Παρατείνεται ο διαγωνισμός για τα 750 λεωφορεία
Μετά τον σάλο που προκλήθηκε σχετικά με την προκήρυξη ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την προμήθεια 750 αστικών λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, λίγο πριν τις εκλογές, το Υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να μεταθέσει για τον Σεπτέμβρη την προθεσμία για την υποβολή προσφορών καθώς και τη συντήρηση- επισκευή αυτών, που είχε προκηρύξει.
Σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη νέα καταληκτική ημερομηνία ορίσθηκε η 17η Σεπτεμβρίου 2019 - Τρίτη, 17:00 - (αντί της 1ης Ιουλίου) και η ημερομηνία αποσφράγισης των προσφορών μία εβδομάδα αργότερα (24 Σεπτεμβρίου 10:00). Η απόφαση αυτή ελήφθη μετά από αιτήματα εταιρειών για παροχή διευκρινίσεων.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του διαγωνισμού της προμήθειας συντήρησης ανέρχεται σε 461 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 89 εκατ. ευρώ), εκ των οποίων τα 215 εκατ. ευρώ για τη Θεσσαλονίκη και 246 εκατ. ευρώ για την Αττική.
Η προμήθεια αφορά 320 Ηλεκτροκίνητα (12m), 330 με κινητήρα Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου (12m) και 100 πετρελαιοκίνητα Euro (18 m). Πιο συγκεκριμένα, για τη Θεσσαλονίκη προβλέπονται συνολικά 350 λεωφορεία, εκ των οποίων τα 150 Ηλεκτροκίνητα (12m), τα 150 με κινητήρα Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου (12m) και τα 50 πετρελαιοκίνητα Euro VI (18 m). Στην Αττική τα 400 λεωφορεία είναι 170 Ηλεκτροκίνητα (12m),180 με κινητήρα Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου (12m) και 50 πετρελαιοκίνητα Euro IV (18 m). Για την προμήθεια έχει υπογραφεί και η προβλεπόμενη συμφωνία με τους εποπτευόμενους φορείς ΟΑΣΘ και ΟΣΥ.
Ο εκσυγχρονισμός του στόλου με σύγχρονα, χαμηλών ρύπων λεωφορεία, που θα μπορούν να λειτουργήσουν ενιαία με το υπόλοιπα μεταφορικά μέσα, στη βάση της συμπληρωματικότητας και της περιβαλλοντικής / αισθητικής αναβάθμισης του αστικού ιστού, έχει σα στόχο να αποκτήσει η Αττική και η Θεσσαλονίκη ένα καλύτερο επίπεδο εξυπηρέτησης για τους επιβάτες, με βελτιωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, στο πλαίσιο της μετάβασης σε μία οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.