Ο Μπάιντεν δανείζει δισεκατομμύρια στη Ford για να κερδίσει τη μάχη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Η Ford σε συνεργασία με τη Νοτιοκορεατική εταιρεία κατασκευής μπαταριών, SK On, συμφώνησαν να λάβουν ένα κολοσσιαίο δάνειο ύψους 9,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το αμερικανικό υπουργείο Ενέργειας, στο πλαίσιο της προσπάθειας της κυβέρνησης του Τζο Μπάιντεν να δώσει ώθηση στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες το επόμενο διάστημα.
Η κοινοπραξία της Ford και της SK, με την επωνυμία BlueOval SK, θα χρησιμοποιήσει τα κεφάλαια για την κατασκευή τριών εργοστασίων που θα παράγουν μπαταρίες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα – τα δύο θα κατασκευαστούν στο Κεντάκι και το τρίτο στο Τενεσί.
Το 2021, η Ford είχε ανακοινώσει ότι θα έφτιαχνε εργοστάσια παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις δύο Πολιτείες.
Τότε, οι δύο εταιρείες είχαν ανακοινώσει ότι θα επένδυαν συνολικά 11,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Αν το σχέδιο ολοκληρωθεί, θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη μοναδική κατασκευαστική επένδυση της Ford από την ίδρυση της επιχείρησης το 1903, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της κολοσσιαίας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Πάντως, πέραν των τριών εργοστασίων για μπαταρίες, το σχέδιο περιλαμβάνει και την κατασκευή εργοστασίου για ηλεκτρικά φορτηγά.
Το δάνειο της αμερικανικής κυβέρνησης έρχεται με κάποιους όρους. Πράγμα που σημαίνει ότι η Ford θα πρέπει να πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις πριν αποκτήσει πρόσβαση στα κεφάλαια. Ωστόσο, ούτε η Ford, ούτε το υπουργείο ενέργειας αποκάλυψαν τις προϋποθέσεις.
Επίσης, το δάνειο ανέρχεται συνολικά σε 9,2 δισεκατομμύρια δολάρια, ωστόσο η Ford έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει λιγότερα, αν το επιθυμεί.
Το υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ ανακοίνωσε επίσης ότι τα κεφάλαια θα δημιουργήσουν 5.000 νέες θέσεις εργασίας στον κατασκευαστικό τομέα στις εν λόγω Πολιτείες και, τελικά, άλλες 7.500 θέσεις εργασίας στα τρία εργοστάσια που προβλέπεται να κατασκευαστούν.
Το δάνειο προέρχεται από τις επιχορηγήσεις του προγράμματος τεχνολογίας για την κατασκευή αυτοκινήτων συνολικού ύψους 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που έχει ως στόχο να μειώσει την εξάρτηση των Ηνωμένων πολιτειών από το πετρέλαιο και να μειώσει τις εκπομπές αερίου του θερμοκηπίου.
Το δάνειο της Ford, αν εκταμιευτεί στο σύνολό του, θα είναι μεγαλύτερο από τα συνολικά κεφάλαια του προγράμματος που έχουν διατεθεί μέχρι στιγμής από το 2007 που δημιουργήθηκε το πρόγραμμα. Μέχρι στιγμής έχουν δοθεί 8 δισεκατομμύρια δολάρια.
Προηγουμένως, η Ford είχε λάβει δάνειο 5,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το πρόγραμμα το 2009. Αυτό το δάνειο αποπληρώθηκε στο σύνολό του πέρυσι, σύμφωνα με το υπουργείο Ενέργειας.
Και βέβαια, το δάνειο δίνεται στο πλαίσιο της προσπάθειας της κυβέρνησης Μπάιντεν να αυξήσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, με στόχο να φτάσουν το 50% των συνολικών πωλήσεων οχημάτων έως το 2030.