Η Apple πουλάει ακριβά την ψηφιακή ασφάλεια
Για χρόνια, η Apple έφτιαχνε προϊόντα πολυτελείας και έχει καθιερωθεί στην αγορά. Όμως, το τελευταίο της προϊόν πολυτελείας δεν είναι ένα έξυπνο ρολόι ούτε ένα έξυπνο κινητό με κόστος που πλησιάζει τα 1.500 ευρώ, αλλά η ασφαλέστερη διαδικτυακή ζωή.
Στην παρουσίαση που διοργάνωσε η Apple, διάφορα στελέχη της, αλλά και πολλοί διάσημοι ξεδίπλωσαν το όραμα του τεχνολογικού κολοσσού για έναν ασφαλή ψηφιακό κόσμο που θα προσφερθεί στους καταναλωτές – έναν κόσμο που η ιδιωτικότητα είναι προτεραιότητα, που πραγματικοί άνθρωποι εξετάζουν το περιεχόμενο και οι οικογένειες είναι ήρεμες γνωρίζοντας ότι τα παιδιά τους βλέπουν τα βίντεο που επιτρέπεται να δουν λόγω ηλικίας σε ένα προστατευμένο περιβάλλον.
«Έχουμε μία μοναδική ευκαιρία να βελτιώσουμε τους εαυτούς μας στον τρόπο που χρησιμοποιούμε, που επιλέγουμε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία και την ανθρωπιά μας», είπε ο διάσημη παρουσιάστρια, Όπρα Γουίνφρεϊ.
Σε μία στιγμή που το θέμα της ασφάλειας στο διαδίκτυο κάνει διαρκώς πρωτοσέλιδα, με το Facebook να κατηγορείται που επέστρεψε τη ζωντανή μετάδοση του μακελειού στη Νέα Ζηλανδία, με αλγόριθμους να βοηθούν παιδόφιλους να βρουν βίντεο με μικρά παιδιά στο YouTube και μία σειρά άλλων περιστατικών, η Apple δεσμεύεται να βελτιώσει τις προδιαγραφές ασφαλείας για τους πελάτες της και τις οικογένειές τους.
Το μόνο θέμα είναι το εξής: η ασφάλεια θα σας κοστίσει. Η Apple παρουσίασε την 25η Μαρτίου μία σειρά από προϊόντα ασφαλείας, που όμως προσφέρονται με συνδρομή. Για παράδειγμα η έκδοση premium του Apple News θα στοιχίζει στους καταναλωτές που θέλουν πρόσβαση στα εκατοντάδες περιοδικά, ενώ το ίδιο ισχύει για την πλατφόρμα παιχνιδιών.
Το μήνυμα που εξέπεμψε η Apple ήταν σαφές: Όσοι δε θέλουν να πληρώσουν την επιπλέον μηνιαία συνδρομή, υπάρχει η ζούγκλα του YouTube και η συλλογή δεδομένων από την πλατφόρμα του Facebook και τη μηχανή αναζήτησης, Google. Για όλους τους υπόλοιπους, υπάρχει η Apple.
Όλο αυτό ήταν εμφανές και από την παρέμβαση του ίδιου του Διευθύνοντος Συμβούλου της Apple, Τιμ Κουκ, ο οποίος δήλωσε ότι τα νέα προϊόντα της εταιρείας «έχουν σχεδιαστεί για να διασφαλίσουν τα προσωπικά σας δεδομένα και να τα κρατούν ασφαλή». Όπως εξήγησε, η ιδιωτικότητα είναι «ανθρώπινο δικαίωμα» και περιέγραψε κατά τη διάρκεια της παρέμβασής του την Apple ως το ασφαλές καταφύγιο στο διαδίκτυο.
Το θέμα αυτό αποτελεί, φυσικά, ένα μεγάλο στοίχημα για την Apple που είδε τις πωλήσεις της τελευταίας σειράς iPhone να υποχωρούν. Ο τεχνολογικός κολοσσός προσπαθεί εδώ και καιρό να επικεντρώσει την προσοχή των επενδυτών στα προϊόντα με συνδρομή, όπως το Apple Pay, το Apple Music και το App Store. Το premium Apple News θα κοστίσει 9,99 δολάρια του μήνα, ενώ οι τιμές για τα άλλα προϊόντα δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί.