Μια αεροπορική εταιρεία επιτρέπει πλέον στις γυναίκες να αποφεύγουν να κάθονται δίπλα σε άνδρες -Δείτε πώς αντιδρούν οι ταξιδιώτες
Η μεγαλύτερη οικονομική αεροπορική εταιρεία της Ινδίας, η IndiGo, δοκιμάζει δοκιμαστικά μια λειτουργία κράτησης που θα επιτρέπει στις γυναίκες να αποφεύγουν να κάθονται δίπλα σε άνδρες στις πτήσεις.
Η λειτουργία, η πρώτη του είδους της για αεροπορική εταιρεία, λειτουργεί εμφανίζοντας στις γυναίκες ταξιδιώτες μια ροζ θέση στη σελίδα επιλογής θέσης, εάν αυτή θα καταληφθεί από γυναίκα επιβάτη, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο CNBC Travel.
Οι άνδρες ταξιδιώτες, ωστόσο, δεν θα βλέπουν αυτή την πληροφορία, δήλωσε η εταιρεία.
Οι ταξιδιώτες της IndiGo πρέπει να προσδιορίζουν το φύλο τους κατά την αγορά εισιτηρίων, γεγονός που επιτρέπει στην αεροπορική εταιρεία να ελέγχει την πρόσβαση σε αυτές τις λεπτομέρειες.
Ο αερομεταφορέας άρχισε να αναπτύσσει την υπηρεσία τον Μάιο σε πιλοτική βάση και είναι διαθέσιμη σε όλες τις πτήσεις, δήλωσε η εταιρεία. Ωστόσο, ο ιστότοπος και η εφαρμογή για κινητά της IndiGo δεν εμφάνιζαν τη λειτουργία όταν το CNBC έκανε έλεγχο.
Η νέα λειτουργία έχει λάβει «θετικές μεμονωμένες αντιδράσεις» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της IndiGo στην εκπομπή "Street Signs Asia" του CNBC.
«Η τεχνολογία επιτρέπει πλέον ορισμένα πράγματα που δεν ήταν δυνατά στο παρελθόν. Φέραμε [την πρωτοβουλία] ως δοκιμή. Ανταποκρίθηκε πολύ καλά από τους πελάτες μας, αλλά και διεθνώς», δήλωσε ο CEO Pieter Elbers.
Γιατί οι γυναίκες θέλουν να αποφεύγουν να κάθονται δίπλα σε άνδρες;
Ένας εκπρόσωπος της IndiGo δήλωσε στο CNBC Travel ότι η νέα λειτουργία έχει σχεδιαστεί για να κάνει τις πτήσεις «πιο άνετες για τις γυναίκες επιβάτες μας».
Πολλοί χρήστες στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης X και Reddit επιδοκίμασαν τη νέα πρωτοβουλία της IndiGo, με ορισμένες γυναίκες να σχολιάζουν ότι είναι «τόσο καλά νέα» μετά από άσχημες εμπειρίες που είχαν όταν ταξίδευαν μόνες τους και ότι «χαίρονται που είναι διαθέσιμο», επικαλούμενες προσωπικές εμπειρίες από πτήσεις.
Άλλοι παραπονέθηκαν ότι οι άνδρες επιβάτες κάθονται μερικές φορές με τα πόδια τους ανοιχτά, κάνοντας τις γυναίκες να αισθάνονται άβολα.
Ωστόσο, ορισμένα σχόλια χαρακτήρισαν τη δυνατότητα κράτησης ως διάκριση και σεξισμό. Κάποιοι ρώτησαν επίσης πώς η αεροπορική εταιρεία θα διαχειριστεί περιπτώσεις ανδρών που ταυτοποιούνται ως γυναίκες.
Εκπρόσωπος της IndiGo δεν απάντησε άμεσα στις ερωτήσεις του CNBC σχετικά με το αν η υπηρεσία εισήχθη εξαιτίας των αναφορών για πρόσφατα περιστατικά κατά τη διάρκεια της πτήσης που αφορούσαν άνδρες - συμπεριλαμβανομένου ενός περιστατικού του 2023 όπου ένας μεθυσμένος άνδρας ούρησε πάνω σε μια γυναίκα επιβάτη κατά τη διάρκεια μιας πτήσης της Air India από τη Νέα Υόρκη στο Δελχί.
Άλλα περιστατικά αφορούν άνδρες επιβάτες που αγγίζουν γυναίκες κατά τη διάρκεια των πτήσεων. Σε μια πτήση της IndiGo από τη Βομβάη προς το Γκουαχάτι τον Σεπτέμβριο του 2023, ένας άνδρας επιβάτης σήκωσε το μπράτσο ανάμεσα σε αυτόν και μια γυναίκα επιβάτη και την άγγιξε ανάρμοστα ενώ εκείνη κοιμόταν, σύμφωνα με το ινδικό ειδησεογραφικό πρακτορείο The Economic Times.
Το 2019, ένας 39χρονος άνδρας Ινδός υπήκοος και μόνιμος κάτοικος Σιγκαπούρης καταδικάστηκε σε τέσσερις μήνες φυλάκιση επειδή παρενόχλησε και άγγιξε ανάρμοστα μια 22χρονη αεροσυνοδό κατά τη διάρκεια μιας πτήσης από το Κοτσίν στη Σιγκαπούρη. Η αεροσυνοδός κατέθεσε ότι ο επιβάτης μύριζε αλκοόλ και επιβιβάστηκε στις πτήσεις με το παντελόνι του ανοιχτό, ανέφεραν τα μέσα ενημέρωσης της Σιγκαπούρης.
Η αεροπορική εταιρεία -η οποία είναι η τρίτη μεγαλύτερη στον κόσμο με βάση την αξία της αγοράς- πραγματοποιεί καθημερινά περισσότερες από 2.000 πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού.
Το 2023, η IndiGo έγινε η πρώτη ινδική αεροπορική εταιρεία που μετέφερε 100 εκατομμύρια επιβάτες σε ένα ημερολογιακό έτος.
Η πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου κάνει σημαντικά βήματα για την αναζωογόνηση του τουριστικού της τομέα. Οι Ινδοί ταξιδιώτες αναμένεται να πραγματοποιήσουν 5 δισεκατομμύρια ταξίδια αναψυχής μέχρι το 2030, εκ των οποίων το 99% αναμένεται να είναι εγχώρια, σύμφωνα με έκθεση του Οκτωβρίου από την Booking.com και τη McKinsey.