Βραβεύθηκε η ψηφιακή διαφήμιση
H πέμπτη κατά σειρά απονομή των IAB Hellas MIXX Awards, πραγματοποιήθηκε στις 19 Ιουνίου. Η διοργάνωση τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και υλοποιήθηκε από το IAB Hellas και τη Direction Business Network.
Τα IAB Hellas MIXX Awards αποτελούν τον εορτασμό και την αναγνώριση των καλύτερων έργων στο ελληνικό ψηφιακό οικοσύστημα της χρονιάς που πέρασε. Οι εταιρείες που συμμετέχουν στα IAB Hellas MIXX Awards, λαμβάνουν αναγνώριση για τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και την αποτελεσματικότητά τους και εκτίθενται στη διεθνή κριτική επιτροπή, η οποία αποτελείται από ηγέτες της συγκεκριμένης αγοράς. Τα MIXX AWARDS συνιστούν βραβεία με διεθνή χαρακτήρα και προβολή, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως εφέτος για πρώτη χρονιά η Διοικούσα Επιτροπή του Οργανισμού αποφάσισε να χρηματοδοτήσει ο ΙΑΒ Hellas τη συμμετοχή των «χρυσών νικητών» στα ΜΙΧΧ AWARDS Europe.
Συνολικά 12 διεθνείς κριτές, 48 βραβεία, 12 κατηγορίες και πάνω από 500 καλεσμένοι, πλαισίωσαν τις βραβευμένες υποψηφιότητες, δίνοντας στην αγορά την εικόνα τόσο των δημιουργικών όσο και αποτελεσματικών πρακτικών στο χώρο της ψηφιακής επικοινωνίας.
Κατά τη χθεσινή απονομή βραβείων, την κορυφαία διάκριση «Best in Show» της διοργάνωσης έλαβε η εταιρεία Tempo OMD Hellas για την καμπάνια Aquaman Mobile Flood.
Μιλώντας στην εκδήλωση, ο πρόεδρος του IAB Hellas Σπύρος Παπαγεωργίου, δήλωσε ότι πρόκειται για έναν θεσμό της ελληνικής διαφήμισης που ξεκίνησε το 2015. Όπως είπε, κάθε χρονιά αυξάνονται οι εταιρείες που συμμετέχουν, βάζοντας όλο και υψηλότερα τον πήχη της διάκρισης. Ο κ. Παπαγεωργίου διευκρίνισε ότι τα IAB Hellas MIXX Awards δεν έχουν κανέναν εμπορικό στόχο. Αντίθετα, όπως εξήγησε, μοναδική επιδίωξη είναι να εξασφαλιστεί η αξιοπιστία και η επιβράβευση των καλύτερων έργων.
«Σε αντίθεση με άλλες προσεγγίσεις, δεν συνδέουν καθόλου τον αριθμό των συμμετοχών μίας εταιρείας με την πιθανότητα επιτυχίας της. Γι' αυτό, είναι δυνατόν μία εταιρεία με μία και μόνο συμμετοχή να κερδίσει την ύψιστη διάκριση. Αυτό σίγουρα αφαιρεί πόντους από την εμπορικότητα των βραβείων, αλλά είμαστε βέβαιοι ότι προσθέτει στη θεσμική καθιέρωσή τους και την εγκυρότητά τους. Αυτός είναι ο πρώτος και ο μοναδικός μας στόχος» τόνισε ο κ. Παπαγεωργίου, επισημαίνοντας ότι ένα ακόμα στοιχείο που συντελεί στην εγκυρότητα των βραβείων είναι η διεθνής επιτροπή, που εφέτος είναι δωδεκαμελής. Σύμφωνα με τον κ. Παπαγεωργίου, η επιτροπή συγκροτείται από στελέχη διαφορετικών εθνικών οργανισμών του IAΒ, τα οποία συνεισφέρουν σημαντικές γνώσεις, διεθνή εμπειρία και χρόνο, για να αναδειχθούν τα σημαντικότερα έργα της χρονιάς που πέρασε. «Τα μέλη αυτής της επιτροπής δραστηριοποιούνται σε διαφορετικές αγορές, έχουν συχνά διαφορετικό υπόβαθρο, ενώ είναι ενδιαφέρον που, παρόλο που δεν συζητούν μεταξύ τους τα προς αξιολόγηση έργα, οι αξιολογήσεις τους στις περισσότερες περιπτώσεις συγκλίνουν. Η κρίση της διεθνούς επιτροπής είναι τελική και δεν υπόκειται σε καμία δευτερογενή επεξεργασία» σημείωσε ο πρόεδρος του IAB Hellas.
Παράλληλα, ο κ. Παπαγεωργίου δήλωσε ότι, ανεξάρτητα από την επιτροπή, «έχουμε πλέον θεσπίσει, τα δύο τελευταία χρόνια και το βραβείο μελών του IAB Hellas. Γι' αυτό το βραβείο ψηφίζουν όλα τα μέλη του οργανισμού, καθιστώντας, έτσι, τα MIXX Awards τα μόνα βραβεία με τέτοιον βαθμό διαφάνειας». «Εφέτος», συμπλήρωσε ο ίδιος, «εισάγουμε μία σημαντική καινοτομία. Τα χρυσά έργα όλων των κατηγοριών θα μπορούν να υποβληθούν, χωρίς κανένα επιπλέον κόστος, με έξοδα μόνο του IAB Hellas, στα IAB Europe MIXX Awards, διεκδικώντας και εκεί μία διάκριση. Θεωρούμε ότι είναι ιδιαίτερα σημαντική η προβολή και η αναγνώριση της δουλειάς των ελληνικών εταιρειών ψηφιακής επικοινωνίας, διεθνώς» σχολίασε.
Μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο κ. Παπαγεωργίου δήλωσε ότι τα βραβεία επιβραβεύουν τα καλύτερα έργα ψηφιακής διαφήμισης σε 12 διαφορετικές κατηγορίες, προκειμένου να αναδείξουν τους καλύτερους και, με αυτόν τον τρόπο, να αναδειχθεί η ψηφιακή διαφήμιση. «Τα στοιχεία που κρίνονται απαραίτητα για τη διάκριση στο ψηφιακό μάρκετινγκ είναι η καινοτομία, η αποτελεσματικότητα και, ουσιαστικά, η καλύτερη εκπλήρωση των στόχων που είχαν τεθεί από την αρχή της δουλειάς του έργου» σημείωσε ο κ. Παπαγεωργίου, προσθέτοντας ότι οι καταναλωτές είναι εξοικειωμένοι με αυτήν τη μορφή μάρκετινγκ και οι εταιρείες επενδύουν αρκετά στο ψηφιακό μάρκετινγκ. Ωστόσο, όπως είπε, τα περιθώρια ανάπτυξης είναι σημαντικά. «Αν συγκρίνουμε το κατά κεφαλήν ποσό επένδυσης με άλλες χώρες αντίστοιχης δυναμικότητας με την Ελλάδα, είμαστε αρκετά πίσω. Άρα, υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης» διευκρίνισε.
Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε και στις κατηγορίες των εταιρειών που επενδύουν στο ψηφιακό μάρκετινγκ, λέγοντας: «Ουσιαστικά, δύο μεγάλες κατηγορίες εταιρειών επενδύουν. Αυτές που χρησιμοποιούν το digital ως κανάλι όχι μόνο προώθησης, αλλά και πώλησης και υπάρχουν και οι πιο κλασικές που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν αυτό το μέσο, το digital δηλαδή, προκειμένου να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας τους».
Σε δηλώσεις της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Virginia Moore, Vice President, Events ΙΑΒ USA, σημείωσε: «Είδαμε θαυμάσιες δουλειές οι οποίες έκαναν δύσκολο το έργο μας ως κριτές να επιλέξουμε τους νικητές. Παρουσιάστηκαν πολύ καλές καμπάνιες με επιτυχημένη χρήση της διαδραστικότητας και δημιουργικότητα», ενώ σχολίασε ότι το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι πάρα πολύ ανεπτυγμένο στην Ελλάδα.
«Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να παρέχεται από τις εταιρείες εξαιρετική εμπειρία χρήσης. Πλέον, οι καταναλωτές ζητούν περισσότερα από τις επιχειρήσεις, όπως ωραίες και διαδραστικές εμπειρίες. Το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι παντού και οι καταναλωτές έχουν συνεχή αλληλεπίδραση, μέσω των κινητών τηλεφώνων τους. Γι' αυτό, πρέπει να παρέχουμε ποιοτικό περιεχόμενο» υποστήριξε η Virginia Moore.
«Λάβαμε το βραβείο του "Best in Show", που είναι η ύψιστη διάκριση στα IAB Hellas MIXX Awards. Είναι μεγάλη μας χαρά να παίρνουμε ένα τέτοιο βραβείο που προέρχεται από κριτές του εξωτερικού, τα οποία είναι στελέχη οργανισμών του ΙΑΒ σε άλλες χώρες του IAB Europe και αυτό μας τιμά. Νιώθουμε ότι καταφέραμε αυτό που πραγματικά θέλαμε και πετύχαμε το στόχο μας» δήλωσε, από την πλευρά της, η Γεωργία Ζαχαράκη, Digital Strategy & Innovation Director της Tempo OMD Hellas.
Όπως ανέφερε, η Tempo OMD Hellas έχει διακριθεί πάλι με το βραβείο «Best in Show» σε παλαιότερη διοργάνωση. «Σήμερα, λάβαμε πολλά βραβεία και είμαστε πολύ υπερήφανοι γι' αυτό. Συγκεκριμένα, λάβαμε 13 βραβεία για μία ποικιλία πελατών, όχι μόνο για μία καμπάνια, αλλά για πολλές. Δίνουμε μεγάλη σημασία στο ψηφιακό αποτύπωμα των brands που προβάλλουμε επικοινωνιακά» σημείωσε η κ. Ζαχαράκη, επισημαίνοντας ότι η καινοτομία και η δημιουργικότητα είναι βασικά συστατικά επιτυχίας του digital marketing.
Αναφορικά με την ανάπτυξη του ψηφιακού μάρκετινγκ, η κ. Ζαχαράκη σχολίασε ότι η Ελλάδα, «παρότι είναι μία μικρή αγορά και μία αγορά σε κρίση και παρότι έχει δυσκολία στο να μπορεί να υποστηρίξει μεγάλες καινοτομίες και τα σύγχρονα πράγματα που έρχονται, επειδή δουλεύουμε με κέφι και εντάσσουμε τη δημιουργικότητα στις δουλειές μας, καταφέρνουμε να διακρινόμαστε και είμαστε σε ένα αρκετά καλό επίπεδο σε σχέση και με το μέγεθος της αγοράς. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να ακολουθεί η ψηφιακή επικοινωνία όλα τα μέσα. Ο καταναλωτής δεν διαχωρίζει τα μέσα και σε αυτό που δίνουμε σημασία και βαρύτητα είναι στο να δημιουργούμε καμπάνιες οι οποίες είναι συντεταγμένες, συντονισμένες, βγάζουν ένα κοινό αποτέλεσμα και είναι απόρροια μίας συνολικής στρατηγικής σε όλα τα μέσα» υπογράμμισε η κ. Ζαχαράκη.