Γι αυτό πέτυχαν τα Lidl στην Ισπανία

NEWSROOM
Lidl
Φωτό: Shutterstock

Η γερμανική αλυσίδα σουπερ μάρκετ Lidl ξεκίνησε να δραστηριοποιείται πριν από 25 χρόνια στην Ισπανία φέρνοντας ένα μοντέλο που λειτουργούσε με επιτυχία ήδη σε βορειότερες χώρες.

Πλέον η Lidl αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα σουπερ μάρκετ στην Ισπανία από πλευράς πελατών, ξεπερνώντας και την ηγέτιδα δύναμη της χώρας αλυσίδα Mercadona, όπως αναφέρουν τα στοιχεία της εταιρείας συμβούλων Kantar.

Η Lidl αυξάνεται κάθε χρόνο, με τα πρόσφατα στοιχεία να είναι στο 0,7%. Έχει ήδη αποκτήσει μερίδιο αγοράς 5,6%. Μόνο η Mercadona παρουσίασε καλύτερη απόδοση το δεύτερο τρίμηνο του 2019, με ετήσια άνοδο 1,2%.

«Η Lidl κατάλαβε ότι έπρεπε να προσφέρει στους Ισπανούς καταναλωτές μια μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων, παραμένοντας χαμηλού κόστους εταιρεία αλλά διευρύνοντας την προσφορά της», δήλωσε στην DW ο Χουάν Κάρλος Ματαρούμπια, διευθύνων σύμβουλος της εξειδικευμένης εταιρείας συμβούλων Retail Data.

Παράλληλα, προσέφερε γνωστές μάρκες, αύξησε την επιλογή των νωπών προϊόντων και μερικές φορές έκανε πρωτοποριακές κινήσεις όπως για παράδειγμα την προσφορά βιολογικών αυγών και στη χρήση πλαστικών.

Η Lidl έχει κάνει μεγάλη επένδυση και στο διαφημιστικό τομέα.Το 2018 επένδυσε 17,3 εκατομμύρια ευρώ στη διαφήμιση ενώ η Carrefour δαπάνησε 13,3 εκατομμύρια ευρώ και 8,1 εκατομμύρια η DIA, σύμφωνα με μελέτη της ισπανικής διαφημιστικής εταιρείας Infoadex. Όλα αυτά φέρνουν αποτέλεσμα και σύμφωνα με την εταιρία Retail Data, οι πωλήσεις της Lidl αυξήθηκαν κατά 48% από το 2014-2018, ωστόσο ο αριθμός των υποκαταστημάτων Lidl αυξήθηκε μόνο κατά 6,4%.

Ωστόσο δεν σημαίνει ότι όλοι αγαπούν τη Lidl. «Δεν μου αρέσει», λέει η Ιρένε μια 25χρονη από τη Μαδρίτη. «Κατά τη γνώμη μου, τα προϊόντα τους δεν είναι τόσο καλά και συχνά είναι αρκετά ανοργάνωτοι, τουλάχιστον στα σούπερ μάρκετ που έχω πάει, προτιμώ να πάω στο Carrefour ή στο Mercadona».

Όπως αναφέρει η Deutsche Welle, σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές η εταιρεία στάθηκε επίσης τυχερή. Πολλοί από τους ανταγωνιστές της, όπως η Eroski ή η DIA, αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες. Η ισπανική επιχειρηματική εφημερίδα Cinco Dias έγραψε πρόσφατα πως η DIA, η οποία έπρεπε να κλείσει 219 υποκαταστήματα προσπαθεί να εφαρμόσει μια στρατηγική παρόμοια με της Lidl και για αυτό προσέλαβε τον Καρλ Χάιντζ Χόλαντ, πρώην διευθυντή της Lidl ως νέο διευθύνοντα σύμβουλο. Μια επιτυχημένη λοιπόν συνταγή στην Ισπανία που φαίνεται πως διαρκεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ