Είναι το 2019 η χρονιά που θα «πεθάνει» το Netflix;
Το 2018 ήταν η χρονιά που εκτοξεύτηκε παγκοσμίως η πλατφόρμα του Netflix, αλλά το 2019 αναμένεται να αντιμετωπίσει μεγάλο ανταγωνισμό καθώς σκληραίνει η κόντρα του streaming με Disney και Warner Media να ετοιμάζουν τις δικές τους συνδρομητικές πλατφόρμες. Δυο νέες προσθήκες σε ένα ήδη ανταγωνιστικό περιβάλλον που μπορεί να προσφέρει πολλά έσοδα.
Η WarnerMedia σχεδιάζει να λανσάρει την δική της υπηρεσία συνεχούς ροής το τέταρτο τρίμηνο του 2019 και θα προβάλλονται ταινίες και σειρές από τα στούντιο της Warner Bros. Η Disney από την πλευρά της αναμένεται να μπει στη μάχη εντός του έτους με την συνδρομητική υπηρεσία Disney+ και θα αποσύρει όλο της το περιεχόμενο από το Netflix, με τη νέα υπηρεσία να διαθέτει στο οπλοστάσιο της, το «πυρηνικό όπλο» που ακούει στο όνομα Star Wars, καθώς και νέες σειρές και ταινίες που θα βγαίνουν από τον κολοσσό.
Την ίδια στιγμή η Amazon που αποτελούσε τον βασικό ανταγωνιστή του Netflix ετοιμάζεται να αναβαθμίσει την παρουσία της και σκοπεύει να διευρύνει το βάθος των επιλογών που θα διαθέτει το Amazon Prime.
Αναλυτές στο CNBC ανέφεραν πως με αυτές τις εξελίξεις μπορεί να αναδιαμορφωθεί όλο το σκηνικό της αγοράς. «Το ερώτημα που γεννάται είναι τι θα συμβεί όταν αυτά τα στούντιο αποφασίζουν να αφαιρέσουν το περιεχόμενό τους από την πλατφόρμα και να δημιουργήσουν τα δικά τους online streaming sites. Και μόνο η υπόνοια για κάτι τέτοιο τους δίνει πολύ μεγάλο πλεονέκτημα σε μελλοντικές διαπραγματεύσεις για την απόκτηση ταινιών και σειρών».
Η Netflix με την σειρά της βλέποντας τις αλλαγές να απειλούν το μέλλον του επιτυχημένου εγχειρήματος, δείχνει αποφασισμένη και μέσα από τις δηλώσεις των στελεχών της, να δαπανήσει ακόμα περισσότερα για την δημιουργία νέου πρωτότυπου περιεχομένου και δη ευρωπαϊκού όπως και για αγορές νέων σειρών και ταινιών.
Οι νέες επενδύσεις για την επιτυχημένη πλατφόρμα δείχνουν αναγκαίες, αλλά με το τρίτο τρίμηνο του 2018 να κλείνει με αρνητικό πρόσημο 859 εκατ. δολαρίων, παρά την αύξηση των συνδρομητών, είναι ένας επιπλέον πονοκέφαλος που μέχρι στιγμής όμως δεν δείχνει να τρομάζει τους επενδυτές, καθώς στο τέλος του έτους οι μετοχές της Netflix έχασαν 40% της αξίας τους από τις αρχές της χρονιάς.
Σχετικά με το μέλλον της πλατφόρμας, υπάρχει προβληματισμός τόσο από την αύξηση του ανταγωνισμού, αλλά και για την πιθανότητα να αλλάξει το Netflix κάποια από τα χαρακτηριστικά του που το έκαναν μοναδικό.
Η αύξηση του ανταγωνισμού μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά για το Netflix σύμφωνα με τον Μαρκ Μαχάνεϊ της RBC Capital Markets. Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του, « Η παγκόσμια παρουσία της πλατφόρμας, το εύρος του περιεχομένου της και οι συνεργασίες για διεθνείς παραγωγές θα επιτρέψουν στο Netflix να κυριαρχήσει στον κλάδο» και θα δημιουργήσει ευκαιρία για τις μετοχές της εταιρείας που θα αποτελέσουν μια από τις κορυφαίες επιλογές για το 2019.
Η ανάγκη για έσοδα όμως αναμένεται να φέρει και διαφημίσεις στο Netflix ή θα πρέπει να αυξήσει τις τιμές των συνδρομών για να μπορεί να συνεχίζει να στηρίζει τις ακριβές παραγωγές και τα διάφορα projects που διέθετε μέχρι σήμερα. Κινήσεις όπως η ανανέωση της εμπιστοσύνης στα «Φιλαράκια» που προβάλλονται σχεδόν σε όλο τον κόσμο ακόμα σε ελεύθερα κανάλια, αντί 100 εκατ. δολαρίων μπορεί να μην φαίνονται σαν λογικές κινήσεις, όμως κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει πως η Netflix μέχρι στιγμής παραμένει η πιο επιτυχημένη πλατφόρμα.
Με τις προβλέψεις να μοιάζουν ευοίωνες παρά την αύξηση του ανταγωνισμού, αλλά τις καταναλωτικές συνήθειες των millenials να αλλάζουν εν ριπή οφθαλμού, το 2019 αναμένεται να είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον για το μέλλον του online streaming.