Tesla: Πτώση 45% στις πωλήσεις σε ΕΕ και Ηνωμένο Βασίλειο

NEWSROOM
tesla
AP Images

Οι πωλήσεις της Tesla στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν απότομα τον Ιανουάριο, καθώς η εταιρεία πρέπει να αντιμετωπίσει τον αυξημένο ανταγωνισμό από Κινέζους κατασκευαστές, ενώ την ίδια στιγμή οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες διεκδικούν μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά της ηλεκτροκίνησης.

Οι νέες ταξινομήσεις οχημάτων Tesla στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά 45,2% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τις 9.945. Το μερίδιο αγοράς της εταιρείας μειώθηκε επίσης στο 1% από 1,8% έναν χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε την Τρίτη η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.

Η Tesla δεν εκμεταλλεύτηκε την άνοδο των BEV

Η πτώση των πωλήσεων της Tesla σημειώθηκε σε ένα περιβάλλον γενικής μείωσης των νέων ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με πτώση 2,1% τον Ιανουάριο, κυρίως λόγω μειώσεων στη Γαλλία, την Ιταλία και τη Γερμανία.

Ωστόσο, τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) κέρδισαν έδαφος στην αγορά, καθώς το μερίδιο τους αυξήθηκε στο 15% από 10,9% το προηγούμενο έτος. Οι συνολικές πωλήσεις νέων BEV αυξήθηκαν κατά 34%, φτάνοντας τις 124.341 μονάδες, ενώ οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων βενζίνης μειώθηκαν κατά 18,9%, στις 290.301 μονάδες.

Παρόλα αυτά, η Tesla φάνηκε να μην εκμεταλλεύεται την αυξανόμενη δημοτικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων στην περιοχή. Οι πωλήσεις της Volkswagen αυξήθηκαν κατά 14,9% τον Ιανουάριο, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ των ανταγωνιστών της, καθώς η εταιρεία ενίσχυσε την προσφορά της σε EV. Η Toyota αύξησε τις πωλήσεις της πολυτελούς σειράς Lexus, ενώ και η Renault παρουσίασε άνοδο στις πωλήσεις της.

Η κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων SAIC Motor Corp Ltd σημείωσε σχεδόν 37% αύξηση στις πωλήσεις, ξεπερνώντας κατά πολύ την Tesla, ενώ κατέκτησε και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, φτάνοντας το 2,3%.

Η απότομη μείωση των πωλήσεων της Tesla αντανακλά τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, ιδιαίτερα από τον τομέα των υβριδικών αυτοκινήτων, καθώς και έναν σφοδρό πόλεμο τιμών με τους Κινέζους ανταγωνιστές της. Η εταιρεία σημείωσε την πρώτη ετήσια πτώση στις παραδόσεις της το 2024, ενώ οι πωλήσεις της ενδέχεται επίσης να έχουν επηρεαστεί από τη φθορά της εικόνας του brand λόγω του CEO, Έλον Μασκ.

ΣΧΕΤΙΚΑ