Πτώση στις παγκόσμιες πωλήσεις smartphone και tablet
Για ακόμη ένα τρίμηνο οι πωλήσεις τόσο των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων (smartphones) όσο και των υπολογιστών-ταμπλετών (tablets) κινήθηκαν πτωτικά διεθνώς. Οι πωλήσεις smartphones υποχώρησαν κατά 6%, ενώ των tablets κατά 8,6%, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών IDC.
Στο τρίτο τρίμηνο φέτος πωλήθηκαν 355,2 εκατομμύρια smartphones έναντι 377,8 εκατομμυρίων στο τρίτο τρίμηνο του 2017. Είναι το τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο που οι πωλήσεις εμφανίζουν μείωση, δείχνοντας ότι η αγορά περιμένει κάποιον «καταλύτη» που θα της προσδώσει μια νέα δυναμική. Η IDC εκτιμά ότι το 2019 η αγορά θα επιστρέψει σε ανοδική πορεία, αλλά αυτό μένει να επιβεβαιωθεί.
Μια ξεχωριστή μελέτη από την εταιρεία Strategy Analytics εκτιμά ότι στο τρίτο τρίμηνο φέτος πωλήθηκαν 360 εκατ. smartphones και η πτώση άγγιξε το 8% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2017.
Σύμφωνα με την IDC, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής smartphones, η κορεατική Samsung, είχε παγκόσμιο μερίδιο πωλήσεων 20,3% στο τρίτο τρίμηνο του 2018, μειωμένο κατά 13,4% έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου. Αν και παραμένει στη Νο1 θέση της αγοράς, η Samsung, που συνεχώς χάνει μερίδιο αγοράς, νιώθει όλο και πιο κοντά την «ανάσα» της δεύτερης κινεζικής Huawei (μερίδιο 14,6%), αλλά "ποντάρει" στο νέο Galaxy Note 9 για να αυξήσει τις πωλήσεις της.
Στην τρίτη θέση του τρίτου φετινού τριμήνου βρέθηκε η Apple με μερίδιο 13,2%, η οποία μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα στο εορταστικό τελευταίο τρίμηνο του έτους, χάρη στα νέα μοντέλα της iPhone. Στην τέταρτη και πέμπτη θέση της διεθνούς αγοράς ήσαν οι κινεζικές Xiaomi (9,7%) και OPPO (8,4%).
Στην αγορά tablets πωλήθηκαν 36,4 εκατομμύρια συσκευές στο φετινό τρίτο τρίμηνο, έναντι 39,9 εκατομμυρίων στο περυσινό αντίστοιχο τρίμηνο (πτώση 8,6%). Σύμφωνα με την IDC, «η αγορά ταμπλετών μοιάζει πλέον με την αγορά επιτραπέζιων προσωπικών υπολογιστών (PC) περισσότερο από ποτέ». Και οι δύο εμφανίζουν συνεχώς μειούμενα περιθώρια κέρδους και καθοδική πορεία πωλήσεων.
Στη Νο 1 θέση της διεθνούς αγοράς εξακολουθεί να βρίσκεται η Apple με μερίδιο 26,6% (έναντι 25,9% στο τρίτο τρίμηνο του 2017), με δεύτερη τη Samsung που έχει μερίδιο 14,6% (έναντι 15% πέρυσι). Ακολουθούν κατά σειρά Amazon (12%), Huawei (8,9%) και Lenovo (6,3%).