Το νέο ρομποταξί της Google διαφέρει από τα συνηθισμένα
Η Waymo αναπτύσσει ένα πιο ευρύχωρο robotaxi με λιγότερο ακριβή τεχνολογία.
Η εταιρεία που ανήκει στην Alphabet -μητρική της Google -αποκάλυψε λεπτομέρειες σχετικά με τη νεότερη τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης «γενιάς 6».
Η νέα τεχνολογία του χωρίς οδηγό, ενσωματωμένη στα ηλεκτρικά οχήματα Geely Zeekr, θα είναι σε θέση να χειρίζεται ένα ευρύτερο φάσμα καιρικών συνθηκών χωρίς να απαιτεί τόσες δαπανηρές κάμερες και αισθητήρες.
Η εταιρεία κάλεσε το CNBC στο γκαράζ του Mountain View, στην Καλιφόρνια, για να δει το νέο ρομποταξί. Ο Satish Jeyachandran, αντιπρόεδρος μηχανικής της Waymo, δήλωσε ότι η ομάδα είναι «σίγουρη ότι μπορούμε να φέρουμε αυτή τη γενιά στην αγορά πολύ πιο γρήγορα από την προηγούμενη γενιά», αναφέροντας τις προόδους στην τεχνολογία μηχανικής εκμάθησης και την απόδοση ημιαγωγών.
Η εμπορική υπηρεσία robotaxi της Waymo κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στα τέλη του 2018 στις ΗΠΑ. Η εταιρεία προηγουμένως ενσωμάτωσε τα συστήματά της χωρίς οδηγό σε υβριδικά μίνι βαν Chrysler Pacifica και πλήρως ηλεκτρικά SUV Jaguar I-PACE.
Η Waymo
Σήμερα, η Waymo παρέχει περίπου 50.000 μετακινήσεις χωρίς οδηγό την εβδομάδα, κυρίως στο Σαν Φρανσίσκο και στο Φοίνιξ. Τον Ιούνιο, η εταιρεία εγκατέλειψε τη λίστα αναμονής της και άνοιξε τις διαδρομές Waymo σε όλους τους χρήστες στο Σαν Φρανσίσκο. Η Waymo έχει ολοκληρώσει περισσότερα από 2 εκατομμύρια ταξίδια μέχρι σήμερα.
Τον περασμένο μήνα, η Alphabet ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει επιπλέον 5 δισεκατομμύρια δολάρια στη μονάδα αυτόνομων οχημάτων της.
Ο Jeyachandran είπε στο CNBC ότι το κεφάλαιο θα χρησιμοποιηθεί κυρίως για κλιμάκωση, συμπεριλαμβανομένης της προσθήκης του νέου ρομποταξί μόλις ολοκληρωθούν οι δοκιμές και η επικύρωση της Γενιάς 6. Ανέφερε ότι αναμένει ότι τα οχήματα Jaguar I-PACE και Geely Zeekr της Waymo θα «συνυπάρχουν».
Το νέο Zeekr
Το Zeekr έχει ένα εσωτερικό που μπορεί να αποδειχθεί πιο προσιτό σε ορισμένους αναβάτες. Περιλαμβάνει ένα χαμηλό σκαλοπάτι και μια ψηλή οροφή με περισσότερο χώρο για τα πόδια μεταξύ των σειρών καθισμάτων, μεταξύ άλλων χαρακτηριστικών.
Η Waymo συνέχισε την προσαρμοσμένη ανάπτυξη αισθητήρων και λογισμικού - συμπεριλαμβανομένων lidar, ραντάρ και άλλων - που τοποθετούνται γύρω από το Zeekr με τρόπο που δίνει στο σύστημα του αυτοκινήτου μια «όψη 360 μοιρών» των εμποδίων προς αναγνώριση και αποφυγή.
Οι αισθητήρες διαθέτουν επίσης υαλοκαθαριστήρες για την βροχόπτωση.
Εν μέρει για να μειώσει το κόστος κάθε ρομποταξί, η Waymo ανέφερε ότι μείωσε τον αριθμό των καμερών από 29 σε 13 και τους αισθητήρες lidar από πέντε σε τέσσερις. Η εταιρεία δοκιμάζει τώρα τη γενιά 6 σε δημόσιους δρόμους με επαγγελματίες οδηγούς σε αυτά τα οχήματα.
Η Waymo πραγματοποιεί επίσης κάποιες από τις εργασίες δοκιμών και επικύρωσης στο Ντιτρόιτ, το Μπάφαλο και τη Νέα Υόρκη για να κατανοήσει περισσότερα σχετικά με την απόδοση των αυτοκινήτων της χωρίς οδηγό σε διαφορετικούς τύπους καιρού.
Παρόλο που οι εμπορικές υπηρεσίες ρομποταξί από το Didi και το Pony.ai βρίσκονται και λειτουργούν στην Κίνα, η Waymo αντιμετωπίζει λίγο ανταγωνισμό στις ΗΠΑ προς το παρόν. Στην εγχώρια αμερικανική αγορά, η Cruise που ανήκει στην General Motors αντιμετώπισε αποτυχίες που οδήγησαν τα οχήματά της χωρίς οδηγό εκτός κυκλοφορίας προσωρινά, ενώ η Uber και η Ford διέκοψαν τις προηγούμενες προσπάθειες χωρίς οδηγό.
Τελος, η Tesla δεν έχει ακόμη παραδώσει ένα αυτοκίνητο χωρίς οδηγό, αλλά σχεδιάζει να αποκαλύψει το υπό ανάπτυξη ρομποταξί της τον Οκτώβριο.