Συμμαχία γιγάντων: Τι σχεδιάζουν Ford και VW
Μία ευρέως αναμενόμενη εδώ και πολύ καιρό συνεργασία ανακοίνωσαν Ford και Volkswagen, με στόχο να κατασκευάσουν νέα μοντέλα. Οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν ότι υπέγραψαν συμφωνία για να κατασκευάσουν εμπορικά βαν και μεσαίου μεγέθους pickup από τις αρχές του 2022. Επίσης, συμφώνησαν να «εξερευνήσουν» τις δυνατότητες για συνεργασία στο σχεδιασμό και την κατασκευή των αυτοκινήτων της επόμενης γενιάς, δηλαδή ηλεκτρικά και αυτοκινούμενα οχήματα. Και οι δύο εταιρείες δηλώνουν ανοιχτές στην εξερεύνηση δυνατοτήτων για περαιτέρω συνεργασία στο μέλλον.
Η συμφωνία των δύο κολοσσιαίων αυτοκινητοβιομηχανιών έρχεται σε μία στιγμή που ο κλάδος βρίσκεται σε μεγάλη αναταραχή και οι εταιρείες ανταγωνίζονται να βρουν τρόπους να αποδεσμεύσουν δισεκατομμύρια από τους προϋπολογισμούς τους για να τα διαθέσουν στην έρευνα και την ανάπτυξη.
Η Ford έχει ανακοινώσει ότι σκοπεύει να ξοδέψει 11 δισ. δολάρια για την αναδιάρθρωση της εταιρείας μέσα στα επόμενα χρόνια, ενώ η VW έχει ανακοινώσει ότι θα ξοδέψει 44 δισ. ευρώ (50 δισ. δολάρια) έως το 2023 για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αυτοκινούμενων οχημάτων και άλλα προϊόντα νέας τεχνολογίας.
«Δεν μπορείς να τα κάνεις όλα αυτά μόνος σου», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford, Τζιμ Χάγκετ, σε κοινή συνέντευξη Τύπου, προσθέτοντας ότι «όλες αυτές οι προσπάθειες πρέπει να γίνουν με συνεργασία των καλύτερων μυαλών».
«Είναι γνωστό ότι ο τομέας μας διέρχεται μία περίοδο θεμελιωδών αλλαγών, λόγω της εκτεταμένης χρήσης της ηλεκτρικής ενέργειας, την αυστηροποίηση του πλαισίου εκπομπών αερίου, την ψηφιοποίησης, τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών», πρόσθεσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen, Χέρμπερτ Ντίς.
Παρότι οι δύο εταιρείες θα μοιράζονται κάποια εργοστάσια παραγωγής, ο Χάκετ τόνισε ότι δεν αναμένεται να γίνουν περικοπές στο προσωπικό καμίας εγκατάστασης της Ford εξ αιτίας της συνεργασίας.
Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο κολοσσών ήταν γνωστές εξ αρχής και είχαν ξεκινήσει στις αρχές της προηγούμενης χρονιάς.
Η Volkswagen πούλησε πέρυσι 10,8 εκατομμύρια οχήματα, γεγονός που την τοποθετεί στις πρώτες θέσεις μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως. Ωστόσο, από αυτά τα οχήματα, μόλις το 1% ήταν ηλεκτρικά. Ο τομέας των μίνι βαν είναι δυνατός, όμως δεν ισχύει το ίδιο για τα εμπορικά φορτηγάκια και τα pickup.
Από την πλευρά της, η Ford είναι σημαντικός παίκτης στην αμερικανική αγορά και βρίσκεται στη δεύτερη θέση σε επίπεδο πωλήσεων μετά την GM. Ωστόσο, η διεθνής παρουσία της δεν είναι αρκετά ισχυρή και παλεύει να βγάλει κέρδη στην Ευρώπη, σε μία αγορά όπου η VW κυριαρχεί. Η Ford είχε πολύ καλά φορτηγάκια pickup και SUV.
Και για τις δύο εταιρείες υπάρχουν όρια στο μέχρι πού μπορεί να φτάσει η συνεργασία τους, λόγω της ιδιαίτερης μετοχικής τους σύνθεσης. Μία συγχώνευση είναι δύσκολη, αν όχι απίθανη, τονίζουν οι ειδικοί.