Δυναμική είσοδος της Stellantis στην ηλεκτροκίνηση

Φωτογραφία: Shutterstock

Η Stellantis, η κολοσσιαία αυτοκινητοβιομηχανία που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler Automobiles και της γαλλικής, PSA, σκοπεύει να επενδύσει 30 δισεκατομμύρια ή 35,5 δισεκατομμύρια δολάρια έως το τέλος του 2025 για να αυξήσει τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητά της.

Η εταιρεία έχει ως στόχο, το 70% των πωλήσεων που κάνει στην Ευρώπη και το 40% στις ΗΠΑ να είναι είτε ηλεκτρικά αυτοκίνητα είτε υβριδικά (με το βάρος να γέρνει πολύ υπέρ των ηλεκτρικών) μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια, όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Κάρλος Ταβάρες, κατά τη διάρκεια μίας διαδικτυακής παρουσίασης.

Ειδικοί αναλυτές τονίζουν ότι το σχέδιο της Stellantis «είναι ένα από τα πιο φιλόδοξα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης» σε ολόκληρο τον κόσμο.

Μεταξύ των νέων ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζει η εταιρεία είναι ένα ηλεκτροκίνητο επιβατικό αυτοκίνητο της μάρκας, Dodge, καθώς και ένα ηλεκτροκίνητο φορτηγάκι, Ram. Το πρώτο αναμένεται να είναι έτοιμο το 2024, να έχει ρετρό όψη και να μοιάζει στο Dodge Challenger. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Dodge δεν αποκάλυψε άλλες λεπτομέρειες, όμως τόνισε ότι η εταιρεία διατηρεί το προφίλ των αυτοκινήτων υψηλής ιπποδύναμης.

Όπως παραδέχονται οι ειδικοί, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν πλέον σχεδόν φτάσει τα όριά τους, οπότε χρησιμοποιείται ηλεκτρική ενέργεια για να αυξηθεί η ιπποδύναμη και η απόδοση. Ακόμα και οι εταιρείες που κατασκευάζουν σπορ αυτοκίνητα, όπως η Ferrari και η McLaren, έχουν αρχίσει να βγάζουν στην αγορά υβριδικά όχι μόνο για να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα, αλλά και για να αυξήσουν το όριο ταχύτητας των οχημάτων τους.

Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης, η Stellantis δημιουργεί τέσσερις ηλεκτρικές «πλατφόρμες» οχημάτων. Η μία θα είναι για μικρά αυτοκίνητα, όπως το Fiat το 500ακι, η δεύτερη για μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητα, μία για μεσαίου μεγέθους σεντάν και η τέταρτη για μεγαλύτερα οχήματα, όπως τα SUV, τα μεγάλα σεντάν και τα μίνι βαν. όλα θα έχουν ενσωματωμένες μπαταρίες στο πάτωμα του οχήματος.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της εταιρείας θα έχουν αυτονομία 500 μιλίων με μία φόρτιση, που αντιστοιχεί σε 804 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τη Stellantis. Η εταιρεία εκτιμά ότι έως το 2026, το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων και της ασφάλειας, θα είναι αντίστοιχο του κόστους συντήρησης οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης, χωρίς να λαμβάνονται υπ’ όψιν οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες και οικονομικές διευκολύνσεις.

Επίσης, η Stellantis θα λειτουργήσει και πέντε μεγάλα εργοστάσια μπαταριών στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη και η εταιρεία εκτιμά ότι θα έχει κάνει σημαντική πρόοδο στην τεχνολογία της μπαταρίας έως το 2026.

Από την πλευρά της, η Ford εκτιμά ότι το 40% των πωλήσεων της παγκοσμίως θα είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030.

Η Opel, την οποία η PSA αγόρασε από την General Motors το 2017, θα πουλά μόνο ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη και θα ξαναμπεί στην Κινεζική αγορά έως το 2028. Η Fiat, που ήδη έχει βγάλει στην αγορά το ηλεκτρικό 500ακι, θα πουλά μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη.

ΣΧΕΤΙΚΑ