Το «φλερτ» της Ford στην Volkswagen
Μία ενδιαφέρουσα δήλωση που θα μπορούσε να αλλάξει τον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας έκανε ο Πρόεδρος της αμερικανικής εταιρείας Ford, η οποία έχει συνάψει συμμαχία με τη γερμανική, Volkswagen, για την παραγωγή ηλεκτρικών και αυτοκινούμενων αυτοκινήτων, που κατά πολλούς είναι το μέλλον της αυτοκίνησης. Ο Μπιλ Φορντ αναγνώρισε ότι οι δύο εταιρείες είναι πολύ καλοί εταίροι καθώς αναγνωρίζουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τομέας.
«Ταιριάζουμε πάρα πολύ», είπε ο Μπιλ Φορντ, δισέγγονος του ιδρυτή της Ford, Χένρι Φορντ, στο ενεργειακό συνέδριο CERAWeek στο Χιούστον, προσθέτοντας ότι «γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ανεξάρτητα από το μέγεθος της κάθε επιχείρησης, κανείς δεν μπορεί να επιβιώσει μόνος του».
Οι συζητήσεις μεταξύ των δύο κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο, τόνισε ο Φορντ, όμως η πρόοδος που έχει γίνει είναι πολλά υποσχόμενη για τη δημιουργία μίας συνεργασίας, που ούτως ή άλλως ξεκίνησε τον περασμένο Ιανουάριο όταν οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να παράξουν από κοινού εμπορικά οχήματα.
Η αμερικανική και η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχουν φτιάξει ένα πλαίσιο ώστε να επενδύσει η VW στην αυτόνομη εταιρεία της Ford, την Argo Al, ενώ οι δύο εταιρείες συζητούν επίσης και κάποια συνεργασία για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
Την ώρα που ο Μπιλ Φορντ δήλωνε ότι οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες εξερευνούν τις δυνατότητες συνεργασίας τους, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen, από την άλλη άκρη του Ατλαντικού, υποστήριζε ότι η εταιρεία του «διεξάγει πολύ καλές διαπραγματεύσεις» με την Ford για την κατασκευή εμπορικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων αυτοκινούμενων οχημάτων. «Το σούπερ τάνκερ αυξάνει ταχύτητα», είπε χαρακτηριστικά ο Χέρμπερτ Ντάις.
Σύμφωνα με το Bloomberg, μία συμφωνία θα επανατοποθετούσε τη Ford σε ένα μέλλον που τα ηλεκτρικά και τα αυτοκινούμενα οχήματα θα δώσουν λύση σε διάφορα προβλήματα, όπως η αυξημένη αστικοποίηση και η μόλυνση του περιβάλλοντος. Ο Μπιλ Φορντ είπε ότι η ηλικίας 115 ετών εταιρεία του προσπαθεί να επανατοποθετηθεί στην αγορά εν όψει των δραματικών αλλαγών που έρχονται, στις οποίες περιλαμβάνεται η πώληση λιγότερων αυτοκινήτων και η ανάπτυξη νέων τρόπων κίνησης όπως τα ηλεκτρικά σκούτερ.
«Θα ήθελα η Ford να είναι εδώ για άλλα 100 χρόνια και για να συμβεί αυτό, είναι προφανές ότι θα πρέπει να πάμε σε άλλες κατευθύνσεις και να λύσουμε κάποια προβλήματα», τόνισε ο Φορντ.
Η VW ανακοίνωσε χθες ότι θα προχωρήσει σε απολύσεις 5.000 ως 7.000 υπαλλήλων της μέχρι το 2023 στο πλαίσιο ενός σχεδίου λιτότητας με στόχο την χρηματοδότηση μεγάλων επενδύσεων για την ανάπτυξη αυτόνομου ηλεκτρικού αυτοκινήτου. "Λόγω της αυτοματοποίησης των εργασιών ρουτίνας, η επιχείρηση εκτιμά ότι 5.000 έως 7.000 θέσεις εργασίας θα καταργηθούν από σήμερα ως το 2023", ανέφερε η VW σε δελτίο Τύπου της.