Στροφή των εταιρειών σε βιοδιασπώμενα προϊόντα
Η Unilever σκοπεύει να έχει κάνει βιοδιασπώμενα μέσα στην επόμενη δεκαετία και τα 70.000 προϊόντα που παρασκευάζει, ενώ θα δίνει στοιχεία και για τον άνθρακα που ξοδεύτηκε για να παρασκευαστούν στο πλαίσιο της νέα πολιτικής της εταιρείας καταναλωτικών αγαθών για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Η εταιρεία που παρασκευάζει τα σαπούνια Dove, τη μαγιονέζα Hellmann's και τα παγωτά Ben & Jerry's αποκάλυψε τα σχέδιά της να επιτύχει το στόχο μηδενικών εκπομπών αερίων από τα προϊόντα της έως το 2039. Ενώ πρόσθεσε ότι θα διαθέσει 1 δισεκατομμύριο ευρώ στο «Ταμείο για το κλίμα και τη φύση» ώστε να αντιμετωπιστεί η αποψίλωση των δασών, η προστασία της άγριας ζωής και την προστασία των υδάτων.
«Καθώς ο κόσμος βρίσκεται αντιμέτωπος με τις καταστροφικές συνέπειες της πανδημίας του Covid-19 και παλεύει να αντιμετωπίσει το τεράστιο θέμα των ανισοτήτων, δεν πρέπει να επιτρέψουμε στον εαυτό μας να ξεχάσει ότι η κλιματική αλλαγή παραμένει απειλή για όλους μας», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της κολοσσιαίας εταιρείας, Άλαν Γιοπ.
Για να προστατευτούν οι προμήθειες νερού, η εταιρεία σκοπεύει να κάνει τα προϊόντα της βιοδιασπώμενα, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι πάνω από 2,1 δισεκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως καταναλώνουν αμφιβόλου ποιότητας νερό και το 40% του παγκόσμιου πληθυσμού επηρεάζεται από τις ελλείψεις σε πόσιμο νερό.
Η Unilever έχει αναγνωριστεί από σημαντικές Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις ως ηγετική εταιρεία στον τομέα της περιβαλλοντικής διαφάνειας και της απόδοσης. Η γιγαντιαία επιχείρηση έθεσε τους πρώτους στόχους της για την κλιματική αλλαγή το 2010 και δεσμεύτηκε να μειώσει στο μισό τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2030.
Τώρα κάνει ένα βήμα παραπάνω και δεσμεύεται να εξαλείψει εντελώς τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2039.
Πολλές μεγάλες εταιρείες, από το γερμανικό βιομηχανικό κολοσσό, Thyssenkrupp, έως τον τεχνολογικό γίγαντα, Microsoft, έχουν δεσμευτεί να ισορροπήσουν τη λειτουργία τους στους στόχους που τέθηκαν από τη Συμφωνία των Παρισίων το 2015, σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, μετά από πιέσεις των ίδιων των επενδυτών. Ωστόσο, λίγες έχουν κάνει τόσο βήματα όσα η Unilever, τα προϊόντα της οποίας χρησιμοποιούν τουλάχιστον 2 δισεκατομμύρια άνθρωποι καθημερινά.
Όπως τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, στόχος της Unilever δεν είναι να «μειώσει» τις εκπομπές αερίου, αλλά να τις εξαλείψει εντελώς.
Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι, η Unilever και η Nestlé δεσμεύτηκαν να μειώσουν τη χρήση πλαστικών συσκευασιών, που είναι βασική πηγή μόλυνσης των ωκεανών, αλλά και των αποθεμάτων πόσιμου νερού. Μάλιστα, η Nestlé είναι έτοιμη να ξοδέψει πάνω από 2 δισεκατομμύρια δολάρια για να δημιουργήσει μία αγορά ανακυκλώσιμων υλικών, κατάλληλων για συσκευασίες τροφίμων. Και οι δύο εταιρείες συμμετέχουν στην πρωτοβουλία, Loop, που έχει ως στόχο την εξάλειψη των πλαστικών μίας χρήσης.