H Google ετοιμάζει αλλαγή απορρήτου παρόμοια με αυτή της Apple -Πως θα στριμώξει για τα καλά το Facebook
H Google ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι υιοθετεί νέους περιορισμούς στην προστασία απορρήτου, κάτι που θα επηρεάσει όλες τις συσκευές με λειτουργικό σύστημα Android. Πρόκειται για μια κίνηση ανάλογη με αυτή που έκανε η Apple πέρυσι και προκάλεσε πολλά προβλήματα στις διαφημιστικές πρακτικές πολλών εταιριών.
Η Google δήλωσε ότι αναπτύσσει νέους κανόνες με γνώμονα την προστασία της ιδιωτικής ζωής. Αυτές οι αλλαγές θα αλλάξουν τα δεδομένα που συλλέγονται στις ψηφιακές ταυτότητες των χρηστών. Αυτές οι ψηφιακές ταυτότητες συχνά βοηθούν τις εταιρείες τεχνολογίας να παρακολουθούν και να μοιράζονται, με το αζημίωτο, πληροφορίες σχετικά με τους καταναλωτές.
Πώς αυτή η κίνηση επηρεάζει το Facebook
Οι αλλαγές θα μπορούσαν να επηρεάσουν μεγάλες εταιρείες που βασίζονται στην στοχευμένη διαφήμιση με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το Facebook και την μητρική εταιρεία, Meta. Θυμίζουμε ότι η αντίστοιχες αλλαγές από την Apple έπληξαν σημαντικά το κορυφαίο κοινωνικό δίκτυο.
Η Meta δήλωσε νωρίτερα μέσα στο μήνα ότι οι αλλαγές στην πολιτική απορρήτου της Apple μείωσε τις πωλήσεις της εταιρείας κατά περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια. Η είδηση αυτή συνέβαλε στο να χαθούν 232 δισεκατομμύρια δολάρια από την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας σε μόνο μια ημέρα, ωθώντας τελικά το συνολικό ποσό κάτω από τα 600 δισεκατομμύρια δολάρια. Τον περασμένο Ιούνιο, η αξία της Meta ξεπερνούσε το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια.
Η Meta είχε αντιδράσει έντονα στις αλλαγές της Apple, αλλά τώρα εξέφρασε την υποστήριξή της για τον τρόπο με τον οποίο η Google σχεδιάζει να εφαρμόσει τις διορθώσεις στην πολιτική απορρήτου.
«Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε αυτή τη μακροπρόθεσμη, συνεργατική προσέγγιση για την προστασία της ιδωτικής ζωής στην εξατομικευμένη διαφήμιση από την Google», δήλωσε στο Twitter ο Graham Mudd, αντιπρόεδρος του τμήματος μάρκετινγκ προϊόντων, διαφημίσεων και επιχειρήσεων στο Facebook. «Προσβλέπουμε στη συνέχιση της συνεργασίας μαζί τους και με τον κλάδο για περισσότερες τεχνολογίες που βελτιώνουν την προστασία της ιδιωτικής ζωής».
Η Google ενημέρωσε ότι θα συνεχίσει να υποστηρίζει τους κανόνες που ισχύουν για τα επόμενα δυο χρόνια, δίνοντας την ευκαιρία στις εταιρείες να μελετήσουν τις αλλαγές και να προσαρμοστούν σε αυτές.