Μετρό: Δεκτά από το ΣτΕ τα ασφαλιστικά μέτρα για της Γραμμή 4

Φωτογραφία: Eurokinissi

Αποδεκτές έκανε το Συμβούλιο της Επικρατείας, σύμφωνα με πληροφορίες, τις αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων των δύο σχημάτων που διεκδικούν τη γραμμή 4 του μετρό, με τις οποίες ζητούν να ανασταλεί ο διαγωνισμός του έργου μέχρι να εκδικαστούν οι προσφυγές που έχουν υποβάλει για την αξιολόγηση των τεχνικών τους φακέλων.

Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών από την Αττικό Μετρό, οι δύο διεκδικητές του έργου (ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy και ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport) προσέφυγαν στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο, με τον κάθε υποψήφιο να υποστηρίζει ότι υπάρχουν λάθη στο φάκελο με την τεχνική προσφορά του άλλου τα οποία επισύρουν ποινή αποκλεισμού.

Ταυτόχρονα προχώρησαν και σε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων ζητώντας την αναστολή της διαγωνιστικής διαδικασίας έως ότου συζητηθούν στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο οι κύριες υποθέσεις και εκδοθεί η σχετική απόφαση.

Όπως αναφέρουν πηγές που παρακολουθούν στενά την υπόθεση, το διατακτικό σκέλος της απόφασης του ΣτΕ για τις αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων αναμένεται να εκδοθεί τις επόμενες ημέρες.

Σε ό,τι αφορά τη δημοσίευση του σκεπτικού της απόφασης του δικαστηρίου επί των αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων, η εκτίμηση πηγών της κατασκευαστικής αγοράς είναι ότι αυτό θα συμβεί μέσα στο Μάιο.

Εάν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες για την αποδοχή από το ΣτΕ των αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων, τότε η έναρξη της δεύτερης φάσης του διαγωνισμού με την υποβολή οικονομικών προσφορών για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της επόμενης δεκαετίας μετατίθεται χρονικά σε μεταγενέστερη φάση.

Πηγές της Αττικό Μετρό τονίζουν ότι δεν έχουν ενημερωθεί για την απόφαση επί των ασφαλιστικών μέτρων, τα οποία συζητήθηκαν στο ΣτΕ στις 16 Μαρτίου υπό αυστηρά μέτρα ασφαλείας λόγω της υγειονομικής κρίσης του Covid – 19.

Πριν από την προσφυγή τους στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο οι δύο υποψήφιοι είχαν υποβάλει προδικαστικές προσφυγές, οι οποίες απορρίφθηκαν από την επιτροπή διαγωνισμού της Αττικό Μετρό.

Η επιτροπή έκρινε ότι τηρήθηκε η νομιμότητα κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης των τεχνικών φακέλων και ότι θα πρέπει να συνεχιστεί η διαδικασία με την έναρξη της φάσης των οικονομικών προσφορών.

Το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής 4 του μετρό θα αποτελέσει το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της επόμενης δεκαετίας, δεδομένου ότι έχει προϋπολογισμό ύψους 1,8 δισ. ευρώ. Όπως μάλιστα εκτιμούν στελέχη της Αττικό Μετρό το κόστος κατασκευής της νέας γραμμής, η οποία θα έχει μήκος 12,8 χιλιομέτρων, αναμένεται να είναι αρκετά υψηλότερο από τον αρχικό προϋπολογισμό.

Το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής, το οποίο θα ξεκινά από το Άλσος Βεϊκου και θα καταλήγει στο Γουδή, θα εξυπηρετεί χιλιάδες πολίτες σε πυκνοδομημένες περιοχές της Αθήνας, όπως την Κυψέλη, το Κολωνάκι και τα Εξάρχεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ