Νέο ιστορικό ρεκόρ και επενδύσεις εκατοντάδων εκατ. για τα αεροδρόμια

Εικόνα από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» / Eurokinissi

Χρονιά ορόσημο για τα ελληνικά αεροδρόμια αποτέλεσε το 2019 με την επιβατική κίνηση να υπερβαίνει τα 65 εκατομμύρια, σημειώνοντας νέο ιστορικό ρεκόρ όλων των εποχών για πέμπτο συνεχόμενο έτος.

Το αεροδρόμιο της Αθήνας, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece και ο αερολιμένας «Νίκος Καζαντζάκης» στο Ηράκλειο, αποτέλεσαν την αιχμή του δόρατος σε αυτό το success story, δεδομένου ότι εξυπηρέτησαν το 2019 περισσότερους από 60 εκατομμύρια επιβάτες.

Η επιβατική κίνηση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ανήλθε σε 25,5 εκατομμύρια επιβάτες το περασμένο έτος, ενώ για πρώτη φορά η κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια ξεπέρασε τα 30 εκατομμύρια επιβάτες.

Η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Αθήνας αυξήθηκε κατά 6% συγκριτικά με το 2018, όταν 24,1 εκατομμύρια επιβάτες χρησιμοποίησαν το «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Πρόκειται για την έκτη συνεχόμενη χρονιά κατά την οποία η κίνηση σημειώνει αύξηση στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Η χειρότερη επίδοση της τελευταίας δεκαετίας κατεγράφη το 2013, όταν το σύνολο των επιβατών που χρησιμοποίησαν το αεροδρόμιο της Αθήνας ανήλθε σε μόλις 12,5 εκατομμύρια.

Τους επόμενους μήνες μάλιστα, αναμένεται να ξεκινήσουν έργα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για την επέκταση των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου, προκειμένου να αυξηθεί η δυναμικότητά του σε 33 εκατομμύρια επιβάτες από 26 εκατομμύρια που είναι τώρα.

Πριν από λίγες εβδομάδες, η εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) υπέβαλε για έλεγχο στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) τo master plan για τις επενδύσεις στις υποδομές που προγραμματίζει τα επόμενα τρία με τέσσερα έτη.

Η σημαντικότερη από αυτές, με εκτιμώμενο κόστος άνω των 500 εκατομμυρίων ευρώ, αφορά στην επέκταση του βόρειου τμήματος του υφιστάμενου τερματικού σταθμού. Πρόκειται για έργο ιστορικής σημασίας, δεδομένου ότι θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη παρέμβαση στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου από τότε που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2001.

Το έργο της επέκτασης του κεντρικού αεροσταθμού περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την κατασκευή νέων θυρών επιβατών (gates) και την ανέγερση χώρων για εμπορικές χρήσεις με έκταση χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων.

Εκτός από το αεροδρόμιο της Αθήνας η επιβατική κίνηση σημείωσε αύξηση – έστω και οριακή - και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece.

Η κίνηση στα περιφερειακά αεροδρόμια για πρώτη φορά ξεπέρασε τα 30 εκατομμύρια επιβάτες το 2019, ενώ έως το τέλος του έτους θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες αναβάθμισης των υποδομών σε πέντε αεροδρόμια.

Πρόκειται για τα αεροδρόμια της Σάμου, της Σκιάθου, της Μυτιλήνης, της Ρόδου και της Κεφαλονιάς. Πριν από λίγους μήνες ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αναβάθμισης και επέκτασης στο Άκτιο.

Σύμφωνα με το επενδυτικό πρόγραμμα της Fraport Greece, μέσα στο 2019 υλοποιήθηκαν έργα ύψους 120 εκατομμυρίων ευρώ σε έξι αεροδρόμια. Συνολικά έχουν αναβαθμιστεί οι υποδομές και οι υπηρεσίες σε εννέα από τα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται η εταιρεία, δεδομένου ότι το 2018 παραδόθηκαν στους επιβάτες και τα αεροδρόμια των Χανίων, της Ζακύνθου και της Καβάλας.

Σε περίπου ένα έτος από τώρα θα έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των παρεμβάσεων ύψους περίπου 400 εκατομμυρίων ευρώ της Fraport Greece και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες στα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, της Κω, της Σαντορίνης και της Μυκόνου.

Οι σημαντικότερες επενδύσεις, οι οποίες ανέρχονται σε 100 εκατομμύρια ευρώ, θα υλοποιηθούν στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, καθώς κατασκευάζεται νέος τερματικός σταθμός 34.000 τμ, ο οποίος είναι κατά 10.000 τμ μεγαλύτερος από τον υπάρχοντα.

Όταν ολοκληρωθούν οι επενδύσεις στο «Μακεδονία» το αεροδρόμιο θα μπορεί να εξυπηρετεί περισσότερους από 10 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Το 2019 ο αριθμός των επιβατών αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 7 εκατομμύρια, από 6,7 εκατομμύρια το 2018.

ΣΧΕΤΙΚΑ