Μπλόκο από το Youtube στα αντι-εμβολιαστικά βίντεο
Τα κανάλια του Youtube που προωθούν αντι-εμβολιαστικό περιεχόμενο δεν θα μπορούν να έχουν πλέον διαφημίσεις, σε μια προσπάθεια της πλατφόρμας να καταπολεμήσει την επικίνδυνη «μόδα» των τελευταίων ετών που έχει προσβάλλει τον δυτικό κόσμο.
Όπως αναφέρει το BuzzFeed, το Youtube θα θεωρεί πλέον το αντι-εμβολιαστικό περιεχόμενο σαν «επικίνδυνο και επιβλαβές», με στόχο να κοπεί η χρηματοδότηση μέσω διαφημίσεων, εκείνων που διατηρούν αυτά τα επικίνδυνα κανάλια.
Ο εκπρόσωπος του Youtube δήλωσε στο Business Insider πως: «Έχουμε αυστηρές πολιτικές που καθορίζουν σε ποια βίντεο θα επιτρέπεται να έχουν διαφημίσεις και τα κανάλια που περιέχουν αντι-εμβολιαστικό περιεχόμενο παραβιάζουν αυτές τις πολιτικές. Επιβάλλουμε αυτές τις πολιτικές με αυστηρότητα και αν εντοπίσουμε βίντεο που τις παραβιάζει, τότε αναλαμβάνουμε αμέσως δράση και απομακρύνουμε τις διαφημίσεις».
Το Youtube σημείωσε πως ο περιορισμός των διαφημίσεων στα αντι-εμβολιαστικά βίντεο δεν αποτελεί αλλαγή πλεύσης για την εταιρεία, όμως έχουν υπάρξει κανάλια που έχουν καταφέρει να κερδίσουν μεγάλα ποσά από τις διαφημίσεις.
Σύμφωνα με το BuzzFeed, υπάρχουν αρκετά κανάλια που προωθούν το αντι-εμβολιαστικό κίνημα, όπως τα: VAXXED TV, LarryCook333, και iHealthTub και είχαν διαφημίσεις εν αγνοία των διαφημιστών. Αρκετές επιχειρήσεις ζήτησαν από το Youtube να διακόψει την προβολή των διαφημίσεων τους, ενώ η Vitacost (που παρασκευάζει βιταμίνες) απομάκρυνε τελείως τις διαφημίσεις της από το Youtube.
Μετά τον σάλο που προκλήθηκε το Youtube έχει κόψει την δυνατότητα προβολής διαφημίσεων στα τρία κανάλια, ακολουθώντας το Facebook που επίσης κινείται δυναμικά εναντίον όσων υποστηρίζουν το αντι-εμβολιαστικό κίνημα. Το Pinterest από την πλευρά του, ανακοίνωσε πως θα μπλοκάρει οποιαδήποτε αναζήτηση για το αντι-εμβολιαστικό κίνημα.
Οι δράσεις από τις πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων θεωρούνται πλέον απαραίτητες καθώς τα τελευταία χρόνια το αντι-εμβολιαστικό κίνημα κερδίζει επικίνδυνα περισσότερους οπαδούς, με ασθένειες όπως η ιλαρά να βρίσκονται πάλι σε έξαρση. Χαρακτηριστικά από τον Ιανουάριο έχουν υπάρξει περισσότερα από 120 κρούσματα ιλαράς στις ΗΠΑ, όπως αναφέρει το Κέντρο Λοιμωδών και Πρόληψης (CDC).
Ο εκπρόσωπος της Καλιφόρνια στο Κογκρέσο, Άνταμ Σιφ έστειλε επιστολή στους CEO της Google και του Facebook εκφράζοντας τις ανησυχίες του για τις πληροφορίες που βρίσκονται στους ιστότοπούς τους και «αποθαρρύνουν τους γονείς από το να εμβολιάζουν τα παιδιά τους, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση του αριθμού του εμβολιασμού που μπορεί να αντιστρέψει την πρόοδο που έχει σημειωθεί στην μάχη κατά των ασθενειών».
Τον Ιανουάριο, το Youtube ανακοίνωσε πως σχεδιάζει να αναβαθμίσει τον αλγόριθμο του προτεινόμενου περιεχομένου, και υποσχέθηκε πως θα προωθεί λιγότερα συνωμοσιολογικά βίντεο στους χρήστες. Σαν χαρακτηριστικά παραδείγματα για το ποια βίντεο εμπίμπτουν σε αυτή την κατηγορία είναι όσα αφορούν το αντι-εμβολιαστικό κίνημα και όσα υποστηρίζουν πως η γη είναι επίπεδη.