Εκκλήσεις προς τη Nestle να μειώσει τα ανθυγιεινά τρόφιμα
Η Nestle καλείται να μειώσει το ποσοστό των ανθυγιεινών τροφίμων που πουλάει και «να αναλάβει τις ευθύνες της» για την παγκόσμια υγεία.
Ο επενδυτικός όμιλος, ShareAction, ανακοίνωσε ότι το 40% των πωλήσεων της Nestle στη Μεγάλη Βρετανία περιέχουν υψηλά ποσοστά σε αλάτι, ζάχαρη και λιπαρά.
Από την πλευρά της, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι αναφορές για τις παγκόσμιες πωλήσεις υγιεινών ειδών διατροφής είναι παγκόσμια πρωτιά και η επιχείρηση σκοπεύει να θέσει στόχους πωλήσεων υγιεινών τροφίμων στα τέλη της χρονιάς.
Όμως, η ShareAction ανακοίνωσε ότι θέλει η Nestle να μειώσει το ποσοστό των ανθυγιεινών τροφίμων που πουλά. Η Nestle είναι η μεγαλύτερη εταιρεία ειδών διατροφής στον κόσμο, με προϊόντα όπως το KitKat και τα Shreddies.
Μάλιστα, πρόσφατα λάνσαρε στην αγορά τα νέα δημητριακά για πρωινό KitKat σε σούπερ μάρκετ σε ολόκληρη τη Βρετανία. Περιέχουν 7,4 γραμμάρια ζάχαρης ανά μερίδα 30 γραμμαρίων. Η ποσότητα αυτή είναι μεγαλύτερη από την προτεινόμενη ποσότητα λήψης επεξεργασμένης ζάχαρης ανά γεύμα για τους ενήλικες.
Η Nestle, από την πλευρά της, απάντησε ότι τα συγκεκριμένα δημητριακά είναι σχεδιασμένα για να καταναλώνονται ως επιλογή πρωινού σε «κάποιες περιστάσεις».
Η ShareAction, που προωθεί τις λεγόμενες «ηθικές επενδύσεις», συγκεντρώνει τη σύμφωνη γνώμη τουλάχιστον 26 επενδυτών και ομίλων – οι οποίοι συνολικά διαθέτουν πάνω από 2,64 τρισεκατομμύρια δολάρια.
Ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής του επενδυτικού ομίλου δήλωσε ότι η Nestle έχει εκφράσει την επιθυμία της να πουλά πιο υγιεινά τρόφιμα, όμως δεν έχει παράσχει διαβεβαιώσεις ότι θα μειώσει τις πωλήσεις λιγότερο υγιεινών προϊόντων για να αντιστραφεί η ανοδική τάση των ασθενειών που σχετίζονται με τη διατροφή.
Εκπρόσωπος της Nestle αντέκρουσε τα σχόλια μιλώντας για εταιρική διαφάνεια και τονίζοντας ότι είναι η πρώτη εταιρεία που αναγράφει τη διατροφική αξία των τροφίμων στο σύνολο των προϊόντων της.
Βέβαια, η ανησυχία των αρχών αφορά στα τελευταία στοιχεία των ερευνών της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Παχυσαρκίας, από τα οποία προκύπτει ότι πάνω από το μισό του παγκόσμιου πληθυσμού θα είναι υπέρβαρο ή παχύσαρκο έως το 2035, εκτός και αν αναληφθεί «σοβαρή και άμεση δράση».
Η ShareAction έχει γράψει επιστολές στα διοικητικά συμβούλια πολλών κολοσσιαίων εταιρειών ειδών διατροφής, συμπεριλαμβανομένων της Kellogg's, Danone και Kraft Heinz, ζητώντας τους περισσότερη διαφάνεια, αλλά και τον καθορισμό στόχων για τα διατροφικά προϊόντα.