«Μαγνητίζει» ισχυρές αλυσίδες το κέντρο της Αθήνας

Φωτο: Shutterstock

Ζωντανεύει ξανά το κέντρο της Αθήνας με πολλές αλυσίδες να προχωρούν σε άνοιγμα καταστημάτων και άλλες να βρίσκονται ήδη σε αναζήτηση των κατάλληλων εμπορικών χώρων.

Η επιστροφή στο κέντρο, το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει υποστεί σημαντικό πλήγμα, με την εικόνα ερήμωσης να είναι εμφανής σε αρκετά σημεία, αποτελεί στρατηγική επιλογή για πολλές αλυσίδες, λόγω και της σημαντικής ανόδου του τουριστικού ρεύματος στη χώρα μας.

Σημαντικό ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση παίζει και η αποκατάσταση πολλών παλαιών, ιστορικών κτιρίων καθώς και η ανάπλαση μεγάλων τμημάτων του ιστορικού κέντρου.

Στο άνοιγμα καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, το οποίο μέχρι πρώτινος δεν υπήρχε στο επενδυτικό τους πλάνο, προχωρούν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ.

Η νέα επένδυση είναι αυτή της Μασούτης, η οποία τη Δευτέρα 18 Μαρτίου θα πραγματοποιήσει τα εγκαίνια του νέου καταστήματος της στο Κολωνάκι (Αμερικής 11), το τρίτο κατά σειρά της αλυσίδας στην Αθήνα. Ήδη η Μασούτης έχει παρουσία στην πλατεία Κλαυθμώνος με ένα κατάστημα της πρώην Προμηθευτικής (που εξαγόρασε πρόσφατα), η επισκεψιμότητα του οποίου, εξέπλησε ευχάριστα τους υπεύθυνους της αλυσίδας.

Παρουσία στο κέντρο της Αθήνας απέκτησε και η ΑΒ Βασιλόπουλος. Το κατάστημα ΑΒ Βασιλόπουλος στη Μητροπόλεως αποτελεί ένα ιδιαίτερο κατάστημα για την εταιρεία, καθώς, μαζί με το πρόσφατο κατάστημά της στην περιοχή της Ακρόπολης, είναι τα μοναδικά καταστήματα στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας.

Η ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου καταστήματος, που εγκαινιάστηκε προς το τέλος του 2017, είναι ότι απαιτούσε την υλοποίηση μιας πρωτότυπης αρχιτεκτονικής πρότασης διαλόγου των σύγχρονων απαιτήσεων του καταστήματος με την παλαιά και ιδιαίτερη μορφολογία του χώρου.

Το κέντρο της Αθήνας έχει βάλει στο στόχαστρο της και η Lidl Hellas, η οποία έχει πάρει το πράσινο φως από τη μητρική για τη μετακόμιση στο κέντρο των πόλεων.

Σημειώνεται ότι βασική αρχή της μητρικής, ήταν όλα τα καταστήματα της Lidl Hellas να είναι ιδιόκτητα και όχι μισθωμένα, φιλοσοφία όμως που το τελευταίο διάστημα έχει αρχίσει να αλλάζει.

«Η Ομόνοια το τελευταίο διάστημα έχει αρχίσει να αλλάζει, να φωτίζεται, αφού πολλά νέα καταστήματα έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνιση τους πέριξ της πλατείας», επισημαίνει η marketing manger της Καφεκοπτεία Λουμίδη, Αναστασία Μανιατοπούλου.

Ήδη, δύο μεγάλες αλυσίδες, η δανέζικη εταιρεία ειδών αξεσουάρ Flying Tiger εγκαινίασε το μεγαλύτερο της κατάστημα της στην Ομόνοια (νεοκλασικό κτίριο επί των οδών Πατησίων και Πανεπιστημίου), ενώ στο ίδιο κτίριο άνοιξε το νέο κατάστημα της η αλυσίδα καλλυντικών Gallerie de Beaute.

Στην αναζήτηση χωρών για νέα καταστήματα βρίσκεται η Leroy Merlin, μετά το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος στο κέντρο της πόλης, στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας.

Είναι το πρώτο «home improvement» κατάστημα που λειτουργεί στον αστικό ιστό της Αθήνας, στα πρότυπα του καταστήματος που διαθέτει ο γαλλικός όμιλος στο κέντρο του Παρισιού.

Στο επενδυτικό πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνεται η δημιουργία νεών καταστημάτων τα λεγόμενα City (έως 4000 τ.μ) και Xpres (έως 1000 τ.μ).

Τον κατάλληλο χώρο στο κέντρο της Αθήνας, που δεν έχει μέχρι τώρα παρουσία αναζητά και η Jumbo η οποία παλαιότερα είχε καταθέσει προσφορά για το πρώην ακίνητο, συνολικής επιφάνειας 7.500 τ.μ. της αλυσίδας FOKAS στην οδό Σταδίου, ιδιοκτησίας του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων. Η συμφωνία ωστόσο μεταξύ των δύο πλευρών δεν προχώρησε λόγω του χαμηλού μισθώματος που προσέφερε η αλυσίδα.

Σχέδια για την ανάπτυξη των κενών χώρων που υπάρχει στο εμπορικό κέντρο Athens Capitol του ομίλου Χαραγκιώνη, στη συμβολή των οδών Ιουλιανού και 3ης Σεπτεμβρίου, στο κέντρο της Αθήνας, εξετάζει αυτήν την περίοδο η διοίκηση της εταιρείας.

Στα αρχικά σχέδια του ομίλου ήταν η δημιουργία εκπτωτικού κέντρου, το οποίο ωστόσο συναντά πρόβλημα με την εξεύρεση αλυσίδων που θα λειτουργήσουν σαν «κράχτες», λόγω της εγγύτητας του με το εκπτωτικό χωριό στα Σπάτα.

Αν και η ιδέα δεν έχει εγκαταλειφθεί, εντούτοις εξετάζονται και άλλα σενάρια όπως η μίσθωση σε μεγάλες αλυσίδες τεχνολογίας, από τις οποίες υπάρχει ενδιαφέρον.

Νέα πνοή στο κέντρο της πόλης θα δώσει η ανάπλαση της στοάς Αρσακείου, ένα project που θα συνδέσει την πλατεία Συντάγματος με την πλατεία Ομονοίας, με το διαγωνισμό να βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και με δύο επιχειρηματίες (Σάμι Φάις – Bluehouse και Legendary Foods συμφερόντων του Άρη Kεφαλογιάννη) να έχουν καταθέσει τις προσφορές τους.

Σημειώνεται ότι η εμπορική στοά βρίσκεται στο οικοδομικό τετράγωνο που περικλείεται από τις οδούς Πανεπιστημίου, Αρσάκη, Σταδίου και Πεσμαζόγλου του Δήμου Αθηναίων.

Το τμήμα που διατίθεται είναι οι εμπορικές στοές «Αρσακείου - Ορφέως» και «Βιβλίου», συνολικής επιφανείας 10.000 τ.μ.

ΣΧΕΤΙΚΑ