Παπαστεργίου: «Αλλάζουμε την Ελλάδα και πάμε σε μια καινούργια ψηφιακή, πιο δυνατή Ελλάδα»

NEWSROOM
Δημήτρης Παπαστεργίου, υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Ο Δημήτρης Παπαστεργίου / Φωτογραφία: INTIMENEWS / ΜΗΤΣΑΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

«Η χώρα περιμένει από εμάς να φύγουμε μπροστά και να τρέξουμε τα έργα» τόνισε ο υπουργός

«Εμείς όλοι μας σήμερα αλλάζουμε όλα αυτά τα χρόνια την Ελλάδα και πάμε σε μια καινούργια ψηφιακή, πιο δυνατή Ελλάδα» τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβένησης, Δημήτρης Παπαστεργίου σε ομιλία του στο πλαίσιο της εκδήλωσης της Κοινωνίας της Πληροφορίας (ΚτΠ) με θέμα «Από τον σχεδιασμό στην Υλοποίηση» στο Μουσείο Μπενάκη.

Ο υπουργός μάλιστα μίλησε για συνεργασία που υπάρχει μεταξύ όλων των υπουργείων «Προσπαθούμε σε όλα τα υπουργεία να ξεπεράσουμε παλιές προσεγγίσεις. Δεν υπάρχει υπουργείου μου, υπουργείο μας, μια χώρα υπάρχει, η οποία την ώρα αυτήν περιμένει από εμάς να φύγουμε μπροστά και να τρέξουμε τα έργα». Υπογράμμισε μάλιστα ότι υπάρχει έντονο το αίσθημα ευθύνης, «πάνω σε αυτήν την ευθύνη δουλεύουμε, δεν υπάρχουν απεριόριστες ώρες, χωρίς ωράρια. Νιώθω απεριόριστη εκτίμηση, εμπιστοσύνη, σεβασμό στην δουλειά που γίνεται. Μέχρι το 2025, μέχρι να φύγει το πρώτο μεγάλο κομμάτι του Ταμείου Ανάκαμψης πρέπει να συνεχίσουμε και να βρίσκουμε λύσεις εκεί που οι άλλοι βρίσκουν προβλήματα. Η Ελλάδα δεν έχει περιθώρια να χάσει πόρους ειδικά του Ταμείου Ανάκαμψης. Ένα κοινό μας ενώνει: να συνεχίσουμε, δεν έχουμε άλλη επιλογή».

Στο μεταξύ και ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης επεσήμενε ότι «οφείλουμε να επιστρέψει πίσω στην κοινωνία το αποτέλεσμα και τα οφέλη του ψηφιακού μετασχηματισμού. Αυτός είναι ο ρόλος μας, αντιλαμβανόμαστε την ευθύνη μας. Θέλουμε να ενισχύσουμε την συνεργασία μας με την Κοινωνία της Πληροφορίας όσο περισσότερο γίνεται, να γίνει πιο αποδοτική, αυτό νομίζω θα είναι τα επόμενα πέντε χρόνια το μεγαλύτερο στοίχημα για όλους μας» ανέφερε ο κ. Κυρανάκης και επεσήμανε ότι στόχος είναι «ο πολίτης να καταλάβει στην καθημερινότητά του ότι αυτό το οποίο κάνουμε έχει αποτέλεσμα, έχει νόημα, έχει ουσία. 'Αρα από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση είναι ένας μακρύς δρόμος, τα προτζεκτ είναι πολλά, τα έργα είναι υπεράριθμα, οι ρυθμοί και οι απαιτήσεις είναι διαρκώς αυξανόμενοι αλλά αυτό που έχει μεγάλη σημασία για εμάς είναι να επιλέγουμε ανθρώπους οι οποίοι μπορούν να τα υλοποιήσουν».

Στην ομιλία του ο πρόεδρος της ΚτΠ Δημήτρης Ασκούνης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «η Ελλάδα προχωράει στη νέα εποχή. Αυτή η φράση αποτέλεσε και αποτελεί την «υπόσχεση» που δώσαμε. Υπόσχεση προς τους φορείς, τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, τους συνεργάτες μας, το ανθρώπινο δυναμικό μας». Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «σήμερα ο πολίτης έχει πολυεπίπεδες απαιτήσεις που ο ψηφιακός μετασχηματισμός οφείλει να επιλύσει. Κεντρικός άξονας της στρατηγικής μας είναι να βελτιώνουμε, μέσα από κάθε πρωτοβουλία μας, την καθημερινότητα των πολιτών. Η Ψηφιακή Μέριμνα, το Freedom Pass, το Fuell Pass, το Power Pass το Market Pass, το Dentist Pass, το Youth Pass, ο Τουρισμός για όλους, το smart readiness, o ψηφιακός μετασχηματισμός των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είναι προγράμματα που έτυχαν μεγάλης ανταπόκρισης από πολίτες και επιχειρήσεις». Ανέφερε μάλιστα ότι «έχουμε 11 τέτοιες δράσεις, σε διάφορες φάσεις ωριμότητας που έχουν συνολικό προϋπολογισμό 1.02 δις. ευρώ. Προχωράμε σε σημαντικές ψηφιακές παρεμβάσεις στον τομέα της τεχνολογίας, της υγείας, της δικαιοσύνης, της οικονομίας, της διπλωματίας, του τουρισμού, της ναυτιλίας, της γεωργίας, κλπ. Με ένα πλήθος ενεργών προγραμματικών συμβάσεων, προϋπολογισμού 4.95 δις ευρώ, με πάνω από 390 έργα σε διάφορες φάσεις ωριμότητας, προϋπολογισμού 3.5 δις ευρώ, και μεταξύ αυτών μεγάλο αριθμό διαγωνισμών που βρίσκονται σε εξέλιξη».

Καταλήγοντας τόνισε ότι «πρέπει να συνεχίσουμε να τρέχουμε σε ένα παρατεταμένο σπριντ. Και θα τα καταφέρουμε, βασιζόμενοι στους 3 πυλώνες της μέχρι σήμερα επιτυχημένης πορείας: στην εξαιρετική συνεργασία με το υπουργείο μας, στο καταπληκτικό ανθρώπινο δυναμικό μας, στην ειλικρινή και άμεση επικοινωνία με τους φορείς».

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΚτΠ, Σταύρος Ασθενίδης υπογράμμισε ότι τον καθοριστικό ρόλο της ΚτΠ στην ψηφιακή μετάβαση της χώρας. Ειδικότερα μιλώντας για το έργο της ΚτΠ τόνισε ότι «από το 2019 έως και σήμερα προκηρύξαμε περισσότερους από 280 διαγωνισμούς που ξεπερνούν τα 2 δις ενώ υπογράψαμε 320 συμβάσεις (3 δις). Συμβάλλαμε καταλυτικά στην υλοποίηση των δράσεων κρατικής ενίσχυσης πολιτών και επιχειρήσεων, πληρώσαμε περίπου 2,5 δις σε αναδόχους και δικαιούχους». Πρόσθεσε ότι «διαχειριζόμαστε περίπου 390 έργα (3,5 δις) σε διάφορες φάσεις ωριμότητας, επιταχύνουμε για την προκήρυξη περίπου 60 έργων (300 εκατ.) τους επόμενους μήνες και βέβαια πρωταγωνιστούμε στην υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, Ελλάδα 2.0». με σχεδόν 80 έργα και δράσεις (2 δις)».

Έκανε λόγο για μια μικρή καθημερινή νίκη απέναντι στην γραφειοκρατεία υπογραμμίζοντας ότι «πλέον η ψηφιακή πρόοδος της Ελλάδας είναι μια πραγματικότητα που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί» λέγοντας ότι «αυτός ο δρόμος είναι στρωμένος με περίπου 380 έργα που εκτείνονται από τη κατασκευή και θωράκιση των υποδομών μέχρι τη ψηφιοποίηση των μουσείων και του πολιτιστικού μας αποθέματος. Αγωνιζόμαστε για να κάνουμε ψηφιακά και όχι μόνο καλύτερη την επόμενη μέρα της χώρας μας και των γενεών που έρχονται».

Στο μεταξύ παρουσιάστηκε σχετικά βίντεο, «ένα μικρό ταξίδι στην ψηφιακή πρόοδο της Ελλάδας» όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στα έργα που υλοποιεί η ΚτΠ όπως

-η ανάπτυξη υποδομών δημοσίου τομέα «Σύζευξις ΙΙ»,

- η εγκατάσταση συστημάτων τηλεδίκης, τηλεδιασκέψεων σε δικαστήρια και σωφρονιστικά καταστήματα, οι οποίες αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο 2024 με στόχο την επιτάχυνση απονομής της δικαιοσύνης,

- το ενιαίο κυβερνητικό νέφος G-Cloud (προμήθεια κεντρικά υπολογιστικών πόρων με συγκεκριμένες προδιαγραφές, οι οποίες με την σειρά τους διαμοιράζονται και αποδίδονται στους τελικούς αποδέκτες που είναι τα έργα του υπόλοιπου δημόσιου τομέα και η κεντρική κυβέρνηση)

-ο εκσυγχρονισμός της Εθνικής Μετεωρολογικής υπηρεσίας, νέος μετεωρολογικός σταθμός Αεροδιαδρόμου. Αξίζει να αναφερθεί ότι στην παρούσα φάση ‘τρέχει' ένα έργο χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ, το οποίο περιλαμβάνει εγκατάσταση αυτόματων μετεωρολογικών σταθμών επιφάνειας και ανώτερης ατμόσφαιρας καθώς και σταθμών σε πλοία και φορητών αυτόματων μετεωρολογικών σταθμών για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης

-εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση ευρωπαϊκού αριθμού 112, ψηφιακή υπηρεσία ειδοποίησης και αντιμετώπισης πυρκαγιάς

- Youth Pass, δράσεις ενισχύσεων, η διαχείριση πολιτισμικού αποθέματος φιλοτελικού και ταχυδρομικού μουσείου, ψηφιακό μουσείο Ακρόπολη

-προσωπικός βοηθός για άτομα με αναπηρία

Τι δείχνει η έρευνα ικανοποίησης Φορέων- συνεργατών της ΚτΠ

Η πλειοψηφία των συμμετεχόντων (84%) πιστεύει ότι το έργο που υλοποιοεί ο Φορέας τους ή πρόκειται να υλοποιήσει συμβάλλει στην βελτίωση της διοικητικής ικανότητας της δημόσιας διοίκησης μέσω της απλούστευσης και ψηφιοποίησης των διαδικασιών, το 79.4% θεωρεί ότι συμβάλλει στην εφαρμογή καινοτόμων λύσεων και στην προσαρμογή καλών πρακτικών στη δημόσια διοίκηση, ενώ το 77.8% πιστεύει ότι συμβάλλει στην βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και την προσβασιμότητα σε ειδικές κατηγορίες πολιτών. Αυτά είναι ορισμένα από τα νούμερα που κατέγραψε η έρευνα που διεξήγαγε η ΚτΠ και παρουσίασε η διευθύντρια επικοινωνίας της ΚτΠ, Ελένη Δέδε.

Το ερωτηματολόγιο απευθυνόταν σε 85 εκπροσώπους φορέων που συνεργάζονται με την ΚτΠ, όπως για παράδειγμα υπουργεία, νομικά πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, νομικά πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, Ανεξάρτητες Αρχές, αλλά και άλλους φορείς. να σημειώσουμε ότι τα δύο τρίτα σχεδόν των στελεχών των φορέων που συμμετείχαν ήταν άντρες (64,9%), ενώ η ηλικιακή ομάδα στους συμμετέχοντες ήταν η «36-54 ετών» με ποσοστό 59,6% και ακολουθεί η «55 ετών και άνω» με ποσοτό 36.8%. Τα νεαρά στελέχη «18 -53 ετών» αποτελούν μόνο το 3,5% των συμμετεχόντων.

Επίσης, το 88.1% των ερωτηθέντων απάντησε ότι το έργο ή τα έργα είναι σύμφωνο/σύμφωνα με τις ανάγκες του Φορέα, το 81.4% ότι η τεκμηρίωση του έργου/έργων είναι πλήρης, ενώ το 66.1% ότι τα παραδοθέντα προϊόντα είναι σύμφωνα με τα αναμενόμενα.

Συμπεράσματα

-Η συμβολή της ΚτΠ αναγνωρίζεται από τους Φορείς όσον αφορά στη βελτίωση της διοικητικής τους ικανότητας (84.1%) και των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις (77,8%)

- Τα έργα που υλοποιεί η ΚτΠ ταυτίζονται με τις ανάγκες των Φορέων σε ποσοστό 88.1%.

-Η συνεργασία με τα στελέχη της ΚτΠ αξιολογείται θετικά σε ποσοστό 89, 7%

- Η ενημέρωση που παρέχει η ΚτΠ στους Φορείς για τα έργα κρίνεται ικανοποιητική κατά 73,6%.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ