Airbnb: Ποιους τύπους ενοικιαστών απορρίπτουν οι ιδιοκτήτες

Φωτογραφία: Shutterstock

Όταν μια γυναίκα γύρω στα είκοσι ζήτησε να κλείσει το περασμένο καλοκαίρι το εξοχικό σπίτι της Vicky Borman με ένα υπνοδωμάτιο, στο αγγλικό χωριό St Neots, κάτι της φάνηκε ότι δεν πήγαινε καλά.

Η χρήστης δεν είχε καμία κριτική στο προφίλ της στην Airbnb, οπότε η Borman, η οποία έχει την ιδιότητα «Superhost» στην πλατφόρμα, έκανε μια έρευνα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Εκεί βρήκε μια διαφήμιση στο προφίλ της γυναίκας στο Facebook για ένα πάρτι στο St Neots. Η πρόθεση ήταν σαφής: το πάρτι επρόκειτο να πραγματοποιηθεί στο εξοχικό σπίτι της Borman. Εκείνη απέρριψε το αίτημα.

Μισή ώρα αργότερα, η Borman έλαβε άλλο ένα αίτημα κράτησης μέσω της Airbnb, αυτή τη φορά από μια ηλικιωμένη γυναίκα που ρωτούσε εκ μέρους του γιου της. Η Borman υποψιάστηκε, έλεγξε και τα προφίλ της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο γιος της δεύτερης αιτούσας ήταν φίλος με τον επίδοξο οικοδεσπότη του πάρτι που η Μπόρμαν είχε προηγουμένως απορρίψει. Αρνήθηκε και αυτή την κράτηση.

Η εμπειρία αυτή την έκανε πιο επιλεκτική ως προς το ποιον επιτρέπει να μείνει στο εξοχικό, δήλωσε η Borman. Είπε ότι αισθάνεται ότι ο έλεγχος των προφίλ των δυνητικών επισκεπτών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι δικαιολογημένος εάν πιστεύει ότι η διαμονή τους θα μπορούσε να προκαλέσει προβλήματα.

«Ξέρω ότι υπάρχουν κάποιοι οικοδεσπότες της Airbnb που κυριολεκτικά παρακολουθούν κάθε επισκέπτη. Αναρωτήθηκα μήπως μεταμορφώνομαι σε κάποιο είδος σούπερ ντετέκτιβ, αλλά σίγουρα δεν είμαι τέτοιο άτομο», επεσήμανε.

«Αν κάποιος έχει καλές κριτικές, δεν αισθάνομαι ότι πρέπει να κάνω κάτι άλλο από το να φροντίσω να έχει μια ευχάριστη διαμονή. Αλλά δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια, υπήρξαν τουλάχιστον τρεις περιπτώσεις όπου ένιωσα την ανάγκη να ελέγξω εκ των προτέρων τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης των ανθρώπων». σημείωσε.

Ψάχνοντας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Μια έρευνα της εταιρείας οικιακής ασφάλειας Minut σε 247 διαχειριστές ενοικιαζόμενων ακινήτων από το Ηνωμένο Βασίλειο, τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Γαλλία, τη Γερμανία και τον Καναδά δείχνει ότι το ένστικτο της Borman ήταν σωστό, σύμφωνα με το CNBC.

Περίπου το 43% των διαχειριστών ακινήτων είχαν αντιμετωπίσει παράπονα για θόρυβο στα ενοικιαζόμενα ακίνητά τους, ενώ στο 25% έχει κληθεί η αστυνομία σε ένα ακίνητο λόγω θορύβου.

H Borman, ωστόσο, ανήκει στο 8% που δήλωσε ότι εξετάζει τα προφίλ των επισκεπτών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πριν από την αποδοχή μιας κράτησης. Είναι βασικό μέρος της διαδικασίας ελέγχου για τον Sebastien Long, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Lodgeur με έδρα το Τέξας, η οποία προσφέρει βραχυπρόθεσμες, πλήρως επιπλωμένες ενοικιάσεις διαμερισμάτων σε όλο το Χιούστον.

«Εμβαθύνουμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως έναν πιο προχωρημένο έλεγχο όταν έχουμε υποψίες για κάποιον», ανέφερε.

Ο Long είπε ότι πραγματοποιεί επίσης μια διαδικτυακή αναζήτηση ειδήσεων για τους πιθανούς επισκέπτες για να ελέγξει για αρνητικούς τίτλους ή ακόμη και συλλήψεις.

 Φωτογραφία: Shutterstock

Φωτογραφία: Shutterstock

Κλεμμένες πιστωτικές κάρτες

Ο Long δήλωσε ότι η εταιρεία του λαμβάνει αυτά τα μέτρα για να λύσει ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματά της - τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν κλεμμένες πιστωτικές κάρτες.

«Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που μένουν λίγες ημέρες και στη συνέχεια φεύγουν πριν ο πραγματικός κάτοχος της κάρτας έχει την ευκαιρία να αμφισβητήσει τη συναλλαγή με την πιστωτική κάρτα», τόνισε. «Ένα από τα πράγματα που ψάχνουμε, είναι αν το άτομο που κάνει την κράτηση χρησιμοποιεί τη δική του πιστωτική κάρτα».

Ο Long δήλωσε ότι η διαδικασία ελέγχου της Lodgeur σήμαινε τον αποκλεισμό περίπου του 2% των σχεδόν 1.200 κρατήσεων -ένα μικρό αλλά κρίσιμο βήμα στη δέσμευσή της να αποκαλύψει την απάτη με πιστωτικές κάρτες. Οι προσπάθειες της εταιρείας έχουν οδηγήσει σε περίπου 10 συλλήψεις από περίπου 9.000 επισκέπτες τα τελευταία πέντε χρόνια.

ΣΧΕΤΙΚΑ