Έντονα σημάδια κόπωσης στην ανάπτυξη της Mikel
Έντονα σημάδια «κόπωσης» εμφανίζει η αλυσίδα καφέ Mikel, με τις πωλήσεις της να καταγράφουν για πρώτη φορά σοβαρή μείωση.
Η γνωστή αλυσίδα, που επεκτάθηκε με γρήγορους ρυθμούς τα τελευταία χρόνια, έχασε περίπου 1 εκατ. ευρώ από τον τζίρο της το 2017 και περί τα 2 εκατ. ευρώ σε σχέση με το τζίρο του 2014.
Σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά μεγέθη της αλυσίδας, το 2017 οι συνολικές της πωλήσεις ανήλθαν στα 1,62 εκατ ευρώ έναντι 2,59 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση 37,42%. Το 2015 οι πωλήσεις της αλυσίδας ήταν 3,3 εκατ. ευρώ ενώ το 2014 στα 3,4 εκατ. ευρώ.
Το κόστος πωλήσεων ανέρχεται σε 837 χιλ. ευρώ μειωμένο κατά 3,79% σε σχέση με την περυσινή χρονιά (870 χιλ. ευρώ). Σημαντική είναι και η μείωση του μικτού περιθωρίου κέρδους κατά 54,42%, καθώς το μεικτό κέρδος υποχώρησε σε 785 χιλ. ευρώ από 1,7 εκατ. ευρώ το 2016.
Τα αποτελέσματα προ Φόρων και Χρηματοοικονομικών Εξόδων (ΕΒΙΤDA) διαμορφώθηκαν σε κέρδη 341.900 έναντι κερδών 349.538 το 2016.
Η χρήση 2017 ολοκληρώθηκε με κέρδη προ φόρων 167.633 ευρώ έναντι κερδών 178.772 ευρώ στη χρήση 2016. Μετά την αφαίρεση των φόρων ποσού 157.363 ευρώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 10.270 ευρώ έναντι ζημιών 23.418 ευρώ στην περυσινή χρήση.
Τα Mikel, η αλυσίδα - φαινόμενο όπως την έχουν χαρακτήρισει πολλοί, λόγω της ραγδαία ανάπτυξης της εν μέσω κρίσης, ξεκίνησε από ένα κατάστημα στη Λάρισα και σήμερα έχει καταφέρει να αριθμεί ένα δίκτυο 190 καταστημάτων.
Η πτώση στις πωλήσεις της αλυσίδας σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, αποδίδεται στον κορεσμό που παρατηρείται στην ελληνική αγορά και στον έντονο ανταγωνισμό, ενώ ήδη η διοίκηση της πραγματοποιεί τους τελευταίους μήνες αναδιοργάνωση του δικτύου της , εξετάζοντας ποια καταστήματα δεν αποδίδουν και αν χρειάζεται αυτά να μεταφερθούν αλλού.
Η αλυσίδα, η οποία συμπλήρωσε 10 χρόνια ζωής, εκτός από την Ελλάδα έχει παρουσία και σε 7 ακόμη χώρες, καθώς έχει επεκταθεί σε Κύπρο, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Σαουδική Αραβία, Βρετανία, Αυστραλία, ΗΠΑ και Βουλγαρία.
Επίσης η διοίκηση των Mikel εξετάζει την είσοδό της στη σκανδιναβική αγορά (Δανία, Σουηδία).