Το σκληρό επάγγελμα του ταξιτζή: Μέχρι και 90 ώρες εργασίας
Μπορεί να θεωρείται από τις «φυλές» των οδηγών που λατρεύουν να μισούν οι περισσότεροι, οι οδηγοί ταξί, αποδεικνύεται πως είναι από τους πιο σκληρά εργαζόμενους. Παράλληλα, δουλεύουν σε επικίνδυνες συνθήκες εργασίας καθώς τα περισσότερα οχήµατα είναι αρκετά «γηρασµένα» έχοντας διανύσει εκατοµµύρια χιλιόµετρα σε αρκετές περιπτώσεις.
Το 93% των οδηγών δουλεύουν τουλάχιστον 10 ώρες την ημέρα, ενώ το 65% εργάζονται 12 ώρες την ημέρα. Όπως σημειώνει η έρευνα η ευρωπαϊκή νοµοθεσία, δεν επιτρέπει εργασία άνω των 45 ωρών εβδοµαδιαίως, την ώρα που στην Ελλάδα αρκετοί ξεπερνούν ακόµα και τις 90, με το 96% των οδηγών ταξί δουλεύει έξι ηµέρες την εβδοµάδα, ενώ το 60% δεν αναπαύεται καµία µέρα δουλεύοντας επταήµερο!
Αυτά είναι τα αποτελέσματα της έρευνας του ΕΜΠ που παρουσιάστηκε από τον γενικό διευθυντή Ελλάδας της BEAT, Βασίλη Ντάνιο, στο 3ο Συνέδριο Υποδοµών και Μεταφορών.
Σε επίπεδο στόλου στα ταξί, µόλις το 10% των οχηµάτων είναι κάτω των 3 ετών, χρονικό διάστηµα κατά το οποίο ένα µέσο επαγγελµατικό όχηµα αυτή της κατηγορίας διανύει περί τα 300.000 χιλιόµετρα. Επιπλέον το 70% των ταξί είναι άνω των 6 ετών και το 33% άνω των 10 ετών µε εκατοµµύρια χιλιόµετρα στο ιστορικό του και µη αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι λιγότεροι από έναν στους τρεις οδηγούς ταξί εκτιµούν πως η ηλικία ενός οχήµατος δεν θα έπρεπε να ξεπερνά τα 7 χρόνια, ενώ το 34% θεωρεί ότι θα µπορούσε να είναι τουλάχιστον 11 ετών και άνω.