Φανατικοί με το Facebook οι Έλληνες
Στους πιο φανατικούς χρήστες του Facebook στην Ευρώπη συγκαταλέγονται οι Έλληνες με 9 στους 10 χρήστες του διαδικτύου να είναι εγγεγραμμένοι στο μεγάλο κοινωνικό δίκτυο.
Η ανάλυση των στατιστικών στοιχείων που συγκεντρώνει η Statcounter για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης δείχνει η σχέση των Ελλήνων με τα κοινωνικά δίκτυα είναι μονοδιάστατη και, ουσιαστικά, περιορίζεται στο Facebook. Στα υπόλοιπα δίκτυα η παρουσία των Ελλήνων χρηστών είναι περιορισμένη
Στο μεγαλύτερο, σήμερα, κοινωνικό δίκτυο διαθέτει λογαριασμό το 87,6% των χρηστών του διαδικτύου στη χώρα μας και αυτό αποτελεί την έκτη υψηλότερη επίδοση μεταξύ των χωρών της Ε.Ε.
Με εξαίρεση την Ιρλανδία -που φιγουράρει στην κορυφή ενδεχομένως λόγω και του γεγονότος ότι η χώρα φιλοξενεί τις ευρωπαϊκές δραστηριότητες του Facebook- όλες οι άλλες χώρες με μεγαλύτερα ποσοστά χρήσης προέρχονται από την ευρύτερη γεωγραφική γειτονιά της χώρας μας, ενώ στις δυτικές χώρες οι προτιμήσεις των χρηστών είναι κατά πολύ διαφορετικές.
Για παράδειγμα, Γερμανία και Γαλλία εμφανίζουν από τα χαμηλότερα ποσοστά χρήσης του Facebook και περιορίζονται στο 60%, ενώ σε επίπεδο Ε.Ε. τρεις στους τέσσερις χρήστες του διαδικτύου έχουν λογαριασμό στο Facebook.
Σχετικά με τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα στη χώρα μας, μπορεί ένα μέρος της πολιτικής επικοινωνίας να «περνάει» από το Twitter ωστόσο στη συγκεκριμένη πλατφόρμα διαθέτει λογαριασμό μόλις το 1,77% των χρηστών του διαδικτύου στην Ελλάδα, πολύ μακριά από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 4,8%. Χαμηλό είναι το ποσοστό χρήσης και του Instagram, που βρίσκεται στο 2,2% αν και γενικότερα το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο φαίνεται να έχει μεγάλη επιτυχία μόνο σε περιορισμένο αριθμό χωρών της Ε.Ε.
Στο Pinterest, όπου μπορεί κανείς να δημιουργήσει άλμπουμ από εικόνες, διαθέτει λογαριασμό σχεδόν το 6% των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου, έναντι 11,3% που είναι ο μέσος ευρωπαϊκός όρος.
Τέλος, στο Tumblr, μία πλατφόρμα όπου ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει το δικό του μίνι-blog και να αναρτά κείμενα, φωτογραφίες και βίντεο, υπάρχει μειωμένο ενδιαφέρον στην Ε.Ε. με το ποσοστό χρήσης στο 2%, ενώ στην Ελλάδα βρίσκεται στο -πενιχρό 0,6%.