Ελ Ντοράντο της τεχνολογίας οι εφαρμογές των κινητών

Φώτο: Shutterstock

Χρυσωρυχείο αποδεικνύονται οι εφαρμογές των κινητών με τον συνολικό τους τζίρο το 2018 να ανέρχεται στα 76 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 20% σε σχέση με πέρυσι. Επιπλέον, 113 δισεκατομμύρια εφαρμογές, που αντιστοιχούν σε αύξηση της τάξης του 10%, κατέβηκαν στα τηλέφωνά μας, παρά τα σκάνδαλα που έχουν αποκαλυφθεί μέσα στη χρονιά για την παραβίαση της ιδιωτικότητας μας μέσω των smartphones.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με ανάλυση της Sensor Tower, εταιρείας ερευνών που επικεντρώνεται στις εφαρμογές των App Store και Google Play, μόνο στις ΗΠΑ διαφορετικοί προγραμματιστές κατάφεραν να βγάλουν το πρώτο τους εκατομμύριο μέσα στο 2018 πουλώντας απλώς εφαρμογές για iPhones, iPads και smartphones μέσω των αντίστοιχων ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Τα στοιχεία που αποκαλύπτονται για την αγορά των εφαρμογών είναι εντυπωσιακά καθώς το App Store παρά τους αυθαίρετους κανόνες που υιοθέτησε η Apple, έφερε τεράστια έσοδα με την εταιρεία να ανακοινώνει σε δελτίο τύπου πως «Το αναπτυσσόμενο οικοσύστημα του App Store είναι υπεύθυνο για πάνω από 1,5 εκατομμύρια αμερικανικές θέσεις εργασίας».

Το App Store αποδεικνύεται πιο κερδοφόρο για τους προγραμματιστές καθώς δημιούργησε 164 εκατομμυριούχους, ενώ την ίδια στιγμή 88 εκδότες εφαρμογών τζίραραν πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια μέσω του Google Play στις ΗΠΑ. Παράλληλα, σύμφωνα με τον αναλυτή της Sensor Tower Ράντι Νέλσον, οι 20 κορυφαίες εφαρμογές συνδρομών που δεν είναι παιχνίδια σημείωσαν άνοδο 57% φέτος.

Ο προγραμματιστής που θα έχει ιδέα για παιχνίδι βρίσκεται ένα βήμα μπροστά από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό για να πετύχει τον στόχο του 1 εκατομμυρίου, όπως δείχνουν και οι πωλήσεις. Στο App Store οι χρήστες αποδεικνύονται ως οι πλέον πολυσχιδείς με το 33% των προγραμματιστών να γίνονται πλούσιοι μέσω των παιχνιδιών, ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 12% είδαν να τους έρχεται το πρώτο εκατομμύριο μέσα από εφαρμογές υγείας και υγιεινού τρόπου ζωής.

Στο 10% ανήλθαν οι εφαρμογές lifestyle που παρήγαγαν περισσότερο από 1 εκατ. δολάρια κέρδη, ενώ οι εφαρμογές επεξεργασίας φωτογραφιών και βίντεο που έκαναν εκατομμυριούχους τους προγραμματιστές τους ήταν μόλις το 8%. Κοινωνικές εφαρμογές, διασκέδασης και εκπαίδευσης μόλις σε ποσοστό 5% κατάφεραν να φέρουν τουλάχιστον 1 εκατ. δολάρια στους προγραμματιστές τους.

Στο Play Store των Android εφαρμογών η κατανομή διαφοροποιείται σημαντικά καθώς το 66% των εφαρμογών που έφεραν το πρώτο εκατομμύριο στους προγραμματιστές ήταν παιχνίδια με τα υπόλοιπα ποσοστά να κινούνται σε χαμηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα μόλις το 5% των εφαρμογών υγείας ή αθλητισμού δημιούργησαν εκατομμυριούχους, με το 6% των εφαρμογών κοινωνικών δικτύων να αποδεικνύονται προσοδοφόρες για τους εκδότες τους.

Όπως αναφέρει ο αναλυτής της Sensor Tower, Ράντι Νέλσον: «Οι δύο κατηγορίες με τη μεγαλύτερη αύξηση τζίρου ήταν οι εφαρμογές Lifestyle και Health & Fitness, οι οποίες δημιουργούν τα έσοδά τους μέσω συνδρομών ή αγορών εντός της εφαρμογής». Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εφαρμογή Breethe που μυεί τους χρήστες στο διαλογισμό και την χαλάρωση και παρόλο που το download είναι δωρεάν το να γίνει κάποιος μέλος της κοινότητας και να απολαμβάνει όλα της τα χαρακτηριστικά θα του κοστίσει 12,99 δολάρια το μήνα.

ΣΧΕΤΙΚΑ