«Χρυσάφι» για την Adidas ο Kanye West - Εσοδα 350 εκατ. σε 3 μήνες

AP

Περίπου 350 εκατομμύρια ευρώ σε πωλήσεις από τα παπούτσια Yeezy το τρίτο τρίμηνο πραγματοποίησε η Adidas, την ώρα που η εταιρεία μειώνει τις προμήθειές της από τα εν λόγω παπούτσια μετά την ακυρωθείσα συνεργασία της με τον ράπερ Kanye West. Έχει αποκομίσει περίπου 750 εκατ. ευρώ πουλώντας προϊόντα Yeezy από τον Μάιο.

Η Adidas πιθανόν να προσπαθήσει να πουλήσει το υπόλοιπο απόθεμά της το 2024 που θα μπορούσε να αποφέρει περίπου 488 εκατ. ευρώ σε κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων, ανέφεραν οι αναλυτές της Citi σε σημείωμά τους.

Η εταιρεία ακύρωσε τη συνεργασία Yeezy τον Οκτώβριο του περασμένου έτους μετά από μια σειρά αντισημιτικών αναρτήσεων από τον Ye, πρώην γνωστός ως Kanye West.

Πέρα από τα Yeezy, η γερμανική εταιρεία δήλωσε ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2% το τρίμηνο, χάρη σε κλασικά αθλητικά παπούτσια όπως τα Samba και Gazelle.

«Οι τρέχουσες επιδόσεις μας δεν είναι αρκετά καλές, αλλά έχουμε πει από την αρχή ότι χρειαζόμαστε χρόνο για να χτίσουμε αυτό το φανταστικό εμπορικό σήμα και την εταιρεία ξανά εκεί που ανήκει: Στην κορυφή ως η καλύτερη αθλητική μάρκα στον κόσμο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Bjorn Gulden.

Οι μετοχές υποχώρησαν περίπου 1% στις συναλλαγές στη Φρανκφούρτη, εξανεμίζοντας τα αρχικά κέρδη. Η μετοχή έχει ανέβει κατά 33% φέτος, σε σύγκριση με την πτώση 1% της ανταγωνίστριας Puma.

Οι επενδυτές εξετάζουν όλο και περισσότερο την πρόοδο της Adidas στο μέτωπο των μη-Yeezy ως ένδειξη του πόσο επιτυχημένες ήταν οι προσπάθειες του Gulden για ανάκαμψη.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος δεσμεύτηκε να κάνει την εταιρεία πολύ πιο γρήγορη στο να αντιδρά στις τάσεις και αύξησε την παραγωγή της σειράς αθλητικών παπουτσιών Terrace, η οποία περιλαμβάνει τα Sambas, Gazelles και Spezials. Αυτό δημιούργησε νέα δυναμική στο franchise Originals της Adidas, συμπίπτοντας με μια νέα διαφημιστική καμπάνια που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο για τα ρετρό προϊόντα. Η ζήτηση συνεχίζει να ξεπερνά την προσφορά για τα παπούτσια Terrace, δήλωσε η εταιρεία.

Η Adidas εξακολουθεί να διαθέτει μεγάλα αποθέματα απούλητων προϊόντων, ιδίως στις ΗΠΑ, τα οποία «θα συνεχίσουν να επηρεάζουν την επιχείρησή μας για κάποιο χρονικό διάστημα», δήλωσε ο Gulden. Ακόμα κι έτσι, τα αποθέματα μειώθηκαν κατά 23% το τρίμηνο στα 4,85 δισ. ευρώ - ελαφρώς πάνω από τις προσδοκίες, είπε.

«Η πρόοδος στα επίπεδα των αποθεμάτων φαίνεται να τρέχει ελαφρώς μπροστά από το σχέδιο, το οποίο είναι η κρίσιμη νέα είδηση σήμερα», δήλωσε ο James Grzinic, αναλυτής της Jefferies. «Η ενημέρωση επιβεβαίωσε επίσης ότι η σειρά Adidas Terrace είναι ένας ιδιαίτερα σημαντικός μοχλός για τις πωλήσεις», πρόσθεσε.

Οι ΗΠΑ παραμένουν η μεγαλύτερη πρόκληση για την εταιρεία στο μέτωπο των πωλήσεων. Η Adidas έχει επιβραδύνει τις προσπάθειές της να προμηθεύσει με προϊόντα τη μεγαλύτερη αθλητική αγορά του κόσμου, με αποτέλεσμα τα έσοδα να μειωθούν κατά 9% το τρίμηνο σε όλη τη Βόρεια Αμερική.

Σε άλλες αγορές, η εικόνα είναι καλύτερη. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν σχεδόν 6% στην Κίνα και κινήθηκαν ανοδικά και στην υπόλοιπη περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού. Η Λατινική Αμερική είδε αύξηση 3%, ενώ η περιοχή της Ευρώπη ς- Μέσης Ανατολής και Αφρικής κέρδισε περίπου 2%, σύμφωνα με την εταιρεία.

ΣΧΕΤΙΚΑ