Nέα σχέδια για τα ηλεκτρονικά διόδια και τον άξονα Πάτρας - Πύργου
Μέσα στο επόμενο εξάμηνο αναμένεται να προχωρήσει στην προκήρυξη νέου διαγωνισμού για την ανάπτυξη και λειτουργία συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων το υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Η απόφαση αυτή ελήφθη καθώς όπως όλα δείχνουν ο διαγωνισμός με προϋπολογισμό άνω των 400 εκατομμυρίων ευρώ που δρομολογήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση οδεύει προς ακύρωση. Στις 23 Οκτωβρίου το τμήμα αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας έκανε δεκτή την προσφυγή της ΜΕΤΚΑ παγώνοντας τη διαδικασία μέχρι την εκδίκαση της κύριας προσφυγής.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, ο διαγωνισμός είχε σχεδιαστεί πρόχειρα, δίχως τη συναίνεση των παραχωρησιούχων και των τραπεζών. Πρόσθεσε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι το νέο ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων να είναι φθηνότερο με πιο ξεκάθαρο τρόπο λειτουργίας, εφαρμόζοντας μεθόδους που χρησιμοποιούνται με επιτυχία σε άλλες χώρες.
Σε ό,τι αφορά τον οδικό άξονα Πάτρας - Πύργου ο κ. Καραμανλής θα έχει νέα συνάντηση στη Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής στο τέλος Νοεμβρίου, προκειμένου να εξεταστούν ρεαλιστικές λύσεις για την ολοκλήρωση του έργου. Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, στην Κομισιόν έχουν υποβληθεί τρία διαφορετικά σενάρια: το πρώτο αφορά στην υλοποίηση του αυτοκινητόδρομου με τις οκτώ χωριστές εργολαβίες και το δεύτερο προβλέπει την εκτέλεση του έργου από δύο εργολαβίες, με την συνένωση των αναδόχων σε δύο κοινοπραξίες.
Το υπουργείο Υποδομών υποστηρίζει ότι η βέλτιστη λύση είναι η ανάθεση του έργου στην Ολυμπία Οδό, η οποία αποτελεί και το τρίτο σενάριο που έχει υποβληθεί στις Βρυξέλλες. Σε κάθε περίπτωση ο κ. Καραμανλής θεωρεί ότι το έργο δεν μπορεί να συνεχιστεί με το υφιστάμενο μοντέλο, τις οκτώ διαφορετικές εργολαβίες.
Ο υπουργός Υποδομών ανέφερε ότι η Κομισιόν εκφράζει αντιρρήσεις για τον προτεινόμενο τρόπο υλοποίησης του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65). Όπως υποστήριξε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί ότι το μοντέλο που έχει υποβληθεί για την κατασκευή του έργου ενδέχεται να εγείρει ζητήματα κρατικής ενίσχυσης.