Σε ποιες περιοχές της Ευρώπης κυκλοφορούν τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα -Τι συμβαίνει στην Ελλάδα

NEWSROOM
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα/ Φωτογραφία AP

Οι περιφέρειες της Νορβηγίας, της Σουηδίας και της Ολλανδίας πρωτοστατούν, ενώ ορισμένες περιοχές στην Ελλάδα και την Ισπανία δεν έχουν σχεδόν καθόλου ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η Νορβηγία έχει τον μεγαλύτερο αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη σε σχέση με το σύνολο των επιβατικών οχημάτων της.

Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, το Όσλο ηγείται της ηπείρου με πυκνότητα 26,49%, ακολουθούμενο από τη δυτική νορβηγική κομητεία Vestland με 22,08% και τη γειτονική Trøndelag με 18,86%.

Στην ΕΕ, τις πρώτες θέσεις κατέχουν οι ολλανδικές επαρχίες Flevoland (12,77%), Ουτρέχτη (6,64%) και Σουηδία Στοκχόλμη (6,6%), σημειώνει το Euronews.
Αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι ορισμένες νορβηγικές περιοχές έχουν πολύ μικρό πληθυσμό. Για παράδειγμα, το Jan Mayen and Svalbard έχει μόνο περίπου 2.600 κατοίκους.

Ποιες περιοχές έχουν τον μικρότερο αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Αντίθετα, η Τουρκία έχει τον υψηλότερο αριθμό περιοχών με σχεδόν καθόλου ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μαζί με ορισμένα ισπανικά υπερπόντια εδάφη και ελληνικά νησιά. Αυτό οφείλεται κυρίως στον ανεπαρκή αριθμό σταθμών φόρτισης EV σε ορισμένες περιοχές.

Στην ηπειρωτική Ευρώπη, τα χαμηλότερα ποσοστά σημειώνονται κυρίως στη Σερβία και την Ελλάδα.

Ποιος κατέχει τα περισσότερα αυτοκίνητα συνολικά στην Ευρώπη;

Οι πολίτες της ΕΕ διαθέτουν κατά μέσο όρο 0,56 επιβατικά αυτοκίνητα ανά κάτοικο, αναφέρει η Eurostat.

Οι τρεις πρώτες περιοχές με τα υψηλότερα ποσοστά βρίσκονται όλες στο ορεινό βόρειο τμήμα της Ιταλίας: η κοιλάδα της Αόστα, με σχεδόν δυόμισι αυτοκίνητα ανά κάτοικο (2.399/1.000), η επαρχία Τρέντο (1.431/1.000) και η επαρχία Μπολτσάνο ( 935/1000).

Οι ευνοϊκές φορολογικές πολιτικές επηρεάζουν το ποσοστό ρεκόρ ιδιοκτησίας αυτοκινήτου στην κοιλάδα της Αόστα.

Στο άλλο άκρο της κλίμακας βρίσκεται η υπερπόντια γαλλική περιοχή Mayotte, με 83 επιβατικά αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους, ακολουθούμενη από την Πελοπόννησο της Ελλάδας (203/1.000) και ένα άλλο γαλλικό υπερπόντιο διαμέρισμα, το Guyane (217/1.000).

Πολλές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες κατατάσσονται επίσης μεταξύ των περιοχών με τα χαμηλότερα ποσοστά αυτοκινήτων ανά χίλιους κατοίκους, όπως το Βερολίνο (338), η Βιέννη (375), η Στοκχόλμη (400), οι Βρυξέλλες (402) και η περιοχή του Άμστερνταμ της Βόρειας Ολλανδίας (434).

ΣΧΕΤΙΚΑ