Euro NCAP: Τα ασφαλέστερα οικογενειακά αυτοκίνητα για το 2019
Διανύουμε, πλέον, τον τελευταίο μήνα του έτους και έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τα ασφαλέστερα οικογενειακά αυτοκίνητα σύμφωνα με τις δοκιμές του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων (Euro NCAP) για το 2019.
Τα αυτοκίνητα που κατάφεραν να συγκεντρώσουν την υψηλότερη βαθμολογία στην συγκεκριμένη κατηγορία, είναι η Mercedes CLA η οποία πήρε 96% στην ασφάλεια του οδηγού και επιβατών, 91% στην ασφάλεια των παιδιών που ήταν και η υψηλότερη βαθμολογία σε αυτή την σημαντική υποκατηγορία, το ίδιο ποσοστό στην ασφάλεια των πεζών που επίσης ήταν η υψηλότερη βαθμολογία και 75% στα συστήματα υποβοήθησης. Επίσης υψηλές διακρίσεις από την ίδια μάρκα έλαβε η Mercedes B Class (96% στην ασφάλεια του οδηγού, 90% στην ασφάλεια των παιδιών, 78% στην ασφάλεια των πεζών και 75% στα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας).
Το ασφαλέστερο αυτοκίνητο στην ασφάλεια του οδηγού - επιβατών αναδείχθηκε το Mazda 3 με 98%, παίρνοντας 85% στην ασφάλεια των παιδιών, 81% στην ασφάλεια των πεζών και 73% για τα συστήματα υποβοήθησης.
Στα συστήματα ασφαλείας την υψηλότερη βαθμολογία κατέκτησε η Tesla 3 με 94%, έχοντας 96% στην προστασία οδηγού και επιβατών, 86% στην προστασία παιδιών και 74% στην προστασία των πεζών.
Διακρίσεις πέντε αστέρων έλαβαν επίσης η BMW 3 με 97% στην προστασία οδηγού και επιβατών, 87% στην προστασία παιδιών, 87% στην προστασία πεζών και 76% στα συστήματα ασφαλείας. Καλά ποσοστά στις δοκιμές του Οργανισμού πήρε το Ford Focus με την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών να αγγίζει το 96%, το Skoda Scala με το ποσοστό στην ασφάλεια του οδηγού να είναι στο 97%, το Τoyota Corolla με το μεγαλύτερο ποσοστό να το κερδίζει στην προστασία οδηγού και επιβατών με 95%, το Kia Ceed με πέντε αστέρια και 85% στην προστασία οδηγού και επιβατών και το Ssang Yong Korando που έκανε την υπέρβαση και πήρε 88% στην προστασία οδηγού, 85% στην προστασία των παιδιών, 68% στην προστασία των πεζών και 74% στα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης.
Ο Euro NCAP αξιολογεί τα τελευταία 20 χρόνια με αυστηρά κριτήρια τα οποία κάθε χρόνο γίνονται πιο δύσκολα. Σε κάθε δοκιμή συμμετέχουν τουλάχιστον τέσσερα ίδια αυτοκίνητα και οι δοκιμές γίνονται στις βασικές εκδόσεις των μοντέλων και κάθε κατασκευαστής μπορεί να ζητήσει την αξιολόγηση για τα ίδια μοντέλα σε πιο καλά εξοπλισμένες εκδόσεις. Η προστασία οδηγού και επιβατών αξιολογείται σε μετωπική σύγκρουση με 64 χλμ./ώρα και πλάγια με 50 χλμ./ώρα. Για την προστασία των πεζών πολύ σημαντικό ρόλο παίζει το σχήμα και η αεροδυναμική του αυτοκινήτου, καθώς ένα αυτοκόνητο με μεγάλο συντελεστή αεροδυναμικής θα προκαλέσει μεγαλύτερο βαθμό τραυματισμού στο πεζό από ένα που είναι πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο. Το κομμάτι των συστημάτων ασφάλειας και υποβοηθήσης τα τελευταία χρόνια παίζει σημαντικό ρόλο, ενώ αξιολογούνται τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου, όπως η λειτουργία του ESP, ο βομβητής για υπενθύμιση των ζωνών ασφαλείας, το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος-αποφυγής σύγκρουσης, η ειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας και η ένδειξη του ορίου ταχύτητας ανάλογα με το δρόμο που κινείται το αυτοκίνητο.