Ενδιαφέρον Αμερικανών για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης
Μέσα στους επόμενους 3-4 μήνες θα γίνουν πραγματικότητα εκείνες οι ειδικές νομοθετικές ρυθμίσεις, με τις οποίες θα δίνεται η δυνατότητα σε ιδιώτες να μπορούν να υλοποιούν μεγάλα έργα στη χώρα μας, είτε ύστερα από πρόσκληση της ελληνικής κυβέρνησης είτε όχι, επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, μιλώντας από το βήμα του Thessaloniki Summit 2019, ο κ. Καραμανλής.
Γνωστοποίησε, δε, ότι ήδη κοινοπραξία επενδυτών από την Αμερική έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την υλοποίηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με άλλα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας «σε σύντομο χρονικό διάστημα».
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε: «Τα σιδηροδρομικά έργα παρουσιάζουν τεράστιες καθυστερήσεις στην Ελλάδα παραδοσιακά. Έτσι, εμείς έχουμε μια ιδέα, που είναι εναρμονισμένη με το ευρωπαϊκό δίκαιο και εφαρμόζεται στην Ιταλία. Ουσιαστικά, θα καλούμε τον ιδιώτη να έρθει και να μας δώσει αυτός κοστολογημένα μια ιδέα για ένα project, μια επένδυση που θέλει να κάνει στη χώρα μας. Θα μπορεί, μάλιστα, ο ενδιαφερόμενος επενδυτής να έρθει από μόνος του και να μας καταθέσει την ιδέα του για την υλοποίηση ενός project, χωρίς να έχουμε κάνει εμείς πρόσκληση».
«Πρέπει να σκεφτούμε τρόπους και να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον επενδυτών για να κινηθούμε με πιο γρήγορα βήματα» σημείωσε ο υπουργός και συμπλήρωσε ότι η προαναφερόμενη πρακτική που φέρνει η ελληνική κυβέρνηση, έχει ήδη υιοθετηθεί για το έργο του αεροδρομίου στο Ηράκλειο.
«Η ολοκλήρωση της γενιάς των μεγάλων έργων αφορά τα σιδηροδρομικά και λιμενικά έργα, τη σύνδεση των λιμανιών με τον σιδηρόδρομο και τη δημιουργία logistics hubs. Θα πρέπει να γίνει πράξη η σιδηροδρομική πεδινή χάραξη Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Αλεξανδρούπολης, ενώ το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα πρέπει να συνδεθεί με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας» ανέφερε, κατά την ομιλία του, ο υπουργός και υπογράμμισε ιδιαίτερα τη μεγάλη σημασία διασύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.
Για τη διασύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών επισήμανε ότι αναμένεται η έγκριση της διαχειριστικής αρχής και «να προχωρήσει η δημοπράτηση του έργου στο τέλος του 2019 ή στις αρχές του επόμενου έτους, ώστε να ολοκληρωθεί η οδική σύνδεση του λιμανιού με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία». Για τη νέα σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ο κ. Καραμανλής είπε ότι δεν υπήρχαν μελέτες και θα απαιτηθεί τουλάχιστον μια διετία για να ωριμάσει το έργο.
Μεταξύ άλλων, ο υπουργός επισήμανε ότι τα μεγάλα έργα υποδομής στην Ελλάδα δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως «εργαλεία» για ψήφους, «αλλά ως "εργαλεία" ανάπτυξης που -μεταξύ άλλων- δημιουργούν χιλιάδες θέσεις εργασίας».
Οι μεγάλες επενδύσεις, συμπλήρωσε ο κ. Καραμανλής, «δεν έχουν κομματικό χρώμα. Αυτές τις ιδεοληψίες πρέπει να τις αφήσουμε στο παρελθόν. Ελπίζω να συναινέσει σε αυτό και η αξιωματική αντιπολίτευση».
Τη δημιουργία ενός διαδρόμου που θα συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα με τον Περσικό Κόλπο, υποστηρίζει η Βουλγαρία, επισήμανε, από την πλευρά του, από το βήμα του Thessaloniki Summit, ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών της γειτονικής χώρας, Ρόζεν Τσελιάσκοφ.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Σωτήρης Θεοφάνης, υπογράμμισε τη σημασία των συνδέσεων των λιμανιών με το σιδηροδρομικό δίκτυο, της αναβάθμισης και βελτίωσης της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και της βελτίωσης του δικτύου του σιδηροδρόμου ως τον Προμαχώνα.
Ο ίδιος, μιλώντας για το επενδυτικό πρόγραμμα της ΟΛΘ ΑΕ, τόνισε πως τον Απρίλιο του 2020, υπό προϋποθέσεις, θα αναδειχθεί ο εργολάβος για την επέκταση της 6ης προβλήτας, διευκρινίζοντας ότι το project θα ολοκληρωθεί σε 36-38 μήνες. Μεταξύ άλλων, σημείωσε ότι διεξάγονται διαγωνιστικές διαδικασίες για την προμήθεια τριών γερανογεφυρών, ενώ σύντομα η ΟΛΘ ΑΕ θα είναι σε θέση να ανακοινώσει τη δημιουργία «dry port» στη Σόφια.