Kορυφαία ξενοδοχεία και εστιατόρια παγκοσμίως αλλάζουν τον τρόπο που σερβίρουν νερό

NEWSROOM
Φωτο: Shutterstock
Φωτογραφία: Shutterstock

Μπορείτε να ζητήσετε ένα μπουκάλι Evian ή San Pellegrino στο βραβευμένο με τρία αστέρια Michelin Restaurant Zen της Σιγκαπούρης.

Αλλά δεν θα πάρετε ένα.

Το εστιατόριο, το οποίο χρεώνει σχεδόν 500 δολάρια ανά άτομο για δείπνο, σερβίρει μόνο νερό από τη σουηδική εταιρεία Nordaq, δήλωσε ο εκτελεστικός σεφ Martin Öfner.

Τα πιάτα και τα ποτά του εστιατορίου παρασκευάζονται επίσης από το νερό, από τα αποθέματά του μέχρι τους χυμούς στο συνδυασμό μη αλκοολούχων ποτών, είπε.

Το Zen είναι ένα από τα περισσότερα από 140 εστιατόρια με αστέρια Michelin που σερβίρουν νερό της Nordaq, δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας Johanna Mattsson στο CNBC Travel. Το νερό, το οποίο καθαρίζεται και εμφιαλώνεται επιτόπου χρησιμοποιώντας τοπικό νερό βρύσης, υπάρχει επίσης σε περισσότερα από 700 πολυτελή ξενοδοχεία, καζίνο και κρουαζιερόπλοια, είπε η ίδια.

Η εταιρεία στοχεύει στη μείωση των μπουκαλιών νερού μίας χρήσης στη βιομηχανία φιλοξενίας - τόσο της φτηνής πλαστικής ποικιλίας που συναντάται συνήθως στα δωμάτια των ξενοδοχείων, όσο και του ευρωπαϊκού μεταλλικού νερού σε γυάλινες φιάλες που σερβίρεται σε εστιατόρια υψηλότερης ποιότητας. Το τελευταίο μπορεί να ταξιδέψει χιλιάδες μίλια από την πηγή του μέχρι το σημείο όπου τελικά καταναλώνεται.

Τα μπουκάλια της Nordaq

Τα μπουκάλια της Nordaq δεν φέρουν πλαστική σήμανση, ώστε να πλένονται και να επαναχρησιμοποιούνται εύκολα, και διαθέτουν ευρύ στόμιο, ώστε να μπορούν να καθαρίζονται σε κανονικά πλυντήρια πιάτων, είπε η ίδια.

Τα μπουκάλια έχουν επίσης ασφαλές καπάκι και σφραγίδα ημερομηνίας μετά την επαναπλήρωσή τους, δήλωσε η Mattsson.

Το Mandarin Oriental Singapore διαθέτει το σύστημα νερού της Nordaq από το 2023, με μπουκάλια που υπάρχουν στα δωμάτια, τα εστιατόρια, το σπα και το γυμναστήριο του ξενοδοχείου.

Η διευθύντρια του ξενοδοχείου Cindy Kong επέτρεψε στο CNBC Travel να ξεναγηθεί στις εγκαταστάσεις εμφιάλωσης για να δει πώς πλένονται, ελέγχονται, γεμίζονται και σφραγίζονται τα μπουκάλια. Είπε ότι η εγκατάσταση μπορεί να παράγει 500 μπουκάλια καθαρισμένου νερού σε μια ώρα.

«Κανονικά επεξεργαζόμαστε μεταξύ 1.000 και 2.000 [μπουκάλια] κάθε μέρα», είπε.

Η Nordaq είναι μία από τις πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα του βιώσιμου νερού υψηλής ποιότητας. Το νερό Castalie υπάρχει σε περισσότερα από 700 ξενοδοχεία στη Γαλλία, σύμφωνα με τον ιστότοπό της, ενώ το νερό Purezza σερβίρεται σε περισσότερους από 5.000 χώρους σε 13 χώρες, σύμφωνα με τη σελίδα της εταιρείας στο LinkedIn.

Η ινδική εταιρεία φιλοξενίας ITC Hotels δημιούργησε τη δική της μάρκα νερού με την ονομασία SunyaAqua για να μειώσει τα πλαστικά μπουκάλια μίας χρήσης στα 140 ξενοδοχεία της. «Κάθε γουλιά χωρίς ενοχές εμφιαλώνεται στο σπίτι, εξαλείφοντας την ανάγκη μεταφοράς», ανέφερε το ITC Maurya του Νέου Δελχί στο Facebook τον Ιούλιο.

Οι επιχειρήσεις φιλοξενίας αποτελούν τη βασική αγορά για την ελβετική μάρκα βιώσιμου νερού Be WTR. Λειτουργεί μέσα σε ξενοδοχεία - με μια εγκατάσταση που ανοίγει σύντομα στο Rosewood Abu Dhabi - και μέσω κεντρικών εγκαταστάσεων.

Στις τελευταίες, ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Be WTR, Mike Hecker, δήλωσε ότι το νερό μπορεί να ταξιδέψει ελαφρώς μακρύτερα από το νερό «μηδενικού μιλίου» του ITC Hotel, αλλά όχι κατά πολύ.

«Δεν θέλουμε να μεταφέρουμε περισσότερα από 10 χιλιόμετρα γύρω από τις εγκαταστάσεις εμφιάλωσης, επειδή, όπως γνωρίζετε καλά, το αποτύπωμα άνθρακα … επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τη μεταφορά», δήλωσε στο CNBC. «Προσπαθούμε να βρισκόμαστε όσο το δυνατόν περισσότερο στο σημείο κατανάλωσης», πρόσθεσε.

Οι κύριες δραστηριότητες της εταιρείας βρίσκονται στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, αλλά το νερό πωλείται σε 12 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των πρόσφατων επεκτάσεων στον Καναδά και την Κίνα, δήλωσε ο Hecker. Η εταιρεία έκλεισε έναν γύρο χρηματοδότησης Series C ύψους 44 εκατομμυρίων δολαρίων τον Οκτώβριο.

Η Be WTR υπέγραψε παγκόσμια συμφωνία με την Accor για να γίνει προτιμώμενος συνεργάτης για τα πολυτελή ξενοδοχειακά σήματα της γαλλικής εταιρείας φιλοξενίας.

«Είμαστε η πρώτη εταιρεία που έχει μια παγκόσμια συμφωνία για το νερό με στόχο τα εμπορικά σήματα πέντε αστέρων [της Accor], όπως τα Raffles, Pullman [και] Sofitel», ανέφερε.

Λιγότερα απόβλητα, υψηλότερο κέρδος

Οι εταιρείες που προμηθεύουν τη βιομηχανία τουρισμού και τροφίμων με φιλτραρισμένο νερό χωρίς ή με χαμηλή μεταφορά λένε ότι εξοικονομούν εκατομμύρια πλαστικά μπουκάλια από τη χρήση τους κάθε χρόνο.

Ο Hecker της Be WTR δήλωσε ότι η πρώτη μονάδα εμφιάλωσης στο Westin Dubai Mina Seyahi εξοικονόμησε «πάνω από ένα εκατομμύριο εισαγόμενα μπουκάλια ετησίως. Και αυτό είναι ένα σημαντικό επίτευγμα, τόσο στο … αποτύπωμα άνθρακα, αλλά και στη δημιουργία θετικού κέρδους για τον πελάτη μας».

Ο Hecker αρνήθηκε να πει πόσο πωλείται ένα μπουκάλι Be WTR, αλλά είπε ότι η τιμή του είναι «ανταγωνιστική» με το μεταλλικό νερό σε γυάλινες φιάλες από την Ευρώπη.

Η Mattsson της Nordaq λέει ότι η παραγωγή κάθε μπουκαλιού του νερού της κοστίζει μεταξύ 11 και 21 λεπτών. Αλλά το νερό πωλείται πολύ ακριβότερα.

Η Purezza εκτιμά ότι κάθε ένα από τα μπουκάλια της κοστίζει περίπου 30 σεντς για την παραγωγή, δηλαδή περίπου το ένα πέμπτο της τιμής του κανονικού εμφιαλωμένου νερού, σύμφωνα με ένα φυλλάδιο πωλήσεων της εταιρείας. Αλλά και τα δύο μπορούν να πωληθούν στην ίδια τιμή, σύμφωνα με το φυλλάδιο, το οποίο εκτιμά ότι 1.000 μπουκάλια νερού Purezza που πωλούνται προς 5 δολάρια ανά μπουκάλι θα μπορούσαν να αποφέρουν 13.200 δολάρια σε ετήσιο κέρδος για τον πωλητή.

ΣΧΕΤΙΚΑ