«Χρυσό μετάλλιο» για το Ελευθέριος Βενιζέλος στις πτήσεις τσάρτερ

NEWSROOM
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τα αεροπορικά ταξίδια στην ΕΕ δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στον ρυθμό πριν από την πανδημία, καθώς αντιμετωπίζουν την κλιματική πρόκληση.

Παρά το γεγονός ότι δεν έφθασε στα προ πανδημίας επίπεδα, ο αριθμός των πτήσεων στην ΕΕ αυξήθηκε κατά σχεδόν 6 % πέρυσι. 

Το 2024 πραγματοποιήθηκαν στην ΕΕ 6,7 εκατομμύρια πτήσεις που μετέφεραν επιβάτες και εμπορεύματα.

Αυτό αντανακλά αύξηση 5,8% σε σύγκριση με το 2023, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat.

Ωστόσο, ο αριθμός των πτήσεων εξακολουθεί να είναι χαμηλότερος από τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν πριν από την πανδημία το 2019, σημειώνει το Euronews.

Στην πρώτη θέση στις πτήσεις τσάρτερ το Ελευθέριος Βενιζέλος 

Ο μεγαλύτερος αριθμός εμπορικών πτήσεων το 2024 καταγράφηκε στο αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ στην Ολλανδία, με 484.000 πτήσεις συνολικά.

Ακολούθησε το Charles de Gaulle του Παρισιού στη Γαλλία με 463.000 πτήσεις και το Frankfurt/Main στη Γερμανία με 437.000 πτήσεις.

Μεταξύ των 10 αεροδρομίων με τον μεγαλύτερο αριθμό εμπορικών πτήσεων, η Αθήνα στην Ελλάδα είχε το υψηλότερο ποσοστό μη τακτικών πτήσεων - για παράδειγμα, πτήσεις τσάρτερ - στο 5,5%, ακολουθούμενη από τη Βιέννη στην Αυστρία στο 4,6% και τη Μαδρίτη στην Ισπανία στο 4,5%.

Τον Ιούνιο, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο σημειώθηκαν οι υψηλότεροι αριθμοί μη προγραμματισμένων πτήσεων, αντιπροσωπεύοντας το 10,3%, 10,7% και 10,1% των συνολικών πτήσεων, αντίστοιχα.
Ενώ οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους και οι κύριοι αερομεταφορείς είχαν το ίδιο μερίδιο των συνολικών πτήσεων το 2024 όπως και το 2019, η ανάπτυξη για τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους μετά την πανδημία ήταν ταχύτερη.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Eurocontrol, ο όμιλος Ryanair πραγματοποίησε 3.044 καθημερινές πτήσεις το 2024, αριθμός που αντιπροσωπεύει αύξηση 8% από το 2023.

Ο Όμιλος Lufthansa ακολούθησε με 2.712 καθημερινές πτήσεις, σημειώνοντας αύξηση 5% από το προηγούμενο έτος.

Είναι η κλιματική αλλαγή η επόμενη αεροπορική πρόκληση;

Το 2024 η ΕΕ αντιμετώπισε έντονα καιρικά φαινόμενα, συμπεριλαμβανομένων πλημμυρών στην Ισπανία και τη Γερμανία, καθώς και δασικών πυρκαγιών στην Ελλάδα και την Πορτογαλία.

Καθώς οι συνέπειες από την κλιματική αλλαγή προβλέπεται να αυξηθούν τις επόμενες δεκαετίες, ο Οργανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ασφάλεια της Αεροπορίας αξιολογεί την προσαρμογή των αερομεταφορών και την ανθεκτικότητά τους στην κλιματική αλλαγή.

Η φετινή έκθεση για το Ευρωπαϊκό Αεροπορικό Περιβάλλον κατονόμασε τις βασικές κλιματικές επιπτώσεις στις εμπορικές αεροπορικές μεταφορές.

Οι συχνότεροι καύσωνες και η μεταβαλλόμενη έκθεση σε σκόνη και αμμοθύελλες από τη Σαχάρα, ιδίως στη Νότια Ευρώπη, έχουν αυξήσει την ανάγκη για βελτιωμένα συστήματα ψύξης στα αεροπλάνα.

Αυτές οι συνθήκες αυξάνουν επίσης τον κίνδυνο βλάβης του κινητήρα κατά τη διάρκεια της πτήσης και πιθανών δυσλειτουργιών ηλεκτρονικού εξοπλισμού.

Εν τω μεταξύ, η αυξανόμενη συχνότητα καταιγίδων με ακραίες ταχύτητες ανέμου στη βόρεια και κεντρική Ευρώπη μπορεί επίσης να σημαίνει αυξημένο κίνδυνο ζημιάς στο αεροσκάφος ή στους κινητήρες του, κάτι που θα απαιτούσε αναγκαστική προσγείωση.«Πέρα από την πτυχή της ασφάλειας, ο αντίκτυπος των ακραίων καιρικών φαινομένων θέτει σε κίνδυνο την ανθεκτικότητα των υποδομών μας, καθώς έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις στη χωρητικότητα των αεροδρομίων», δήλωσε ο Alexandre de Joybert, Διευθυντής Βιωσιμότητας στο ACI Europe. «Βασικά, πρόκειται για τη διασφάλιση της συνδεσιμότητας και των κοινωνικοοικονομικών οφελών που εξαρτώνται από αυτήν», πρόσθεσε.

ΣΧΕΤΙΚΑ