Τα ρομποταξί είναι εδώ αλλά οι επιβάτες δεν είναι ακόμα «ζεστοί» να τα «αγκαλιάσουν»
Τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό κυκλοφορούν με ταχύτητα στους δρόμους της Αμερικής, αλλά το αν το κοινό θα εμπιστευτεί τα ρομποταξί παραμένει ένα αναπάντητο ερώτημα.
Σχεδόν τα δύο τρίτα των Αμερικανών δήλωσαν ότι δεν θα ήθελαν να επιβιβαστούν σε ένα όχημα χωρίς οδηγό αν είχαν την ευκαιρία, σύμφωνα με έρευνα του Pew Research Center.
H Tesla
Η Tesla, o πιο ηχηρός και θορυβώδης υποστηρικτής της αυτόνομης οδήγησης, παρουσίασε το πολυαναμενόμενο ρομποταξί της μετά από χρόνια ανεκπλήρωτων υποσχέσεων, σύμφωνα με το CNBC.
Η υπάρχουσα τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης της εταιρείας, όπου ένας άνθρωπος εξακολουθεί να βρίσκεται στο τιμόνι, έχει προκαλέσει τον έλεγχο των ρυθμιστικών αρχών και πολλαπλές αγωγές μετά από εκατοντάδες ατυχήματα. Οι ειδικοί λένε ότι μια εξαιρετική παρουσίαση από τον διευθύνοντα σύμβουλο Elon Musk δεν θα εγγυηθεί ένα ασφαλές δίκτυο ρομποταξί.
Το λανσάρισμα των ρομποταξί της Tesla απειλεί να εκτροχιάσει ολόκληρο το χώρο των αυτόνομων οχημάτων.
Η Waymo της Alphabet αποτελεί τον ηγέτη στον χώρο, με την εταιρεία να ισχυρίζεται ότι έχει σημειώσει περισσότερα από 22 εκατομμύρια χιλιόμετρα χωρίς οδηγό. Έχει αποδείξει ότι υπάρχει ισχυρή καταναλωτική ζήτηση, με τις εβδομαδιαίες πληρωμένες διαδρομές στο Σαν Φρανσίσκο, το Λος Άντζελες, το Φοίνιξ και το Όστιν να διπλασιάζονται μέσα σε μόλις δύο μήνες.
Η Waymo έχει εργαστεί για την οικοδόμηση της φήμης της, εγκαινιάζοντας έναν διαδικτυακό κόμβο ασφάλειας με δεδομένα που υποστηρίζουν ότι τα αυτοκίνητά της είναι ασφαλέστερα από τους ανθρώπινους οδηγούς.
Εκτός από την Tesla, και άλλοι ανταγωνιστές επιθυμούν να μπουν στην κούρσα.
Η Amazon δηλώνει ότι ετοιμάζεται να διαθέσει τον στόλο των αυτοκινήτων Zoox και η Cruise επαναφέρει τις δραστηριότητές της μετά από ένα ατύχημα του 2023 που οδήγησε τις ρυθμιστικές αρχές να ακινητοποιήσουν τον στόλο. Η Wall Street ήδη βλέπει μπροστά της ένα μέλλον χωρίς οδηγό, με έναν αναλυτή να υποστηρίζει ότι αν δεν υπήρχε η γενετική τεχνητή νοημοσύνη, το 2024 θα ήταν η χρονιά του ρομποτικού ταξί.
Καθώς τα δίκτυα χωρίς οδηγό επεκτείνονται, μία από τις πιο έντονες συζητήσεις είναι αν θα επιβιώσει το ride-sharing. Τα ρομποτάξι μπορεί να κάνουν τους καταναλωτές να αναρωτηθούν αν θέλουν πραγματικά να κλείσουν ένα Uber ή Lyft και να μιλήσουν σε έναν ξένο, να καθίσουν στο αυτοκίνητο κάποιου άλλου και να δώσουν φιλοδώρημα σε έναν άνθρωπο, αν υπάρχει εναλλακτική λύση χωρίς οδηγό.
Η Uber έχει αντισταθμίσει τα στοιχήματά της συνάπτοντας συμφωνίες υψηλού προφίλ με εταιρείες αυτόνομων οχημάτων, αλλά δεν είναι σαφές πόσο θα διαρκέσουν αυτές οι συνεργασίες.