Visa: Πως η τεχνητή νοημοσύνη κάνει ασφαλέστερες τις άμεσες πληρωμές
Διαθέσιμη και στη χώρα μας η υπηρεσία εντοπισμού απάτης σε πραγματικό χρόνο στο δίκτυο πληρωμών της Visa
Πρόσφατες εκθέσεις της Ευρωπαϊκής Αρχής Τραπεζών (European Banking Authority) και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Πληρωμών (European Payments Council) κατέδειξαν σημαντική αύξηση της απάτης στις άμεσες πληρωμές, καθώς αυτές γίνονται πιο δημοφιλείς.
Σήμερα η Visa ανακοίνωσε πως τα προϊόντα Τεχνητής Νοημοσύνης που διαθέτει, όπως και οι υπηρεσίες της, θα μπορούσαν να συνεισφέρουν στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης στις άμεσες πληρωμές, εντοπίζοντας καλύτερα τις απάτες (scams) και μειώνοντας την εμφάνισή τους. Μέσα από ένα πρωτοποριακό πιλοτικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Visa έδειξε πως η αξιοποίηση της τεχνολογίας Τεχνητής Νοημοσύνης που έχει αναπτύξει, έχει τη δυνατότητα να μειώσει δραστικά τις απώλειες £600 εκατ. ετησίως από απάτες που σημειώθηκαν τα τελευταία χρόνια.
Τα αποτελέσματα από το πιλοτικό πρόγραμμα που ανακοινώθηκαν σήμερα αποκαλύπτουν ότι η Visa εντόπισε το 54% των απατηλών συναλλαγών που είχαν διαπεράσει τα προηγμένα συστήματα ανίχνευσης απάτης των τραπεζών, υποδηλώνοντας ότι η δοκιμασμένη τεχνολογία προγνωστικής Τεχνητής Νοημοσύνης της Visa μπορεί να έχει σημαντική συνεισφορά και θα μπορούσε να διαφυλάξει £330 εκατ. από τους καταναλωτές, τις επιχειρήσεις και την οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου.
Κατά την πιλοτική συνεργασία ανάμεσα στη Visa και την Pay.UK, που διαχειρίζεται τις πληρωμές λιανικής του Ηνωμένου Βασιλείου, αναλύθηκαν δισεκατομμύρια προηγούμενων τραπεζικών συναλλαγών λιανικής στο Ηνωμένο Βασίλειο - πάνω από το 50% των ετήσιων συναλλαγών από λογαριασμό σε λογαριασμό (account to account), καλύπτοντας ένα διάστημα 12 μηνών.
Το καινοτόμο σύστημα εντοπισμού της Visa επεκτείνει την επιτυχία που έχει ήδη στον εντοπισμό απάτης σε πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες. Το ποσοστό απάτης στο δίκτυο Visa παγκοσμίως, εξακολουθεί να είναι από τα χαμηλότερα σε όλες τις μορφές πληρωμών.
Αυτό είναι το αποτέλεσμα επενδύσεων σε τεχνολογία που ξεπέρασαν τα 10 δισεκ. δολάρια κατά την τελευταία πενταετία μεταξύ άλλων για τη μείωση της απάτης και την ενίσχυση της ασφάλειας του δικτύου. Μόνο κατά το 2023, η Visa απέτρεψε προληπτικά σε παγκόσμιο επίπεδο απάτες που υπολογίζονται σε περίπου 40 δισεκ. δολάρια.
Η Visa διαθέτει τώρα την καινοτόμο υπηρεσία εντοπισμού απάτης σε πραγματικό χρόνο Visa Protect for A2A Payments σε όλες τις τράπεζες στην Ελλάδα. Αυτή η νέα τεχνολογία θα βοηθήσει να αναχαιτιστούν οι ύποπτες συναλλαγές σε πραγματικό χρόνο, σταματώντας τις απάτες πριν εκταμιευθούν τα χρήματα από τους τραπεζικούς λογαριασμούς των θυμάτων.
H Sevi Vassileva, Γενική Διευθύντρια της Visa για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Ισραήλ δήλωσε: «Οι άμεσες πληρωμές γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς, αλλά είναι ζωτικής σημασίας οι άνθρωποι και οι επιχειρήσεις να αισθάνονται ασφαλείς όταν πληρώνουν με αυτόν τον τρόπο και να μην πέφτουν θύματα απάτης. Είμαστε περήφανοι για τις επιδόσεις μας στη μείωση της απάτης στις πληρωμές με κάρτα που βρίσκεται ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Τώρα καθιστούμε διαθέσιμες στις πληρωμές χωρίς κάρτα τις δυνατότητες της Visa για να βοηθήσουμε στην πρόληψη και την καταπολέμηση της απάτης και γνωρίζουμε πως μαζί με τους πελάτες μας, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, μπορούμε να βοηθήσουμε στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης στις άμεσες πληρωμές και να κάνουμε ακόμα μεγαλύτερη διαφορά κρατώντας τους Έλληνες και τις ελληνικές επιχειρήσεις ασφαλείς από απάτες».
Η τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης της Visa μπορεί να αναλύσει δισεκατομμύρια συναλλαγών κάθε χρόνο βαθμολογόντας τον κίνδυνο απάτης που ενδέχεται να έχει μια πληρωμή από λογαριασμό σε λογαριασμό, και βοηθά τις τράπεζες να προστατεύουν τους πελάτες τους από τους απατεώνες. Όλα αυτά γίνονται μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου, χωρίς να επηρεάζεται η ταχύτητα και η αξιοπιστία των πληρωμών από λογαριασμό σε λογαριασμό.
Αυτή η νέα υπηρεσία πρόληψης κινδύνου και απάτης που στηρίζεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελεί μέρος του Visa Protect, μιας ευρείας γκάμας υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας της Visa που αριθμεί σχεδόν 250 προϊόντα, καλύπτοντας πέντε κατηγορίες υψηλής ζήτησης: Αποδοχή (Acceptance), Συμβουλευτική, Έκδοση (Issuing), Open Banking και τέλος, Risk and Identity.