Τέλος οι Louis Vuitton για την GenZ της Κίνας – πλέον μόνο «μαϊμούδες»

Louis Vuitton: Ο κολοσσός των κολοσσών / Φωτογραφία: SHUTTERSTOCK

Μέχρι πριν από μερικά χρόνια, η Κινεζική αγορά ήταν παράδεισος για τις εταιρείες πολυτελείας. Μάλιστα, οι καλύτεροι πελάτες ήταν νέοι, κυρίως μορφωμένοι, άνθρωποι με καλές δουλειές.

Όμως, τα τελευταία χρόνια, αυτοί οι νέοι της γενιάς GenZ έχουν δει το εισόδημα τους να μειώνεται δραματικά, με αποτέλεσμα να μην πλησιάζουν πια τα καταστήματα της Louis Vuitton, της Chanel ή της Prada και να αναζητούν πολύ καλής ποιότητας ... μαϊμούδες.

Το θέμα αναδεικνύει σε αναλυτικό του ρεπορτάζ το CNN, το οποίο επισημαίνει ότι τα συγκεκριμένα προϊόντα μαϊμούδες είναι τόσο καλοφτιαγμένα που είναι δύσκολο να ξεχωρίσει κανείς ότι δεν είναι αυθεντικά. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα που είναι εμπνευσμένα από τα αυθεντικά και είναι φθηνότερα.

Σε αντίθεση με πριν από μία δεκαετία όταν οι Κινέζοι καταναλωτές ξόδευαν τα περισσότερα χρήματα στον κόσμο για είδη πολυτελείας, πλέον έχει γίνει μόδα να αγοράζουν φθηνότερες εναλλακτικές.

Το ενδιαφέρον, λοιπόν, των Κινέζων καταναλωτών για προϊόντα απομίμησης δεν αποτελεί πρόβλημα μόνο για εταιρείες όπως η Louis Vuitton. Οι πωλήσεις της μητρικής της, LVMH, υποχώρησαν κατά 10% το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς στην Ασία, εξαιρουμένης της Ιαπωνίας, σε σύγκριση με το 2023.

Την περασμένη εβδομάδα, η Κεντρική Τράπεζα της Κίνας ανακοίνωσε μέτρα για την τόνωση της ανάπτυξης, στα οποία περιλαμβάνεται μείωση των επιτοκίων και περικοπή των διαθέσιμων αποθεμάτων ρευστότητας των εμπορικών τραπεζών ώστε να μπορούν να δίνουν περισσότερα δάνεια.

H εμπιστοσύνη των καταναλωτών δεν έχει ανακάμψει ακόμα

Ωστόσο, ενάμισι χρόνο μετά την άρση των περιορισμών από τον Covid, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών δεν έχει ανακάμψει ακόμα, καθώς παλεύουν να ανταποκριθούν στην πτώση των μετοχών και, φυσικά, στις περικοπές, σε πολλές περιπτώσεις, στους μισθούς.

Σε αντίθεση με την κατάσταση στο παρελθόν, πολλοί εκπρόσωποι της της γενιάς GenZ αισθάνονται τυχεροί ακόμα και αν έχουν δουλειά. Η ανεργία στα άτομα από 18 έως 24 ετών αυξήθηκε τον Αύγουστο στο 18,8% - ένα εξαιρετικά υψηλό ποσοστό.

Σε αυτά πρέπει να προστεθεί η κρίση στον τομέα του real estate, που κάποτε εκπροσωπούσε το 30% της οικονομικής δραστηριότητας στη χώρα. Όμως, από το 2019, οι οικοδομικές δραστηριότητες άρχισαν να μειώνονται, ενώ κολοσσιαίες εταιρείες βρίσκονται στα πρόθυρα της πτώχευσης.

ΣΧΕΤΙΚΑ