Το Instagram αλλάζει τον τρόπο που ψωνίζουμε
Το Instagram είναι ένα κοινωνικό μέσο ιδανικό για να «μοιράζεστε» φωτογραφίες, να συνομιλείτε με διάσημους και να ανακαλύπτετε τις νέες τάσεις τις μόδας. Σε αυτό το σημείο, οι εταιρείες μόδας, λιανικής, ακόμη και τα μεγάλα ονόματα του διαδικτύου έχουν καταλάβει ότι κρύβεται μία μεγάλη επιχειρηματική ευκαιρία…
Μέχρι πρόσφατα, οι εταιρείες χρησιμοποιούσαν το Instagram κυρίως ως διαφημιστικό εργαλείο για να προσεγγίσουν τους καταναλωτές. Όμως, η διοίκηση του Instagram προχώρησε σε μία σειρά κινήσεων ώστε το μέσο κοινωνικής δικτύωσης να γίνει ένας εμπορικός κόμβος, αναγκάζοντας ουσιαστικά τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν στη δική του στρατηγική.
Και παρότι το Instagram παραμένει ένας πολύ μικρός παίκτης στον τομέα της λιανικής, η αλήθεια είναι ότι πολλοί βλέπουν μία επανάσταση στο μέλλον των λιανικών πωλήσεων αντίστοιχη με αυτή της Amazon πριν από μερικά χρόνια στο διαδικτυακό εμπόριο.
Τον περασμένο Μάρτιο, το Instagram έφτιαξε μία νέα λειτουργία που δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να αγοράζουν απευθείας προϊόντα από τις σελίδες μερικών εταιρειών μέσω της εφαρμογής του. Μέχρι τότε, οι καταναλωτές έπρεπε να φύγουν από τη σελίδα του Instagram όταν έβρισκαν ένα προϊόν στην εφαρμογή και να το αγοράσουν από τη σελίδα της εταιρείας λιανικής. Αναλυτές θεωρούν ότι η κίνηση αυτή ήταν ενοχλητική για τους πελάτες.
Ταυτόχρονα, το Instagram προσέθεσε εργαλεία που δίνουν τη δυνατότητα αγορών από τις σελίδες των Stories και του Explore. Με αυτόν τον τρόπο, οι χρήστες μπορούν να αγοράσουν πράγματα που βλέπουν να φορούν διασημότητες όπως η Κάιλι Τζένερ, η Κιμ Καρντάσιαν και άλλοι απευθείας από τις αναρτήσεις τους.
Με αυτόν τον τρόπο, το Instagram εξελίσσεται σε ένα εξαιρετικό εργαλείο για τους καταναλωτές και ειδικά γι’αυτούς που αναζητούν προϊόντα και μάρκες που φορούν διάφοροι διάσημοι.
Σύμφωνα με το CNN, οι προσπάθειες του Instagram να γίνει ένας εμπορικός κόμβος έχουν κινήσει το ενδιαφέρον πολλών εταιρειών, μεταξύ τους ακόμη και κολοσσών, όπως η Adidas, η οποία έχει εκμεταλλευτεί αυτό το νέο εργαλείο για να λανσάρει νέα μοντέλα αθλητικών παπουτσιών και ρούχων.
«Οι καταναλωτές μας περνούν πολύ χρόνο στο Instagram», τονίζει η Έμιλι Μάξεϊ, αντιπρόεδρος μάρκετινγκ στην Adidas, εξηγώντας ότι «οι καταναλωτές χρησιμοποιούν το Instagram για να αναζητήσουν τα προϊόντα μας, να συνδεθούν με τους φίλους του και να μάθουν την άποψή τους για τα προϊόντα μας ώστε στο τέλος να αγοράσουν».
Σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών της Deutsche Bank, οι αγορές μέσω Instagram μπορεί να φτάσουν τα 10 δισ. δολάρια έως το 2021. Η διοίκηση του κοινωνικού δικτύου υποστηρίζει ότι το 80% των χρηστών ακολουθούν τουλάχιστον μία επιχείρηση, ενώ πάνω από 130 εκατ. χρήστες το μήνα κάνουν κλικ σε αναρτήσεις για να δουν προϊόντα που έχουν αναρτηθεί.
Πάνω από 20 κολοσσιαίες εταιρείες, περιλαμβανομένων: των Nike, Adidas, Uniqlo, Warby Parker, Outdoor Voices, Prada, Dior και Kylie Cosmetics ήδη δοκιμάζουν την εφαρμογή για τις πωλήσεις τους θεωρώντας ότι η επιλογή αυτή θα διευκολύνει τους καταναλωτές και, φυσικά, θα δώσει ώθηση στον κύκλο εργασιών τους.
Εταιρείες, όπως η Adidas και η Burberry συνεργάζονται με το Instagram για να αυξήσουν το μερίδιό τους στο μέλλον των λιανικών πωλήσεων μέσω κοινωνικών δικτύων. Πάντως, προς το παρόν δεν έχει γίνει γνωστή, από καμία πλευρά, η αμοιβή του Instagram όταν γίνονται αγορές μέσω της εφαρμογής του.