Η Google αλλάζει πρόσωπο και γίνεται επιθετική
Τα χρωματιστά γραφεία, το ευχάριστο περιβάλλον, όλα αυτά που έκαναν την Google να ξεχωρίζει δείχνουν πλέον να ξεθωριάζουν καθώς ο διαδικτυακός γίγαντας αναδιοργανώνει την παγκόσμια πολιτική της, για να αντιμετωπίσει νέες απειλές και νόμους σε όλο τον κόσμο.
Όπως αποκαλύπτει εργαζόμενος της εταιρείας, σε εσωτερικό μειλ που κυκλοφόρησε, ο νέος υπεύθυνος παγκόσμιας στρατηγικής της Google, Καράν Μπατία περιέγραψε την αναδιοργάνωση ως απάντηση στους νομοθέτες που αυξάνουν όλο και περισσότερο τους περιορισμούς στις δραστηριότητες της εταιρείας.
Ο Μπατία, που υπήρξε Εμπορικός Αντιπρόσωπος των ΗΠΑ υπό την προεδρία του Τζορτζ Μπους, δείχνει πως έρχεται να αλλάξει τα πάντα στη Google, ενώ οι τακτικές που έχει ήδη αρχίσει να ακολουθεί προκαλούν προβληματισμό στους εργαζομένους.
Από τις πρώτες του κινήσεις ήταν η δημιουργία και υποστήριξη ομάδων που θα αντιμετωπίσουν τα ζητήματα περί προσωπικών δεδομένων και αντιμονοπωλιακών πρακτικών, καθώς και άλλες που θα ασχολούνται με την γραμμή παραγωγής σε συγκεκριμένες περιοχές του κόσμου.
Η κατάσταση δείχνει πρωτόγνωρη για την Google, καθώς ο Μπατία έχει αλλάξει τα δεδομένα, προκαλώντας φόβο στους εργαζομένους. Χαρακτηριστικό είναι ένα σχεδιάγραμμα που κυκλοφορεί εντός της εταιρείας, με το όνομα του στην κορυφή και τις διαθέσιμες θέσεις όλων των στελεχών που θα πρέπει να αναφέρονται σε εκείνον, με τους εργαζόμενους να φοβούνται πλέον για τις δουλειές τους.
Μόνο στις ΗΠΑ, η Google θα βρεθεί αντιμέτωπη με αντιμονοπωλιακές έρευνες, προσπάθειες να περάσουν νόμοι για την προστασία της προσωπικής ζωής στο διαδίκτυο, ενώ υπάρχει και ο νέος αυστηρός νόμος στη Καλιφόρνια για τα προσωπικά δεδομένα.
Την ίδια στιγμή η εταιρεία έχει να αντιμετωπίσει την κριτική από όλα τα πολιτικά κόμματα αλλά και την πιθανότητα να υπάρξουν νέες προσπάθειες για να υπάρχει καταλογισμός ευθυνών στην εταιρεία αλλά και τα κοινωνικά δίκτυα για το περιεχόμενο των αναρτήσεων των χρηστών.
Στην Ευρώπη, η Google βρίσκεται αντιμέτωπη με τους νέους κανόνες για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, όπως και ελέγχους για μονοπωλιακές μεθόδους της εταιρείας. Επιπλέον η τελευταία οδηγία που θα απαιτεί από τις διαδικτυακές πλατφόρμες να αποζημιώνουν εκδότες και συγγραφείς για το περιεχόμενο που εμφανίζεται στους ιστοτόπους προσθέτει ακόμα έναν πονοκέφαλο στον διαδικτυακό γίγαντα, ενώ και στην Ινδία υπάρχει πιθανότητα για νέους πιο αυστηρούς νόμους για τα προσωπικά δεδομένα.