νοέμβριο θα ξεκινήσει η δημοπράτηση του πρώτου από τα συνολικά δύο έργα τα οποία θα αλλάξουν ριζικά την εικόνα του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της Αθήνας (σταθμός Λαρίσης). Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου που θα κοστίσει περίπου 40 εκατομμύρια ευρώ, θα κατασκευαστούν τρεις νέες αποβάθρες για την εξυπηρέτηση των επιβατών.

Προβλέπεται επίσης και η κατασκευή μίας μεγάλης υπόγειας διάβασης πεζών, η οποία θα συνδέει τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό με τον σταθμό Λαρίσης του μετρό. Η νέα υπόγεια διάβαση πεζών θα συνδέει με κυλιόμενες σκάλες και ανελκυστήρες τις συνολικά έξι αποβάθρες που θα υπάρχουν στο σταθμό όταν ολοκληρωθεί το έργο, ενώ προβλέπεται στον ίδιο χώρο να κατασκευαστούν και 20 εμπορικά καταστήματα.

Η εργολαβία περιλαμβάνει και την τοποθέτηση νέας σήμανσης στις εισόδους και εξόδους του σταθμού, στις τρεις νέες αποβάθρες, στις υπόγειες πεζοδιαβάσεις, στις σκάλες και στους ανελκυστήρες. Ο ανάδοχος του έργου θα πρέπει επίσης να κατασκευάσει και αποχετευτικό δίκτυο ομβρίων των σιδηροδρομικών γραμμών αλλά και στις νέες αποβάθρες.

Μεταξύ των συμβάσεων που θα ενεργοποιηθούν τις επόμενες εβδομάδες είναι και εκείνη για το πολύπαθο έργο της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, η οποία έπειτα από απόφαση του ΣτΕ θα αναταθεί στην εταιρεία Μυτιληναίος.

Για την κήρυξη προσωρινού αναδόχου, η οποία αναμένεται εντός του επόμενου μήνα, θα πρέπει η εταιρεία να προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά προκειμένου στη συνέχεια να δρομολογηθούν τα επόμενα βήματα με την αποστολή της σύμβασης αξίας 30 εκατομμυρίων ευρώ στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΡΓΟΣΕ περιμένει τη δημοσίευση του σκεπτικού της απόφασης του ΣτΕ πριν προχωρήσει στις επόμενες ενέργειες για τη δρομολόγηση του έργου, το οποίο έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης περίπου 36 μηνών.

Έως το τέλος του μήνα θα υπογραφεί και η σύμβαση αξίας 27 εκατομμυρίων ευρώ για τις υπολειπόμενες εργασίας στο ίδιο τμήμα (Κιάτο – Ροδοδάφνη), οι οποίες αφορούν στην ολοκλήρωση κατασκευής της γραμμής, σε έργα στις σήραγγες και στην εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών.

Τον επόμενο μήνα αναμένεται να ενεργοποιηθεί η σύμβαση για την ολοκλήρωση της σύγχρονης γραμμής υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός με αξία 21 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και να υπογραφεί συμπληρωματική σύμβαση 15 εκατομμυρίων ευρώ για το σημαντικό έργο της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο ύψος των Σεπολίων.

Όταν ολοκληρωθεί το έργο στα Σεπόλια, το οποίο είναι σε εξέλιξη, θα τεθεί σε λειτουργία νέα, τετραπλή σιδηροδρομική γραμμή σε μήκος 2,4 χιλιομέτρων.

Η νέα γραμμή θα ξεκινήσει από την έξοδο του Σταθμού Λαρίσης και θα φτάσει έως τις Τρεις Γέφυρες, ενώ περίπου 1.500 μέτρα του αναβαθμισμένου δικτύου θα είναι υπόγεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ