Ζάκερμπεργκ: Με αυτούς τους 3 τρόπους η Meta θα βγάλει κέρδη από τις τεράστιες επενδύσεις στην Τεχνητή Νοημοσύνη

NEWSROOM
Μαρκ Ζούκερμπεργκ
Μαρκ Ζούκερμπεργκ /Φωτογραφία: ΑΡ

Σίγουρος ότι η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) θα αποτελέσει μια σημαντική πηγή κέρδους για τη Meta εμφανίσθηκε ο ιθύνων νους της Μαρκ Ζάκερμπεργκ, καθώς πλέον ο ίδιος θεωρεί ότι είναι μια εταιρεία εκ των ηγέτιδων στην αγορά αυτή.

Κατά τη διάρκεια κλήσης με αναλυτές με αφορμή την ανακοίνωση των εταιρικών αποτελεσμάτων της Meta για το α΄ τρίμηνο του 2024, ο Ζάκερμπεργκ, κατέστησε σαφές ότι σκοπεύει να «επενδύσει σημαντικά περισσότερα τα επόμενα χρόνια για να δημιουργήσει ακόμη πιο προηγμένα μοντέλα και μεγαλύτερης κλίμακας υπηρεσίες ΤΝ στον κόσμο».

Με την πρόσφατη κυκλοφορία του Llama 3, του τελευταίου μοντέλου τεχνητής νοημοσύνης της Meta, έγινε «πιο αισιόδοξος και φιλόδοξος για την τεχνητή νοημοσύνη» και την ικανότητα της εταιρείας του να παρέχει την τεχνολογία.

«Με τα πιο πρόσφατα μοντέλα, δεν κατασκευάζουμε απλώς καλά μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης που είναι ικανά να κατασκευάσουν κάποια καλά, νέα, κοινωνικά και εμπορικά προϊόντα», δήλωσε ο CEO της Meta στους αναλυτές. «Στην πραγματικότητα πιστεύω ότι βρισκόμαστε σε ένα σημείο όπου έχουμε δείξει ότι μπορούμε να κατασκευάσουμε κορυφαία μοντέλα και να γίνουμε η κορυφαία εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης στον κόσμο. Και αυτό ανοίγει πολλές πρόσθετες ευκαιρίες πέρα από αυτές που είναι οι πιο προφανείς για εμάς».

Οι μεγάλες δαπάνες επιστρέφουν

Αυτού του είδους οι φιλοδοξίες δεν είναι φθηνές. Η Meta αναθεώρησε ανοδικά την καθοδήγησή της σχετικά με τις κεφαλαιουχικές δαπάνες για το τρέχον έτος, λέγοντας ότι επί του παρόντος σχεδιάζει να δαπανήσει ένα ποσό από 35 έως και 40 δισ. δολάρια, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου θα κατευθυνθεί σε επενδύσεις για την τεχνητή νοημοσύνη. Μετά τις εξαγγελίες αυτές μετοχή της πραγματοποίησε «βουτιά» της τάξεως του 16% στις συναλλαγές μετά το κλείσιμο της Wall Street.

Την τελευταία φορά που ο Ζάκερμπεργκ ενθουσιάστηκε με μια νέα τεχνολογία -το Metaverse- η Meta επιδόθηκε σε μεγάλου εύρους δαπάνες, κάτι που τρομοκράτησε τους επενδυτές. Αποτέλεσμα η μετοχή να καταρρεύσει και δεν κατάφερε να ανακάμψει μέχρι που η εταιρεία ξεκίνησε ένα «έτος αποτελεσματικότητας» το οποίο χαρακτηρίστηκε από μαζικές απολύσεις και έναν πιο επιχειρηματικά σκεπτόμενο διευθύνοντα σύμβουλο.

Έχοντας αυτά κατά νου, χθες Τετάρτη κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια να αποτρέψει τον πανικό στη Wall Street ότι ο εκ νέου ενθουσιασμός του για την τεχνητή νοημοσύνη στερείται επιχειρηματικής οξυδέρκειας.

Όπως σημείωσε, βλέπει «διάφορους τρόπους» με τους οποίους η γεννητική TN θα μπορούσε να apoφέρει κέρδη και έθεσε τρεις συγκεκριμένους τρόπους για να γίνει αυτό «μια μαζική επιχείρηση» για τη Meta, αν και προειδοποίησε ότι η επίτευξη αυτού του στόχου είναι μια «μακροπρόθεσμη» προοπτική.

Επιχειρηματικά μηνύματα

Ένας από τους τρόπους με τους οποίους η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αποφέρει κέρδη είναι η δημιουργία «επιχειρηματικών μηνυμάτων», έτσι ώστε οι εταιρείες να πληρώνουν τη Meta για εργαλεία παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης, όπως οι υπηρεσίες που υποστηρίζουν αυτοματοποιημένες αλληλεπιδράσεις με χρήστες και πελάτες. Ο Ζάκερμπεργκ οραματίζεται ότι η ΤΝ της Meta θα πάει ένα βήμα παραπέερα από το να είναι απλώς ένα chatbot. Θα γίνει ένας «πράκτορας» της τεχνητής νοημοσύνης που θα χειρίζεται πιο σύνθετες εργασίες και θα επεξεργάζεται πολλαπλά ερωτήματα για να επιλύει τα προβλήματα των χρηστών, αντί να ανταποκρίνεται άμεσα με απομνημονευμένες απαντήσεις.

Τα έσοδα από τα επιχειρηματικά μηνύματα είναι «μία από τις πιο κοντινές ευκαιρίες», σύμφωνα με τον ίδιο. Αν και μπορεί να μην γίνει πραγματικότητα φέτος, απέχει λιγότερο από πέντε χρόνια. Εξήγησε ότι ο άμεσος στόχος σε αυτό το μέτωπο είναι «να κάνουμε πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια ή δισεκατομμύρια ανθρώπους να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη της Meta ως βασικό συστατικό όσον κάνουν».

Διαφημίσεις που εμφανίζονται σε αλληλεπιδράσεις τεχνητής νοημοσύνης

Ένας άλλος τρόπος με τον οποίο η γεννητική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να αποφέρει χρήματα στη Meta, είναι η «εισαγωγή διαφημίσεων ή πληρωμένου περιεχομένου στις αλληλεπιδράσεις της τεχνητής νοημοσύνης», όπως είπε ο Ζάκερμπεργκ. Παρόλο που οι εταιρείες που πληρώνουν για προϊόντα που εμφανίζονται στα αποτελέσματα του generative-AI δεν είναι ακόμη το πρότυπο για τα chatbots της ΤΝ, ολόκληρο το οικοδόμημα της Meta ουσιαστικά κινείται με την πώληση ψηφιακής διαφήμισης. Η εισαγωγή διαφημίσεων στα προϊόντα κοινωνικής δικτύωσης και ανταλλαγής μηνυμάτων βρίσκεται στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της Meta ως εταιρείας.

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει ήδη αναπτυχθεί ευρύτερα από τη Meta στον νεότερο αλγόριθμο «μη συνδεδεμένου περιεχομένου» για συστάσεις περιεχομένου στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, ο οποίος, σύμφωνα με τον Zuckerberg, προκαλεί μια μεγαλύτερη εμπλοκή των εφαρμογών. Αυτό με τη σειρά του, οδηγεί στο να βλέπουν περισσότεροι άνθρωποι περισσότερες διαφημίσεις. Όπως τόνισε, το 30% του περιεχομένου που βλέπουν οι χρήστες του Facebook συστήνεται από την τεχνητή νοημοσύνη και το ίδιο ισχύει και για το 50% του περιεχομένου που βλέπουν οι χρήστες του Instagram.

Πώληση της πρόσβασης σε μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης

Ένας τρίτος τρόπος με τον οποίο η Meta μπορεί να βγάλει χρήματα από την ΤΝ είναι η πώληση της πρόσβασης σε μοντέλα καθώς αυτά μεγαλώνουν. «Επιτρέποντας στους ανθρώπους να πληρώνουν για να χρησιμοποιούν μεγαλύτερα μοντέλα ΤΝ και να έχουν πρόσβαση σε περισσότερους υπολογιστές», υπογράμμισε.

Αυτή τη στιγμή, το Llama 3 και τα άλλα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα της Meta είναι ελεύθερα στους χρήστες και στις εταιρείες κάτω από ένα ορισμένο όριο μεγέθους. Η χρέωση για πρόσβαση σε αυτό μπορεί να είναι μια παρέκκλιση από την προσέγγιση για τον «ανοιχτό κώδικα» της Meta.

«Έτσι, αν η τεχνολογία και τα προϊόντα εξελιχθούν με τον τρόπο που ελπίζουμε, καθένα από αυτά θα ξεκλειδώσει τεράστια ποσά αξίας από τους ανθρώπους και τις επιχειρήσεις για εμάς με την πάροδο του χρόνου», ισχυρίσθηκε και προσέθεσε: «Νομίζω ότι έχει νόημα να το επιδιώξουμε και θα το κάνουμε».

ΣΧΕΤΙΚΑ