Πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αλλάξει τις μετακινήσεις με αυτοκίνητο
Αρκετοί εμπειρογνώμονες της αυτοκινητοβιομηχανίας λένε ότι το μέλλον των ταξιδιών με αυτοκίνητο στην Ευρώπη είναι μια σειρά εξατομικευμένων εμπειριών που αξιοποιούν στο έπακρο τον χρόνο στο αυτοκίνητο.
«Καλώς ήρθατε Στέλλα», λέει μια γυναικεία φωνή στον ηθοποιό Antonio Banderas καθώς μπαίνει σε μια νέα μαύρη Mercedes στην τελευταία διαφήμιση της εταιρείας.
Καθώς ο Μπαντέρας οδηγεί το αυτοκίνητο της κόρης του (Στέλλα), το περιβάλλον του οχήματος παραγγέλνει για εκείνον έναν καφέ matcha latte στην αγαπημένη της καφετέρια, τον πηγαίνει σε ένα κατάστημα περιποίησης νυχιών και στη συνέχεια σε ένα κλαμπ.
Η νέα διαφήμιση είναι για την E-class, ένα αυτοκίνητο που η Mercedes λέει ότι θα προσφέρει μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία.
Οι ειδικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας λένε ότι αυτού του είδους η εμπειρία, η οποία αξιοποιεί στο έπακρο τον χρόνο του μετακινούμενου, αντιπροσωπεύει το μέλλον των μετακινήσεων με αυτοκίνητο στην Ευρώπη, σύμφωνα με το Euronews.
Πώς μοιάζει μια εξατομικευμένη εμπειρία οδήγησης;
Ο Holger Beilstein, επικεφαλής του Business Field UX Assets στη γερμανική κατασκευαστική εταιρεία Continental, δήλωσε ότι το σύστημα λογισμικού τους συλλέγει πληροφορίες από αισθητήρες επί του οχήματος σχετικά με τον οδηγό και τους επιβάτες, συμπεριλαμβανομένων βασικών προσωπικών δεδομένων και της διάθεσής τους, για να εξατομικεύσει τις συστάσεις που κάνει το αυτοκίνητο σε κάθε ταξίδι.
«Επιδιώκουμε την ευκολία και ένα ωραίο ταξίδι … με κάθε τρόπο να κάνουμε τη ζωή σας ευκολότερη και πιο ευχάριστη», δήλωσε ο Beilstein.
Πρόσθεσε ότι το ταξίδι ενός οδηγού θα μπορούσε να ξεκινάει το πρωί με μια καθημερινή ενημέρωση με περιεχόμενο εξατομικευμένο για εσάς και για το τι σας αρέσει να καταναλώνετε.
Στη συνέχεια, ο οδηγός πηγαίνει στην πόλη και το αυτοκίνητο μπορεί να σας προτείνει σημεία ενδιαφέροντος ή μια ξενάγηση στην πόλη, αν πρόκειται για ένα νέο μέρος.
Στην πορεία, το αυτοκίνητο θα μπορούσε να σας ζητήσει να σταματήσετε για να το φορτίσετε, και ενώ το κάνετε, να σας καθοδηγήσει σε έναν σταθμό φόρτισης όπου μπορείτε να πάρετε φαγητό που θα σας παραδίδεται όσο περιμένετε.
Τα αυτοκίνητα θα διαθέτουν αισθητήρα καμπίνας για να αναγνωρίζουν αν είστε μόνοι σας στο αυτοκίνητο ή με την οικογένειά σας, δήλωσε ο Beilstein.
Η ανίχνευση μικροφώνου θα μπορεί επίσης να αναγνωρίζει οδηγούς και επιβάτες με βάση τις φωνές τους και σε ποια θέση βρίσκονται, συνέχισε.
Ένα εξατομικευμένο αυτοκίνητο θα μπορεί επίσης να προτείνει το καλύτερο ηχητικό περιεχόμενο, όπως podcasts, για όσους βρίσκονται στο αυτοκίνητο με βάση τις προτιμήσεις τους, δήλωσε ο Jérôme Doncieux, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας λογισμικού ETX Majelan.
Όταν οδηγούν από και προς τη δουλειά τους, οι οδηγοί θα μπορούν να διεκδικήσουν τα 80 λεπτά της μέσης μετακίνησής τους, αποφασίζοντας αν θα είναι παραγωγικοί ή θα χαλαρώσουν, σύμφωνα με τον Doncieux.
«Κάτι τέτοιο παρουσιάζει μεγάλες ευκαιρίες και μια πιθανή βιομηχανία δισεκατομμυρίων δολαρίων» για τους διαφημιστές», συνέχισε ο Doncieux, οι οποίοι μέχρι στιγμής δεν έχουν αξιοποιήσει αυτόν τον χρόνο που χάνεται για τις μετακινήσεις.
Προσέγγιση στον ήχο
Για να συμβεί αυτό, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν χρόνο και χρήμα στη βελτίωση των χαρακτηριστικών φωνητικού ελέγχου στα αυτοκίνητα, σύμφωνα με τον Doncieux.
Οι πελάτες δυσκολεύονται επί του παρόντος με τα συστήματα του αυτοκινήτου κατά την οδήγηση, σύμφωνα με την Alexandra Montaron, επικεφαλής στρατηγικής της ETX Majelan.
Η Montaron δήλωσε ότι οι εσωτερικές μελέτες τους δείχνουν ότι μόνο το 10% των εφαρμογών εντός του αυτοκινήτου χρησιμοποιείται πραγματικά, οπότε η πλοήγηση στις πλατφόρμες εντός του αυτοκινήτου είναι σαν να «έχεις μια μεγάλη βιβλιοθήκη».